wie gaat er ook flesvoeding geven?

Hoi allemaal,

Om eerlijk te zijn twijfelde ik nog een beetje, maar nu ik jullie verhalen lees, sta ik wel achter mijn allereerste keuze: nl. flesvoeding.
Ben nu ruim 14 wkn zwanger van de 2e en bij Luuk (mijn zoon van bijna 4) is de bv helemaal de mist in gegaan. Mede door het gepush van de verpleegsters in het ziekenhuis wilde hij nl. helemaal niet meer aangelegd worden.
En als ik weer denk aan de vreselijke stuwing die ik toen heb gehad, is de keus heel makkelijk gemaakt.
Ik vind het net als velen van jullie ook heel vervelend om me te moeten verantwoorden voor mijn keus voor flesvoeding, maar ik denk ook bij mezelf: wiens lijf is het en laat iedereen gewoon lekker doen wat zij zelf denkt dat het beste is.

Groetjes,
Karin

Mag ik toch als pro-borstvoedingsmama reageren?

Ik vind borstvoeding ideaal (altijd bij de hand, altijd op temperatuur), maar ik heb dan ook het geluk dat ik de maatschappelijke opinie achter me heb staan. Ik hoef me nooit te verdedigen en krijg applaus als ik zeg dat ik bv geef. En dat vind ik natuurlijk leuk . Los daarvan ben ik gemotiveerd om het te geven, dat helpt ook.

Ook ben ik het helemaal eens met wat iemand hierboven ongeveer schreef: een gelukkige mama is een goede mama. Als jij ongelukkig wordt van borstvoeding geven, lijkt me dat niet gezond.

Over het algemeen zijn mama's niet gemakkelijk voor elkaar. Kijk maar eens waar we hier over discussieren of elkaar met modder besmeuren:
- wel of geen borstvoeding
- wel of niet roken
- wel of geen kinderopvang
- wel of niet werken
- wel of geen opa's en oma's aan het oppassen
- wel of geen speen
- wel of niet laten huilen
- wel of niet een verre vakantie met je kind
- wel of niet je kind mee op vakantie
- enz..

Ik probeer met mijn berichtje iedereen te steunen om achter de keuze te staan die je maakt, ik vind het zelf ook moeilijk maar ik probeer toch iedereen in haar waarde te laten.

En misschien ben ik stiekem ook nog wel een beetje jaloers, dat je 's nachts je man er af en toe uit kunt jagen om die fles te gaan geven...

Hier nog een flessen-mama!
Ik wil ook de fles gaan geven, omdat ik er gewoon niets voor/bij voel om te borst te geven. Ik voel me prima bij het idee 'fles', en moet er eerlijk gezegd niet aan denken de borst te geven. Ik krijg er geen 'romantische-intieme' gevoelens bij.
Ik vind het heel goed van de bv-mama's, maar ben blij dat er een keuze is, en dat ik de fles mag geven.
Wel vind ik het jammer dat je je altijd zo moet verdedigen.
Alles heeft zijn voor en na-delen!

bij de eerste heb ik wel borstvoeding geven helaas wilde me ene tepel niet zo goed..
vond het wel fijn ff samen mat je kind..
ben na 4 week overgegaan op de fles ook heel erg makkelijk kan je man/vriend het ook doen in de nacht uren bv...

bij de volgende ga ik ook meteen met de fles beginnen

groetjes mama van 1

Hier ook eentje die flesvoeding gaat geven, niet omdat ik geen borstvoeding kan geven integendeel! Toen ik zwanger was van mijn zoon heb ik wel zo'n bvcursus op aandringen van de vk gedaan maar ik vond het helemaal niks, dat gepruts met goed aanleggen, tepelkloven, spruw, stuwing en ander leed...nee dank je! Ik zag het ook niet zitten om op mijn werk te kolven en met afgekolfde melk tussen mijn oppasadressen, werk en huis te rennen dus de keuze was snel gemaakt. Nu ik zwanger van de 2e ben kies ik weer voor fv en zonder twijfel! Het enige wat mij stoort is dat de vk KUNSTVOEDING op de zwangerschapskaart zet, grrrrrr ik haat dat woord! Mijn zoon is een flinke knul geworden met fv en deze baby zal ook wel weer een flinke ? worden!

Groetjes,

Puk

P.S. ik wil er nog wel even aan toevoegen dat iedereen het natuurlijk voor zichzelf moet weten, ik veroordeel absoluut de borstvoeding niet maar het past gewoon niet bij mij en dat is een persoonlijke keuze.

Puk

Ik twijfel nog heel erg. Bij mijn zoontje (nu ruim 1) was het echt een drama, te weinig melk (jawel hoor, dat kan echt!), twee ingetrokken tepels, met tepelhoedjes voeden, 's nachts met natte kleren in bed (midden in de winter), kolven en uiteindelijk met 5 weken een afvallende baby, niet goed dus.Nu ben ik 19 weken zwanger en mijn gevoel zegt echt heel hard NEE. Maar toch wil ik deze kleine ook die afweerstoffen meegeven. En ik wordt omgepraat door mensen die zeggen: "misschien gaat het bij de tweede wel heel goed". Daarom heb ik eigenlijk besloten om het wél te proberen maar geen enkele kunstgreep uit te halen om de boel op gang te brengen/houden met kolven, tepelhoedjes te gebruiken (die de productie verslechteren) en als ik het echt niet meer wil gewoon te stoppen. Ik heb straks immers ook nog een kindje van anderhalf, zelf nog een kleine dreumes en die hoeft er ook niet onder te lijden dat er enorm veel tijd en energie in de baby en de borstvoeding gestoken moet worden. Eerlijk delen is het motto en dat geldt dus ook voor mijn energie. Als ik dus het gevoel heb dat het me teveel energie kost, hou ik er onmiddelijk mee op.

Ondanks dat flesvoeding me minder gedoe lijkt en mijn vriend dan ook de voedingen kan doen, ga ik toch borstvoeding proberen te geven. Ik ben namelijk heel erg alergisch voor van alles en nogwat en heb ook eczeem. Ik wil toch proberen wat afweerstoffen mee te geven aan mijn kindje. Mocht ik toch overstappen op flesvoeding dan moet ik (op aanraden vk) gelijk hypoallergene melk geven.
Ik hoop dat het gaat lukken borstvoeding! Maar ik kan me helemaal achter de moeders aansluiten die flesvoeding gaan geven. Als ik niet zo alergisch was geweest had ik het misschien ook wel gedaan...

Groetjes, Irene

ps. zijn er eigenlijk ook moeders waarbij de borstvoeding wel goed gaat, ik lees alleen maar negatieve verhalen???

Terug
Bovenaan