wie geeft nog BV ?

A

Anoniem

Guest
Ik nog wel en hoop het nog een hele tijd vol te houden!
Maar ik heb wel een vraag: Beau trappelt soms behoorlijk met z'n benen tijdens het drinken, of dan rekt-ie zich uit. Erg lastig tijdens het drinken.
Als ik 'm dan een andere borst geef drinkt hij vaak weer rustig verder.
Maken jullie dat ook mee?

Hoi, hoe oud is Beau? Thijs is nu bijna 7 maanden, en heeft nog niets anders gehad dan bv. Het gaat nog steeds goed hier. Thijs heeft dat ook een periode gehad, maar volgens mij kwam dat door de leeftijd, of doordat hij een sprongetje maakte, Ze zijn ook wel vlug afgeleid op een bepaalde leeftijd. Als het helpt om Beau de andere kant aan te bieden zou ik dat gewoon doen. Is altijd goed, hoor Zeker met dit weer, kunnen ze wel wat extra gebruiken. Zou me er in ieder geval niet te druk om maken. Groetjes Wendy

Bedankt! Ik vraag me soms echt af wat het is. Mijn gevoel zegt dat de melk 'm niet snel genoeg komt. Als ik 'm dan de andere borst zou geven, heeft-ie de 1e misschien niet genoeg leeg gedronken. Dus als-ie dan de andere kant goed drinkt, doe ik 'm nog altijd even terug naar de 1e. Want als de 1e niet genoeg levert,  heeft die dus extra stimulatie nodig!  Maar soms lijkt het afleiding. Ik gaf eerst altijd 1 borst, maar nu altijd 2. Hij heeft het wel nodig, drinkt ze vaak allebei leeg!

Met 6 maanden krijgt je kind toch 4 keer borstvoeding met een hapje?

Je hebt al zeker 3 maanden meer ervaring dan ik! Gaf je je eerste kinderen ook BV?

Hoi, Thijs krijgt nu sinds 3 weken bijvoeding. Vind hij heerlijk, Hij word rond 8 uur wakker, krijgt hij bv, dan rond 11 fruit, om 12 uur eten wij brood, dan krijgt hij ook wat mee, dan bv en naar bed, dan tussen 4 en 5 een half ligakoekje uit de hand, en tussen 5 en half 6 bv zo kan ik lekker eten maken, en heeft Thijs geen honger als wij eten, Rond 6 uur krijgt Thijs warm, toetje toe, en 7 uur naar bed, tot morgenvroeg. Ik geef hem bewust eerst bv, en dan pas vaste voeding omdat anders de bv terugloopt, omdat hij niet genoeg binnenkrijgt. De oudste 2 heb ik 11 maanden bv gegeven. Groetjes Wendy

Hoi!
Ik geef ook nog bv!! De eerste 2,5 maanden met veel problemen en bijna gestopt... maar op het borstvoedingsforum (www.borstvoedingsforum.nl) ben ik er doorheen gesleept! Daar kun je heel veel (en snel) antwoorden op je vragen krijgen, dus een echte aanrader!

Nu gaat het een stuk beter, maar ik herken wel het onrustige drinken hoor! Heeft inderdaad met de leeftijd te maken. Het kan helpen om je kindje op een rustige (evt. donkere) slaapkamer te voeden, maar dat maakt bij ons meestal niet veel uit. Ach, ik maak me er niet (meer) druk om. Als  Julia eens wat minder drinkt, komt ze bij de volgende voeding wat eerder en krijgt ze een extra voeding op een dag, ook prima. Ze is ook in 10 minuutjes klaar tegenwoordig, dus dat is zo gedaan.

Heb erg zin om bij te gaan voeden! 2 juni wordt ze 6 maanden en dan beginnen we ermee. Hoeveel voedingen ze dan nog krijgen, hangt af van je kindje! Het kan op den duur wat minder worden, maar vooral in het begin (als ze nog aan de hapjes moeten wennen) moet je niet verwachten dat je direct één of meerdere voedingen kunt afbouwen. Gewoon naar je kindje kijken, wanneer die het nodig heeft (hongersignalen). Wij hopen er nog lang van te genieten, nu het eindelijk lekker loopt! :) Succes ermee!

Groetjes,
Anne.

bedankt voor de reacties en de info! Wat een geruststelling dat het de leeftijd is.

In het begin is het ook minder handig verlopen, de bv, maar nu, sinds een paar maanden gaat het super. Ik moest ook smeren vanwege spruw en door de spruw dronk Beau ook onrustig. Ik wil niet dat de spruw terug komt. En ik geloof niet dat dit spruw zou zijn, omdat hij de tepel niet loslaat en omdat zijn armen rustig blijven.
Ik ga zeker naar bv.nl surfen.

Hoi Claske,

Ik geef ook nog steeds bv hoor, en blijf dat voorlopig ook doen. Ik ga wel binnenkort met bijvoeden beginnen, Noah is nu bijna 5 maanden, maar voorlopig krijgt hij nog maar alleen bv.

En dat onrustige drinken herken ik ook helemaal! Erg lastig, Noah trapt en duwt zich steeds omhoog,  laat heel vaak los om om zich heen te kijken. Hij meent dat hij alles wat er in de kamer gebeurt volgen moet onder het drinken. Als hij net begint met drinken, en hij dus erg hongerig is, knijpt hij ook altijd behoorlijk in m ´n arm (velletje, auw!)  

Groetjes,

Line

Terug
Bovenaan