wie drinkt wat en hoeveel??

Hoi!

Anne (7 wk) drinkt het volgende: Friso 1 en dat 6x 165 ml per dag.
In elke flesje krijgt ze 4 schepjes Johannesbroodpitmeel tegen het spugen.
Ze komt stipt elke 4 uur (3 - 7 -11 - 15 - 19 - 23). Helaas voor ons/mij  ook nog 's nachts, maar dat zal snel genoeg over zijn.

Anne had ook vreselijk last van verstopping. Op het cb zeiden ze 10 à 20 ml extra water in de fles te doen: dat doen we dus ook en alles bij elkaar helpt het Anne goed. Johannesbroodpitmeel werkt ook laxerend.

Leuk onderwerp weer!

Groetjes, Ingrid

Oh ja, je kunt baby's ook een maatje meer flesvoeding geven: helpt ook bij verstopping! Vanaf/Rond 4 kg mogen baby's echt wel 165 ml voeding krijgen (ik lees regelmatig over te kleine flesjes/ hongerige baby's die elke 3 uur komen....)

Groetjes, Ingrid

Hoi,

Rooibosthee mag je ook gewoon geven? Misschien lust Esther dat ook wel. Lijkt me lekkerder tussendoor dan lauwwarm water. Dat drinkt ze wel, maar ze gaat na een tijdje piepen...ja, zou ik ook doen als ik dat in m'n mond kreeg, hihi!

Groetjes,

Eveline

hallo,

Wie: Jasmijn Aniek, 8wk en +/- tussen de 4 a 5 kilo (moet nog naar cb)
Wat: 5 x 180 cc nutrilon voor hongerige baby's met drie schepjes johannesbroodpitmeel.
hoevaak: om de 4 a 5 uren en slaapt nog niet door!

groetjes Wilma en Jasmijn

wie: Niels 6 weken, 4970 gram
wat: tot nu toe 7 x afwisselend 120 en 135 cc Nutrilon forte.
            (Iom cb ga ik nu proberen om over te gaan op 6 x 150 cc).
hoe vaak: meestal om de 3 uur overdag. 's Nachts slaapt Niels in elk geval ca. 5,5 uur door, deze week heeft hij zelfs al een aantal maal de hele nacht doorgeslapen (8 uur).

Terug
Bovenaan