wie gaat er ook flesvoeding geven?

Een positief verhaal dan maar?

Ik ben moeder van 2 jongens en (net) zwanger van de derde. Ik heb beide kinderen borstvoeding gegeven: de oudste 4 maanden en de jongste 6. Het liep vanaf het begin van een leien dakje. Geen kloofjes, ontstekingen en andere vervelende zaken! Ik kijk nu (achteraf) heel positief op de borstvoedingstijd terug. Heerlijk om die eerste maanden zo dicht bij je kindje te kunnen zijn!! Ik verheug me er ook erg op om de derde borstvoeding te gaan geven!

Ik ben wel iemand die vrij relaxed met borstvoeding om is gegaan. Ik heb nooit met koeltasjes etc. rondgelopen. Tijdens een dagje wel kolfde ik (noodgedwongen) wel, maar de oppas gaf thuis gewoon flesvoeding! Dat ging prima en zorgde ervoor dat het zowel voor de kinderen als voor mij leuk bleef!

Hoi allemaal!

ook ik ga flesvoeding geven. Ik heb nooit geweten dat zoveel mensen ANTI- flesvoeding zijn. Ongelofelijk!!
Heel veel mensen in mijn omgeving reageren zo:   Je gaat toch zeker wel borstvoeding geven he!!
Ik voel me er niet prettig bij. Ik weet wel dat het de beste voeding is voor een baby maar toch...Daarnaast zie ik het ook niet zitten om in het openbaar te voeden of wanneer ik bezoek heb. Je kan wel afkolven maar toch..
Nee, de fes is ook prima!

groetjes Emma

Hoi allemaal,

Zo te zien ben ik niet de enige die nog twijfelt!

Bij mijn dochter heb ik ongeveer 10 weken borstvoeding gegeven, ik had geen last van tepelkloven, ontstekingen of wat dan ook. Maar, ik had te veel melk! Heel vervelend hoor! Zelfs zoogcompressen werkten niet, melk spoot er echt uit en toen mijn dochter snachts allang doorsliep, moest ik echt kolven! Verder merkte ik dat ik borstvoeding geven helemaal niet zo leuk vond, gedoe, moeite met aanleggen constant, etc. Af en toe wordt het geven van  bv echt zwaar geromantiseerd als je het mij vraagt.

Nu wil ik dus bij deze baby (ben nu 29 weken zwanger), graag flesvoeding geven, want het heeft voor mij gewoon meer voordelen. Toch moet ik zeggen dat ik de keus erg lastig vind; ik denk steeds; kom op joh, stel je niet aan, geef je baby toch het beste! echt, diep in mijn hart weet ik dat ik ongelukkig ga worden van borstvoeding, maar aan de andere kant vind ik het zonde als ik het niet doe! Stom he, dat gevoel?
Ik baal van mezelf dat ik de knoop nog niet echt durf door te hakken! Dat komt dus inderdaad ook door de maatschappij zeg maar, heel gek is dat!

Ben er dus echt nog niet helemaal uit, ik wil fv geven, maar gevoelsmatig durf ik daar nog niet helemaal voor uit te komen!
Groetjes, Eline

Hoihoi,

Wat fijn dat iedereen eindelijk eens de kans krijgt om te vertellen waar ze voor kiest zonder dat andere vrouwen die keuze gaan veroordelen!!

Ik ben van plan borstvoeding te gaan geven, als dat goed gaat uiteraard.
Bij mijn zoontje had ik heel moeilijke start met de borstvoeding (het duurde 5 dagen voordat de eerste druppel melk te voorschijn kwam), maar toen het eenmaal liep, ging het erg goed. Uiteindelijk hebben we het 14 maanden volgehouden.

Maar het is gewoon afwachten hoe het nu gaat. Het hangt ook zo af van hoe ik uit de bevalling kom, hoe snel het kindje leert drinken, hoe het zit met mijn productie. Het kan dus heel goed dat ik na een paar dagen alsnog voor de fles kies.
Maar ik hoop dus dat het gaat lukken met de borst, want toen dat eenmaal goed ging, voelde ik mij daar heel prettig bij.

Groetjes,
Laura

Terug
Bovenaan