Wie gaat er ook in 2011 voor een derde??

Daar zit ik ook wel over na te denken. Mocht ik nog zwanger worden de komende maanden, dan wil ik na die tijd niet meer aan de pil. Maar wat ik dan wel wil? Een spiraaltje of steriliseren????
Ik weet het niet.....

Hoi dames,

Ik laat me tijdens de keizersnede steriliseren als er geen complicaties zijn. Als er wel complicaties optreden tijdens de keizersnede dan kan het niet en zou dat later moeten gebeuren.
Ik mag hierna echt niet meer vanwege superveel complicaties. Ik wil niet het risico lopen dat ik straks door de pil heen zwanger wordt (is me al een gebeurd) en dat je dan verplicht voor een abortus moet.

@ tamara, het herstel bij de tweede vond ik heftiger dan bij de eerste, maar mijn oudste was pas 1,5 toen de tweede kwam en dan ontkom je niet aan tillen en dergelijke. Ook hebben ze de kleine er al duwend op mijn buik met een minivacuumpomp en een tang uit moeten trekken bij de tweede keizersnede dus ik was ook behoorlijk bont en blauw na de bevalling, plus 2 liter bloed verloren, zat niet echt mee, heeft wel een week of 8 getuurd voor ik echt weer helemaal de oude was. Ik zie ook echt wel weer op tegen de bevalling en ook wel een beetje tegen de zwangerschap, maar heb het er zeker allemaal voor over.

Groetjes Jenneke

Hey Jen,

Nu alweer druk aan het denken over de 3de?!?
Kan ik me wel voorstellen hoor ;-)

Ik ken jou nog van het 'zwanger worden na een miskraam' forum.

Wat een kado'tje als je dan toch nog 1x mag he!
Wel toevallig dat het bij mij precies zo is gegaan. In eerste instantie zei de gyn tegen mij na de 2de dat ik geen 3de mocht krijgen ivm de complicaties tijdens de KS. Maar dat was (achteraf gezien) vooral de emotie (was even heel veel paniek om mij vanwege shock). Ik heb naderhand een heel goed gesprek met de gyn gehad en die heeft uitgelegd dat een 3de keizersnede wel weer met de nodige complicaties zou verlopen, maar dat daar nu op ingespeeld kon worden.
De grap wil, dat toen ik dus sterilisatie ter sprake bracht bij een andere gyn waar ik toen op controle was, hij vroeg of ik het zeker wist, want dat hij net in een ander ziekenhuis bij iemand de 5de keizesnede had gedaan. Nou,ik weet zeker dat hij mijn eileiders graag dicht gemaakt had als hij mijn keizersnede had gedaan!
De gyn die mij hielp heeft staan zuchten en steunen en heeft uit frustratie nog gezegd dat ze medelijden heeft met diegene die ooit nog in mijn buik moet zijn. Daarna vroeg ook zij (moet ook) nog even of ik het wel zeker wist.
Aangezien ook mijn zwangerschappen niet probleemloos zijn verlopen (hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging) en nu dus weer die lastige (en vooral pijnlijke jammergenoeg) keizesnede... ik wist het echt 200% zeker. Ben superblij met mijn gezonde 3tal!

Lijkt me inderdaad wel wijs om in ieder geval tot mei te wachten,maar hoop dat je daarna snel zwanger mag zijn en dat het dan gewoon in 1x goed mag gaan! Want die miskramen gaan je niet in de koude kleren zitten he!

Wel leuk hoor, best veel topics (geweest) over een 3de kindje.Merk ook in mijn omgeving dat er steeds meer 3de (en zelfs 4de of 5de) kindjes worden geboren. Heb op dit forum ook heel lang gekletst met andere 3de kindje mama's.

Succes allemaalmet zwanger worden!

Groetjes Suus

Hey Suus,

Wat leuk om weer van je te horen. Hoeveel schelen die 3 van jou ook alweer? Ook mijn gyn (toevallig ook een vrouw) heeft behoorlijk staan zwoegen tijdens de tweede keizersnede. Het is zo jammer dat ze niet van te voren precies weten wat ze tegen gaan komen.Bij mij waren het vooral verklevingen en de loslatende placenta die voor problemen zorgde.

Bij mij in de omgeving hebben nog steeds weinig mensen kinderen. en als ze die wel hebben laten ze het bij 1 of 2. Behalve mn zwager en schoonzus, die hebben er 3. van 6,5 ,bijna 5 en 2,5. Gezellige bende dus bij ons met kerst al die kleintjes, en het worden er alleen maar meer. Mijn zus heeft nog geen kinderen en mn andere schoonzus ook nog niet, maar die zou ze echt wel willen.

Liefs Jen

Terug
Bovenaan