Wie geeft er nog BV

Nou inderdaad, je kunt er gewoon geen pijl op trekken....
Vannacht heeft Willem voor het eerst doorgeslapen! Sinds eergisteren wordt hij wakker voor een avondvoeding, dus die krijgt hij sinds kort voor het eerst. Gisternacht werd hij om 5 uur wakker ipv de standaard 3 uur tijd. Vanmorgen werd hij pas half 7 wakker! Heerlijk. Maar ik dacht dus ook, hij zal wel honger hebben.... nou echt niet hoor, ze staan nu nog op springen . En soms denk je, nu heeft hij heel veel gedronken hij zal wel een poos genoeg hebben. Dan wil hij na 2 uur weer.... tja.
Haha, maar goed, ik ben al heel blij dat het de goede kant op gaat met de nachtvoedingen.Tenminste ik hoop dat het doorzet...
Chrisja

Roman had  een tijdje dat hij heel slecht dronk bij de avondvoedingen, waardoor hij maar bleef komen 's nachts omdat hij dan honger kreeg.  Gelukkig ging hij langzaam steeds beter drinken 's avonds en sinds 10 dagen slaapt hij door (en we hopen dat dat zo blijft!!!!!!!!!!!).  Wij voeden hem nu nog rond 19.30 en rond 22.30u en dan slaapt hij de hele nacht door tot een uur of 7.30. De laatste voeding drinkt hij niet veel. Als we hem een flesje afgekolfde melk geven vaak nog geen 100cc.

Ik zit trouwens nog steeds op 6 voedingen per dag.

Groetjes,
Laura

Hoi,

Ik geef ook nog 5 keer bv per dag, en begin pas met bijvoeden als Noah het zelf een beetje begint aan te geven dat hij meer wil.

En in tegenstelling tot zijn zussen sliep hij met 10 weken al door! Dus het gaat blijkbaar niet altijd op dat het  met bv veel langer duurt voor ze  doorslapen (maar feit is nou eenmaal dat het dan meestal wel wat langer duurt). Ik geef de laatste voeding ong. om 22.00 uur, en de eerste voeding om 06.30 uur.

Line

Hai,
Ik geef ook nog volledig BV, maar als het aan Liv ligt zijn dat maar 3 voedingen op een dag. Ik maak haar dus nog wel voor een vierde voeding wakker. Ik vind het ook fijn om te doen, maar ik weet ook dat het het beste is voor Liv, ivm allegieën, astma en eczeem van mijn kant, maar ook van die van Frans. Max heeft nu toch astma en eczeem, maar hij zou dat waarschijnlijk veel erger gehad hebben als ik hem niet een jaar BV had gegeven. Ik hoop het met Liv ook zo lang vol te kunnen houden.
Patricia

Hoihoi,

Ik geef ook nog steeds borstvoeding, mijn dochter Emma is nu 15 weken.
We zitten al een aantal weken op 5 voedingen per dag en Emma slaapt 's nachts van 23.00 uur tot 8.00 uur. Vaak moet ik haar dan wakker maken. Dus ik heb het geluk een borstgevoede baby te hebben die wel 's nachts doorslaapt (deze slaaptijden heeft ze al vanaf een week of 8).
In het begin heb ik veel pijn gehad bij de borstvoeding. De lactatiekundige dacht eerst aan spruw, Emma en ik hebben elk 2 medicijnkuren gehad, zonder resultaat.
Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat ik niet tegen de wegwerpzoogcompressen kan. Gebruik nu katoenen, en alle klachten zijn verdwenen.
Van te voren was ik van plan om 6 maanden borstvoeding te geven, maar nu wil ik wel proberen om nog langer vol te houden. We zullen wel zien.

Groetjes Hada

Goed dat je doorgaat met borstvoeding, je lijkt me een echte doorzetter als je die borstontstekingen doorstaat. Ik geef ook borstvoeding, Beau is al 4 maanden. Hij doet het er goed op en ik ook!

Als ik dit zo lees krijg ik ook zin om het een jaar vol te houden. Tegen die tijd krijgt hij nog 3 voedingen met de borst per dag, denk ik. Dat moet toch lukken met werken?

Terug
Bovenaan