Wie geeft er nog BV

Ook Simon krijgt nog volledig borstvoeding. Daar groeit hij prima op (bij 3 mnd al 7 kilo). Hij is nu 4 mnd, en volgende week hoor is hoe zwaar hij nu is. Voorlopig wil ik het nog even op borstvoeding houden. De potjes lopen niet weg. Over 2 mnd is hij de eerste!

Liesje

Ha,

Willem krijgt ook nog volledig borstvoeding, heerlijk hoor. Super hoe hij (meestal) gelijk z'n ogen op genietstand zet en lekker wegdommeld tijdens het drinken. Echt geweldig. Mijn oudste 2 kinderen heb ik tot ongeveer 9 maanden bv gegeven. Hopelijk gaat dat nu ook lukken. Verder vind ik bv lekker makkelijk en snel, meestal is hij na 10 minuten al klaar. Willem toont nog geen interesse in ander voedsel dus dat doe ik dan ook nog niet. Zijn grote broer Jacob daarintegen wilde met 3 maanden echt al eten, die had toen ook al 2 tanden....  en zat met 4 maanden al aan tafel mee te eten. Ben wel blij dat Willem weer een beetje langer baby blijft, dat is wel zo makkelijk .

Chrisja

Ik geef ook nog volledig borstvoeding, Quinten is nu 11 weken. Heb wel regelmatig erg harde plekken in mijn borsten, met name s ochtends, meestal drinkt hij 1 borst maar s ochtends moet ik die andere dan echt ff kolven anders doet het echt pijn. Heb dus al een aardig voorraadje in de vriezer. Hij drinkt de afgekolfde melk erg goed uit de fles ook dus daar gelukkig geen problemen mee. Vrijdag wenochtendje op het KDV, ben benieuwd hoe ik dat vind.......
sas

Hoi,

ik geef ook nog steeds BV en wil het volhouden tot 9 maanden of zolang het goed gaat. Soms ben ik het weleens zat, maar andere momenten denk ik van 'ik wil het nog niet missen', lekker knus. Maar dat denk ik nooit 's nachts om 3 uur (inderdaad nog steeds niet doorslapen......). Verder geeft het natuurlijk een kick als je kind goed groeit op BV.   Het is bij mij ook meer luiheid om over te stappen op flesvoeding . Het lijkt me zo'n gedoe. Wel krijgt ze af en toe gekolfde melk, maar dat gaat   tegenwoordig niet meer van harte, zelfde problemen als Pliep heeft met Lynn.

Groetjes,

Melanie, mama van Amber 9-12-06

Leuk om te lezen dat er nog heel veel mama's zijn die bv geven (k was al bang dat ik de enige meer was, ik hoor zoveel vrouwen om mij heen die niet van bv houden)
Vervelend joh als je kindje geen bvmelk uit de fles wil. Jullie zullen wel alles geprobeerd hebben. weet Cb er niet op? En als je de fles een beetje tegen je blote huid houd? zodat je kind jou ruikt? ik weet niet hoor...
Ohja en wat ik doe bij borstontsteking: juist wel de harde plekken wegmasseren met een warmtecompress en verder lekker rillen van de koorst in mijn bedje.
liefs Saskia

Nu we toch met borstvoedende mama's onder elkaar zijn, snappen jullie dit:
Gisteren (half 8) heeft Lynn maar 30 ml afgekolfde melk uit een flesje op, daarna is ze tevreden gaan slapen. Na 11 uur ben ik even hard met mijn vriend gaan praten in de slaapkamer, zodat ze wakker werd voor haar voeding (volgens mij had ze ook zo door kunnen slapen). Om half 5 kwam ze pas voor haar nachtvoeding, normaal is dit om 2  of 3 uur. En vanochtend om 8 uur heeft ze maar kort gedronken, ik heb daarna dezelfde borst nog afgekolfd en daar kwam 130 ml uit! Ze heeft dus bijna niks op! Toch ziet ze er tevreden uit?!
Hoe kan dat?? Weet YvonneZ hier misschien wat meer over te vertellen?

Hoi Pliep,

ik snap er soms ook niets van! Van het weekend had ze om 23 uur gedronken en sliep ze tot 5 uur. Ik dacht nog:"dat gaat de goede kant uit". Mooi niet, nu weer stee vast om een uur of 3, of ze een ingebouwde klok heeft!
Ik weet dat Borstgevoede babies nemen wat ze nog hebben, dus Lynn zal dan wel genoeg hebben gehad. Of ze was heel erg moe, maar volgens mij worden ze altijd wel wakker als ze honger hebben.

Terug
Bovenaan