wie geeft/gaf borstvoeding?

hihi waar studeer je voor als ik vragen mag?

ik ben 22 en ja die preutsheid zit er bij mij wel erg hihi mss omdat ze klein zijn

hoi patricia,
ik geef nu bijna 7maanden BV (ben wel aan t afbouwen, maar dat moet heel langzaam, gezien stuwing). Ik vond het geven van BV heel bijzonder, maar ook behoorlijk intensief! Je kindje groeit door de voedingsstoffen die t uit jou haalt. Dat kost veel energie. Ook t kolven als je weer gaat werken vind ik heel intensief.
Nu ik aan t afbouwen ben, merk ik dat ik de "vrijheid"erg prettig vind: anders moet je altijd óf bij kindje in de buurt zijn óf kolven.
Heb t met veel plezier gedaan en zou het zo weer doen hoor. (al is het alleen maar omdat je je kindje toch weerstand tegen allergie etc meegeeft). Toch vind ik na 6,5mnd dat deze periode afgesloten mag worden.

Als je opziet tegen voeden in openbaar, omdat je je dan bloot moet geven: er bestaan voedings t-shirts!! www. moms2be.nl heeft er zeker paar op site staan. Ik had er weinig moeite mee, maar had 1 shirt voor nette uitstapjes.
Succes met je zwangerchap en het maken van een keuze!!
Groetjes mira, sinds 02-01 trotse mama van jaap

enne, je borsten groeien echt enorm als je BV geeft: ik ben van cup b/c naar grote cup E!! gegaan. Verlang wel weer naar kleine borsten!

Ik heb ook kleine borsten hoor (maatje a/b) das ook zo leuk aan bv, dan zijn ze voor ff wat grater!

Ik studeer Culturele Antropologie aan de UVA en heb net mn 1e jaar erop zitten! Ik moest eerst moeder worden voor ik verstandig werd, nou ja verstandig, ben nu ongepland (maar zeer gewenst) zwanger middenin mn studie! En iedereen weet toch dat je van sex zwanger kan worden

XX

quote: patricialut reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-07-2007 13:45:14'));

eey ja met de baby hihi dalijk durf ik het niet met mensen om me heen haha

hihi krijg net een boekje binnen ban wij jonge ouders staat een heel stuk in over borstvoedng en heb ook een boek van de vk gekregen ik wil het wel proberen namelijk

Hoi,

Je zou kunnen overwegen om de informatiebijeenkomsten over borstvoeding bij te wonen, die de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk in heel Nederland organiseert? Contactpersonen van de VBN hebben, met hun eigen borstvoedingservaring als basis, een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. Tijdens de bijeenkomsten komen eerdere aspecten van borstvoeding aan bod, zoals de werking van de borst, het aanleggen van de baby, borstvoeding in de praktijk en het afkolven van moedermelk. Er is gelegenheid om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en twijfels bespreekbaar te maken; breng gerust ter sprake wat je bezighoudt. De informatie die tijdens de bijeenkomsten wordt gegeven, vormt een stevige basis voor het starten met borstvoeding. Voor meer informatie en adressen bij jou in de buurt kun je terecht op www.borstvoedingnatuurlijk.nl .

Nog een voorspoedige zwangerschap toegewenst!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

zo haha die studie van jouw is een hele mond vol haha oh okej ja ik heb ook een kleine bcub maar als ze groter worden doe ik het helemaal hihi

ze zijn nu ook al wel aan het groeien hoor

oja nog ff een vraag snel ik hoor van mn schoonmoeder dat je ook veel dingen dan niet meer mag eten klopt dat?

gr

Ik heb gewoon alles gegeten, ze zeggen wel dat je moet oppassen met sterke kruiden, uien en prei en dat soort dingen, dat ze daar maagkrampjes van kunnen krijgen, maar daar heb ikzelf (of beter mn zoontje) nooit last van gehad (en hoe doen Surinaamse/Indonesische moeders dat dan? die eten pas gekruid).
Ik denk zelf dat het kindje al aan je eet patroon went als ie nog in je buik zit (drinken van vruchtwater enz)

Wat wel grappig is is dat de ontlasting van je kindje de kleur kan hebben van wat je zelf hebt gegeten (bijv, groen: spinazie, oranje: worteltjes..)

Verder is het natuurlijk wel belangrijk dat je gezond eet en alle voedingsstoffen binnenkrijgt, maar dat vond ik juist een voordeel: ik vind het makkelijker om op te letten voor een ander dan voor jezelf!  

Ander voordeel aan bv is dat je veel sneller afvalt   en dus sneller je oude figuur na de bevalling terug hebt! En natuurlijk krimpt je baarmoeder sneller enz enz

Oja en mn studie: ik studeer mensen en culturen (iets duidelijker dan die vage namen)

Terug
Bovenaan