wie gaat kinderen nog vernoemen naar opa,s/oma,s

we hebben alleen onze oudste een tweede naam gegeven omdat hij en mijn man met dezelfde letter beginnen dan zit je weer met de post e.d verder hebben we het niet met onze 2 meiden gedaan ,mijn schoonmoeder was al 2keer vernoemd en mijn moeder zij ...begin dr niet aan want ik heb al zo,n lelijke naam dat moet je dat kind niet aandoen ,nu verwachten de 4de en ik twijfel of ik ga vernoemen of niet mijn vader is net van kanker genezen en heeft een hele moeilijke tijd achter de rug ik zou hem best erg blij kunnen maken ,mochten wij een zoon krijgen en een meisje zou ik best naar mijn moeder willen vernoemen ,maar dan ben je weer zo gebonden aan een bepaalde naam , ik vind dat het niet te ouderwets moet klinken en vrije namen vind ik ook wel leuk in tegenstelling tot mijn schoonouders, die vernoemden elk kind en vinden eigenlijk dat dat nog wel zo hoort ,tja.............. ik denk dat ik toch voor een vrije naam ga wat jullie?

wij vernoemen ook niet. Ik vind dat je je kind gewoon de naam moet geven die je zelf leuk vind. Ik en mijn zussen zijn ook nooit vernoemd. Mijn ouders hebben daar ook bewust voor gekozen, omdat je altijd wel iemand voor z'n hoofd die dan niet in de naam verwerkt zit. En bij mijn moeder was er ook herrie over de vernoeming, de ene oma stond eerder in de naam dan de ander. Krijg je dat! Gewoon doen waar je jezelf het prettigst bij voelt, het is tenslotte jullie kind.

hoi hoi
wij hebben onze vierde vernoemd naar mijn man,s vader.
hij is overleden en we vonden dat wel een eerbetoon aan hem.
we wilden eigenlijk gewoon een letter met de c en het is dus cj geworden,alleen is dit niet toegestaan bij de burgelijke stand omdat het twee letters heeft,beetje dom want je hebt ook wel namen zolas bo enzo.
maar goed mijn man moest daar ter plekke dus twee namen verzinnen met de letters c en een j.
nou was de c niet zo heel moeilijk aangezien zijn vader chris heete maar de j was een beetje een probleem.
mijn man heeft het opgelost door als tweede naam jannies te bedenken en dat is weer leuk voor mijn vader want die heet jan.
zo hebbben we toch twee leuke namen maar zijn roepnaam blijft cj.
liefs sil

Als je persé wilt vernoemen, kun je de naam altijd een beetje veranderen in een soortgelijke naam, er staan in de tijdschriften genoeg mogelijkheden die vaak allemaal van 1 "ouderwetse" naam afkomen.

Denk bijv. aan Elisabeth, kun je van maken Lisa, Els, Elize, Lies, enz enz... beetje creatief denken en je hebt zo toch je "eigen" naam gemaakt.

Maar wij  zijn het  in ieder geval niet  van plan, wij kiezen gewoon namen die we zelf leuk  vinden (en dat is al zo moeilijk !!).  

Succes met kiezen !

groetjes Marasje

Hai je kunt bijvoorbeeld ook van de 2 opa's en 2 oma's de namen samenvoegen maar weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie overkomt. Ik ken bijvoorbeeld een meisje en ze heet Manel. Haar oma's heten Maria en Nel. Maar is maar een tip. Ik zou gewoon doen wat jullie willen. En het is jullie keuze dus als iemand zicht voor het hoofd gestoten voelt is dat gewoon stom. Geniet van je zwangerschap verder.

Wij willen het wel graag vernoemen, maar tis wel moeilijk hoor.
De roepnaam bedenken we zelf, het wordt Levi of Ezra, maar dan willen
we graag in de doopnaam en naam verwerkt hebben van 1 van de opa's.
En dat zijn Henrik en Willem en Peter.
Nou niet echt moderne namen ofzo, dus ik vind het behoorlijk lastig.
Ik heb nu een boek met ontzetten veel namen + betekenis, dus ik hoop
dat we er nu wel uitkomen.....

xx Syrah (29 wk)

Mijn vader is jaren geleden overleden aan kanker, toen had ik besloten als ik een zoon krijg vernoem ik hem naar zijn opa, maar ook meteen naar zijn andere opa. Toen kreeg ik een dochter en heb haar vernoemd naar beide oma's.
Oma 1 heeft Maria Elisabeth Oma 2 Wilhelmina Johanna.
Mijn dochter heet Britt Hanna (naar Johanna) Elisa (je raadt het al naar Elisabeth). Toch 3 hippe namen en de oma's blij.
Toen mijn 2e. Weer wilde ik vernoemen, maar jullie raden het al weer een meid. Ik wilde toch perce vernoemen naar mijn vader en schoonvader, alleen op dat moment zaten mijn (ex)man en ik in een moeilijke periode, wilde toen er toch voor gaan en besloten zo onze laatste dochter naar ONS te vernoemen. Patrick en ik Natasja Wilhelmina Johanna.
Ze heet nu Lynn Natalie (natasja) Patrice (patrick).

Ondertussen ben ik gescheiden en hopeloos verliefd op rob en 11 weken zwanger van ?
En ja ik wil weer vernomen...sowieso naar mijn vader...wat er ook komt!
Succes!!!!

oooh, ik vind dat jullie al prachtige creaties hebben gemaakt en leuke namen trouwens ,mischien kunnen jullie mij een beetje op weg helpen en dan zie ik wel wat ik er mee doe , mijn moeder is van doopnaam Egberdina roepnaam dini en mijn vader Marten ,nu hou ik wel van gewone hollandse namen geen engelse zoals indy wat wel leuk bij mijn moeders naam past kom met ideeen dames alles is welkom

Terug
Bovenaan