wie gaat kinderen nog vernoemen naar opa,s/oma,s

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
Mijn meiden zijn niet vernoemd. Maar één naam stata al jaren bovenaan mijn lijstje. Het is toevallig de tweede naam van mijn moeder. Mijn meiden hebben die naam nooit gekregen, omdat mijn toenmalige schoonmoeder dat als vernoemen zou hebben opgevat en er beledigd zou zijn als we deze naam hadden gegeven.

Nu krijg een kindje met iemand anders, en zijn moeder is een stuk makkelijker. Aan hara zouden we uit kunnen leggen dat we dit een mooie naam vinden en dat het niets te maken heeft met vernoemen.

Dus de kans zit er in dat ons kindje wel de tweede naam van mijn moeder krijgt, maar niet als vernoeming, maar gewoon omdat het een leuke naam is.

Miep

Hoi Alien32

Even als reactie op je oproepje voor namen:
je zo voor een jongen kunnen kiezen voor Egbert of Bert (heel hollands) naar je moeder en voor een meisje Martine naar je vader. Dineke is misschien ook wel leuk of Mart als jongensnaam, vind ik ook wel stoer!
Wij willen ook vernoemen maar dan gebruiken we de doopnamen om te vernoemen en de roepnaam hebben we gekozen die daar mooi bij past en die we ook zelf leuk vinden. Ik hou ook meer van echt hollandse namen en zou denk ik nooit met een engelse naam aankomen!

Nou, succes met het bedenken van een naam!

groetjes Klarie
(vernoemd naar mijn oma Klaaske en mijn tante Hieke, daar hebben mijn ouders ook een 'eigen' roepnaam bij verzonnen)

Hoi Alien,

Je kan natuurlijk een naam 'uit de lucht' kiezen en de naam van opa/oma verwerken in een 2e naam (doopnaam).

Succes ermee! Groeten van Bloempje

* Roos - Rosanne Egberdine

* Jinthe - Jinthe Egberdine

* Berdine

* Marit - Marit Egberdine - vernoemd naar Opa & Oma

* Maarten

* Bert

* Daan - Marten Daniel

* Egbert

Hoi,ik kom zelf uit een gezin van negen en we zijn allemaal vernoemd

naar oma opa,grootmoeder en grootvader.

Ik zelf heb zes voornamen.

Heb nu twee kids en zij hebben allebei vier namen.

Deze die nu onderweg is{7e week} word ook weer vernoemd.

Ook weer vier namen denk ik.

Is zo leuk ook.

Groetjes Roselien.

Hoi

Onze dochter is wel vernoemd naar de oma's. Wij hebben de roepnaam gekozen die we zelf mooi vonden en daar de namen van de oma's achter geplakt. Het is geworden Lieke Cornelia Martina en we noemen haar Lieke. Dit hadden we ook ingedachten als het jongen geweest zou zijn. Stijn Nicolaas Johannes en dan is Johannes ook nog eens naar mijn man. Wij vonden vernoemen mooi, omdat we ons kindje ook wilde laten dopen.

Het is belangrijk om te doen wat jullie zeg leuk vinden en waar je je goed bij voelt.

Groetjes Jannie en Lieke

Hoi Alien,

Bij ons is het niet gebruikelijk dat je je kind vernoemt bij leven. WAt dat inhoud betekend dat je geen namen geeft van iemand die nog in leven is. Het is al jaren een traditie en waarom verbreken als je niet beter weet... Zowel mijn man als ik zijn het  al  jaren eens dat als we een zoon krijgen we hem gaan vernoemen naar onze beide opa's. Dat waren hele gave opa's die helaas veel te vroeg zijn overleden en heel toevallig heten ze allebei Max. Nu vinden we dat gewoon ook een leuke naam zonder dat het een vernoeming zou zijn hoor... Voor meiden hebben we nooit nagedacht over venoemen. Onze oma's hebben geen moderne namen en die werden altijd anders aangesproken. Zowel Marvin als ik hebben allebei 2 namen en dat wilden we wel graag in stand houden. Isabelle heet daarom Isabelle Aviva en ook nu zijn we op zoek naar 2 namen. Moeilijk is het wel en we kunnen het maar niet eens worden over namen!! Ik wil er zo graag uit zijn!!

Nou ja, desnoods heet het kindje een dagje baby Polak maar liever niet. Ik kan Marvin maar niet ontfrutselen dat hij met een leuke orginele naam komt en alle namen die ik opnoem, kraakt hij af. We hebben nog een paar weken en dan moeten we eruit zijn. Tot die tijd steggelen we nog wel even verder!

Groetjes en succes met kiezen, je kind moet er zijn/haar hele leven mee doen!

Odette(29+5)

Hoi Alien,
Onze dochter hebben we 2 namen gegeven die wij mooi vinden en niet vernoemd. Als we nu een zoon krijgen vernoemen we die wel maar dat is meer toevallig omdat we een mooie naam hebben. Voor jou misschien een idee: ik heet zelf Berdien en ben daar eigenlijk wel blij mee, je hoort het niet zo vaak en het is niet ingewikkeld te lezen of schrijven. Lijkt wel op jouw moeders naam (of was het  schoonmoeder?)   Succes ermee.

Hoi hoi,

Ook wij vinden het leuk om de kleine te vernoemen. Zelf ben ik naar mijn beide oma's venoemd maar alleen met mijn doopnamen. Dit hebben we dus ook bij onze dochter gedaan. Kirsten vonden(en vinden) wij een mooie roepnaam en verder heet ze  Marijke Alice. De laatste naam is een verbastering van Aaltje want zo heet mijn schoonmoeder maar dat vonden wij niet mooi dus hebben we daar Alice van gemaakt. Dat heeft ze trouwens zelf ook met haar dochter gedaan.

Nu ben ik weer zwanger en als het een jongetje word zal hij vernoemd worden naar de opa's. Als het weer een meid word hebben we een klein dilemma want dan weten we nog niet naar wie we haar zullen gaan vernoemen. Maar vernoemen doen we zeker! Waarschijnlijk naar mijn schoonzus en mijzelf!

In jouw geval vind ik, als je ze perse met de roepnaam wil vernoemen, Dina wel leuk voor een  meisje en Mart of Maarten voor een jongen maar je kan het natuurlijk ook zo doen als wij.  

Succes met de moeilijke keuze! Je kind moet er natuurlijk wel zijn hele leven mee doen!

Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan