Wie door chlamydia verklevingen gekregen?

Hoi Wilma en de andere meiden,

Wij gaan inderdaad ook naar het UMCG.

Onze eerste afspraak ging toch wat anders dan ik had verwacht. Wij dachten dat wij beiden lichamelijk onderzocht zouden worden, maar dat was niet zo. Ze gaan zich eerst richten op mij omdat ik chlamydia heb gehad.
Ik heb een inwendig onderzoek gehad en een inwendige echo. Bij het inwendige onderzoek hebben ze wat slijm ofzo weggehaald wat ze op kweek zetten om te kijken of ik nu geen chlamydia meer heb (als het goed is niet!). Verder hebben ze gekeken of mijn baarmoeder goed lag en of mijn baarmoedermond er goed uit zag en of ik geen vleesbomen  had. Alles was goed gelukkig! Ook kon ze zien dat ik rond de eisprong zat aan mijn slijm (afscheiding).Dat is een goed teken.

Met de inwendige echo zag ze aan beide kanten een eiblaasje van 16 mm zitten. Ze dacht eerst dat de eisprong al geweest was, maar volgens mij niet aangezien ik elke dag een ovulatietest doe en mijn temp nog steeds erg laag is (36,3). Toen zei ze dat het  kan zijn dat 1 eitje niet volledig tot rijpijng is gekomen omdat die misschien niet helemaal goed was en dat een ander eitje het dan overneemt en alsnog tot rijping komt. Aangezien dit maar een eenmalige echo was, kon ze niet zien of de eiblaasjes aan het groeien of krimpen waren. Toen ik vanmiddag na werk thuis kwam gelijk weer ovulatietest gedaan en streepje was veel duidelijker dan gister, dus er is echt nog een eitje aan het rijpen! Later dacht ik: misschien rijpen er wel 2 eitjes, zou ik dan kans op een twee eiige tweeling kunnen maken wanneer  ze bevrucht worden? Dat vind ik wel een mooi idee, maar ik weet niet of er dan bij elke eierstok een eisprong plaatsvindt of dat er 2 bij 1 eierstok tegelijk springen. Heeft iemand hier verstand van?

Maargoed... daarna nog bloed laten prikken omdat ze aan mijn bloed kunnen zien of ik een heftige chlamydia infectie heb gehad of een lichte. Wanneer ik een heftige infectie heb gehad, dan stellen ze waarschijnlijk een HSG onderzoek voor (contrastvloeistof in baarmoeder en eileiders spuiten om te kijken of ze doorgankelijk zijn). Wanneer ik een licht infectie heb gehad, dan worden we eerst weer naar huis gestuurd en moeten we eerst het jaar "volmaken"  zonder  onderzoeken of behandeling en als we dan nog niet zwnager zijn, dan gaan ze pas verder onderoeken.

Over 2 weken wordt ik gebeld over de uitslag van het bloedonderzoek...

Heel spannend dus!  

Hoe is het met de rest?

Groetjes Hopey

Hoi allemaal,

ik en me partner lopen ook in het umcg omdat het ons ook niet lukt om zwanger te worden.. bij me vriend is alles goed alleen hebben ze in me bloed kunnen zien dat ik in het verleden een chlamydia heb gehad.. ze willen nu kijken of door de chlamydia of ik verkleving heb aan me eiderstokken.. heb ik dat dan moet ik een kijkoperatie ondergaan om te zien hoe erg het is...  Ja je kan nu nagaan dat ik best wel bang ben dat ik toch onze hele erger kinderwens misschien niet kan vervullen.. en daarbij heb ik ook nog te horen gekregen dat me schildklier niet goed afgestemd is.. 

dus ik blijven duim ook voor jullie 

groetjes Danielle

Terug
Bovenaan