wie gaat er bij jullie snachts uit bed

Hallo dames,

Ik heb hélémaal niet te klagen. Mijn man en ik hebben ieder ons 'eigen' kind het 's nachts. Mijn man gaat eruit voor mijn dochter en ik naar onze kleine man. Mijn man wordt trouwens ook nergens wakker van, maar een flinke por in zijn zij doet wonderen!
Ik het weekend doet mijn man vaak de eerste fles, zodat ik lekker kan blijven liggen. Hij heeft gelukkig nog nooit tegen me gezegd: "Ik moet werken, en jij blijft thuis." want daar zou ik echt heel boos om worden. Volgens mij ging ik dan spontaan een week weg en zou hem met de twee kids in zijn sop gaar laten koken (hihi, dat zeg ik nou wel zo stoer, maar dat zou ik nooit een week vol houden),

Groetjes,
Karin

quote: mamatoriuk reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-11-2007 14:29:19'));

Hoi Debby,

dat van niet opruimen herken ik heel erg. Ik heb een grote doos neergezet en daar gooi ik alles van mijn man in. dan mag hij het zelf lekker uitzoeken. Of ik laat het drie dagen liggen tot hij begint te mopperen wat een rommel het is en als ik dan laat zien dat het allemaal van hem is weet hij niet hoe vlug hij het moet opruimen.

Groetjes van marloes

Hey, das een goed idee, van dat ff niet opruimen.
Mss ga ik dat ook wel doen.
Maar dan ga ik me eigen toch aan die rommel irriteren denk ik, maar ja... blijf het een goed idee vinden!!

Groetjes Debby.

Hallo dames,

Eventjes een reactie van de man met wie het allemaal begonnen is, ik ben de vriend van Daaneno (gewoon Daniëlle dus :D)

Het is niet zo dat ik vasthoud aan het ouderwetse rollenpatroon, maar op het moment dat ik een full-time baan heb, en Daniëlle thuis zit verwacht ik dat zij het huishouden doet. Ik werk voor het salaris en zij werkt thuis, wat volgens mij even waardevol is, alleen ik krijg er geld voor en zij niet.

Nou is het zo dat ik  overwegend 'smiddags en 'savonds werk. Als ik thuis kom wil ik dan vaak nog even het nieuws checken en een beetje op internet surfen, actualiteiten bijhouden. Daarom dus dat ik vaak wat later naar bed ga.

Onze dochter van 3 jaar gaat naar een  PSZ die wat uit de buurt is. Daarom breng ik haar di, wo en do sochtends naar de PSZ, omdat ik het belangrijk vindt dat ze ergens zit waar ze het fijn heeft. Ik  ben dus iedere ochtend vroeg, terwijl dat voor mijn werk niet nodig is. Dat is geen enkel probleem, begrijp me niet verkeerd. Maar dan vindt ik wel dat Daniëlle uit bed kan 'snachts, zeker omdat zij borstvoeding geeft, en het dus onzinnig is om mij wakker te maken.

Bovendien slaap ik nog  een heel diep, en moet ik echt wakker worden 'geslagen' om te ontwaken.  

Zou  Daniëlle  gaan werken, dan veranderd  dat het hele  verhaal. Maar  dat is (nog) niet zo, dus voorlopig blijf ik overtuigd van mijn mening.

Ik schrijf dit hele stuk, omdat het nu overkomt alsof ik lui ben, en niet  geïnteresseerd ben in mijn kids. Dat ben ik dus wel, en  via deze post probeer ik de eenzijdigheid  
in dit forum te voorkomen.

Ik ben  niet perfect, maar ik doe wel mijn best!!

Groetjes,        

Eno, vader van Lisa (3,5 jaar)en Milan (bijna 6 maanden)  

Hoi,

Ik snap heel goed dat je vrouw het huishouden doet omdat ze (nog) niet werkt. Dat is normaal. Al is het soms best prettig als de man een keer in het weekend meehelpt.
Maar je vrouw geeft aan dat ze hartstikke moe is omdat ze bijna een jaar niet heeft doorgeslapen. Waarom kun je dan niet in het weekend bijvoorbeeld een keer afspreken dat jij er 's nachts een keer uitgaat? Je vrouw kan dan bijtanken en je zult zien dat ze er van opknapt en dat ze er dan weer een poosje tegen aan kan.
Je vrouw wordt dan weer een stuk vrolijker en dat heeft weer een positief effect op de kinderen.

Groetjes Sonja

Terug
Bovenaan