wie gaat kinderen nog vernoemen naar opa,s/oma,s

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
hi,

wij hoeven niet te vernoemen omdat onze oudere broers en zussen dat al ruimschoots gedaan hebben in allerlei kleuren en smaken. we kiezen een naam die wij mooi vinden en voor de burgerlijke stand krijgen ze er nog een paar namen bij voor de interessante voorletters.
je hoopt ook dat het kind in zijn leven iets meekrijgt van de liefde en de zorg die je al voor de geboorte koestert voor het kind, door het een goede naam te geven.

en toen had ik een leuke naam, en dat weekend stond in de krant: Travestietenclub 'leuke naam' is failliet. exit leuke naam dus. advies: lees  een andere  krant.

groeten Miep36

zelf vind ik Remco leuk voor een jongen en Esmee voor een meisje maar ik ben dr nog niet helemaal uit ik zit ook te denken aan Nina of Nadine of voor eenjochie Martjan of martijn k,weet het nog niet ideeen zijn welkom

Hoi Alien,

Heb even wat na lopen te denken over jouw namenprobleempje. Kon toch niet slapen, dus...
Van de naam Egberdina kan je best leuke varianten maken zoals,
Gina, Inez, Gineke, Finy of Tiny, Tineke, Dineke, Gerdien, Bergit of Birgit.
Weet niet of jouw smaak ertussen zit maar goed je hebt weer wat ideetjes.
Groetjes Clasce

Wij zouden ook eigenlijk alleen maar 1 naam geven. Wij wisten dan we een meisje kregen en hadden al een naam voor haar. Op een moment kwamen we erachter dat onze beide moeders als 2de naam Elisabeth hebben. Dat vonden we zo toevallig dat we onze dochter toch als 2de naam ook Elisabeth gegeven hebben. Normaal hou ik er helemaal niet van. Maar ach, wanneer gebruik je die naam nou. We noemen haar gewoon Robine.

Groetjes, Ris

Weet er iemand nog leuke variaties op Hendrik of Willem?????

xx Syrah (29,5 wk)

Hoi Syrah,
Is het of Willem of Hendrik of mag je ze ook combineren?
Een mogelijkheid is Mick, Rick maar dat had je misschien zelf ook wel bedacht.
William ( zeg wiljem), Melle, Wisse, Hidde, Hermen, Derre, Demian.
Je kan natuurlijk ook zelf een roepnaam verzinnen en dan Hendrik Willem erachter zetten. Bijv. Milan Hendrik Willem.
Succes ermee.
Gr Clasce

Hai!

Onze eerste dochter is vernoemd naar mijn tante, die overleden is
tijdens mijn zwangerschap. Mijn tante heette Elisabeth, en onze dochter
heeft als tweede naam Elizabeth.

Nu hebben we zowel voor een jongen als een meisje al wel namen, maar
nog geen tweede namen. We zitten erover te denken om ons meisje als
tweede en derde naam Marley (naar Marjolein, de tweede naam van mijn
moeder) en Boukje (naar Baukje, de tweede naam van mijn schoonmoeder)
te noemen.

Voor een jongen denken we als tweede en derde naam aan Mante (van
Herman, de tweede naam van mijn vader) en een verbastering van Bram of
Abraham, de naam van mijn schoonvader.

En dat doe ik eigenlijk niet omdat ik zo graag wil vernoemen... Van
mijn ouders hoeft dat sowieso niet, en mijn schoonouders vinden het
volgens mij ook wel best. Maar ik vind het gewoon mooie namen...

Lynn

Hai Alien.
Als je echt niet onder het vernoemen uit kan komen is het heel simpel. Je mag nog steeds meerdere namen opgeven bij een geboorte. Dus gewoon een eigen naam uitzoeken voor je kindje en dan kan je als 2e naam de vernoemnaam nemen. En in het Kaartje duidelijk de Roepnaam neerzetten: de naam die jij zelf hebt uitgezocht.
Ik zelf heb 2 namen en mijn 2e naam gebruik ik nooit.
Als je zoiets doet wel op letten dat de afkortingen voor bv de post kunnen, zo heet mijn nichtje B.H. en dat vinden wij toch niet zo mooi.
Heel veel succes ermee. (en toch vind ik dat als je het echt niet wil vernoemen het lekker niet moet doen, jij bent degene die over jouw kindje beslist!)

Succes!

Terug
Bovenaan