Wie gebruikt er nog een fopspeen

Hiya,

bij mij hetzelfde als skitje, Max wilde nooit een speen. Hij zuigt op zijn duim of soms knaagt ie op zo'n ouderwetse stoffen luier die ik altijd als spuugdoek gebruik. Daar moet hij mee naar bed anders gaat ie niet slapen (gelukkig heb ik er een stuk of 15 anders wordt het soms een beetje ranzig)

Ajuus, ilja mv Maximus 30-08-2006

ik geef marek alleen nog de speen als hij moe wordt en dus met naar bed gaan Geef hem altijd wel mee naar het dagverblijf bv maar daar krijgen de leidsters hem om de oren hahaha...

Hier eigenlijk hetzelfde als Skitje. Nog in het ZH heeft hij de speen gehad en na een dag besloot meneer er niets aan te vinden en telkens dat ding weer uit te tuffen! Dan niet, hahahahha! Het gekke is dat ie laatst bij Kay, zo  de speen van Kay pakte en in zijn mond stak....

-X- Marieke

ik leg lili haar speentje in bedje, als ze hem wil kan ze hem pakken , maar meestal hoef ze het niet meer..Misschien moet ik hem gewoon weglaten maar dan denk ik steeds stel ze wil hem dadelijk??haha...
Misschien dat lili de speen niet meer wil omdat ze al geruime tijd van de fles af is ofzo?

liefs lonneke

Lukas was echt een spenenkindje maar hij is ook heel erg druk. Toen hij lekker zelfsstandig kon spelen deed hij dat ding steeds minder in zijn mond. OP een gegeven moment hebben we heb gewoon niet meer overdag gegeven en hij vond het prima.
Met slapen gaan krijgt hij wel nog altijd een speen en met autorijden over lange afstanden vaak ook. En toen we bijv op vakantie gingen heeft hij de hele reisdag (vliegen) lekker beschikking over zijn speen gehad.

Vanaf dat ze 3 weken oud was dachtTessa: Spenen hoef ik niet, ik heb een megaheerlijke duim!!! Dus als ze moe is gaat die duim in de mond, en dan leg ik haar in bed en is ze vaak na een minuut duimen vertrokken in dromenland. Als ze snachts wakker wordt duimt ze ff en slaapt ze weer verder................(fijn voor papa en mama)
Overdag als ze duimt (bij het eten) "trek" ik de duim er uit en geeft ze daar ook niks om en speelt ze wel met iets anders....

Straks afleren wordt een klus, maar dat zien we dan wel weer!

Lisenka mv Tessa

JA, wij ook nog.
Ik sta er wel bij stil dat ik ’m misschien iets te gemakkelijk gebruik. Dus niet alleen bij het slapen gaan maar ook als Stijn moe of drijnerig is overdag mag hij lekker sabbelen.
De speen zit altijd aan een soort popje dus als we de speen wegdoen heeft ie iig nog wel zijn vertrouwde popje. Denk dat hij best zonder kan maar de wij het wel zo makkelijk vinden .

Terug
Bovenaan