wie geeft nog BV ?

hoi,

Jasmijn is bijna 7 maanden en ik ben 2-3 weken geleden gestopt. Ik gaf de laatste 2 maanden alleen nog   smorgens en s avonds borstvoeding. Ik vond het mooi geweest nu en ik had het idee dat ze er niet meer genoeg aan had. (met name s morgens).
Ik was eerst helemaal niet van plan om borstvoeding te geven, het leek me vreselijk! Uiteindelijk is het me meegevallen en ben ik toch blij dat ik het gedaan heb,

groeten Elke

Nou, Line, ik geloof dat jouw verhaal precies Beau's gedrag omschrijft. inderdaad ook uitrekken enzo. Dus straks ben ik maar op een heel rustige plek gaan voeden en dat ging goed! Straks nog maar eens. Dan weet ik zeker of het komt door de omgeving of omdat er later op de dag minder melk is.

En Elke: goed gedaan! weet je ook weer wat bv geven is! Goed om te stoppen als het voor je gevoel genoeg is, zou ik denk ik ook doen. Maar Beau is nog zo'n kleine baby, ik ga nog wel door!

Claske

Ik geef ook nog borstvoeding!
Hannah is nu ruim 5 maanden oud. Nog een paar weekjes en dan gaan we starten met bijvoeding. Ik denk er over om een paar dagen voor de 6m te beginnen, dan hebben we met Hemelvaart 4 dagen achter elkaar vrij en dat is wel zo handig lijkt me (op de zondag na Hemelvaart is ze precies 6m).

Dat onrustig drinken herken ik ook. Soms gaat het heel goed en drinkt ze rustig en valt dan ook soms half in slaap tijdens het drinken, maar soms is ze ook heel onrustig en laat telkens huilend los. Ook maait ze dan rond met het armpje dat boven ligt waarbij ze mij soms akelig krabt met haar scherpe nageltjes.... Dat doet ze soms ook als ik haar liggend in bed voedt 's morgens vroeg/'s avonds laat/'s nachts (komt gelukkig niet zo vaak meer voor) en dan is er echt geen afleiding in de buurt. Dit is vooral de laatste week soms zo, ik denk dat ze dan toch wat last heeft van haar darmpjes, ze heeft ook ineens weer veel meer poepluiers en het is (meestal) ook dunner dan anders. Verder is ze gelukkig wel vrolijk/alert etc, dus echt ziek is ze gelukkig niet. Zal hopelijk snel weer over zijn.

Hoeveel voedingen geven jullie nog per dag?
Ik meestal 6, heel soms 5. Maar ook dagen met 7 komen nog af en toe voor.
De nachten slaapt ze meestal aardig door (dwz geen voedingen tussen 00.00 en 06.00). Ik hoop dat de nachten binnenkort weer wat langer gaan worden (dat was eerst wel al zo maar sinds de 4-maanden dip (ze is vroeg toen een aantal weken weer 1 à 2 keer per nacht om een voeding) zijn we weer zo kort). Ben blij als ik 6 uurtjes slaap haal in een nacht (op m'n werkdagen dan, op m'n vrije dagen slaap ik lekker nog even verder na de 1e voeding...).

Maar ik denk er nog niet over om te gaan stoppen. Het gaat best goed nu en Hannah groeit nu ook goed, dus we gaan gewoon lekker door zolang we het allebei nog leuk vinden.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Ja, Beau maait dan ook met z'n armpje! Nou, ik ben blij dat ik niet de enige ben. Misschien is het maar gewoon normaal. Als-ie maar genoeg binnenkrijgt, he?
Beau slaapt al lang goed 's nachts. Tussen de 9 en 12 uur. Hij is 4 mei  5 maanden. Hij kreeg met de hitte soms 6 keer eten, maar normaal eet hij 5. Vandaag mag hij het weer es zelf zeggen en maak ik hem niet wakker. We hebben nu 3 voedingen gehad, dus het worden er 4. Dacht ik al, de laatste tijd wilde hij er al steeds maar 4, maar ja, dan maakte ik 'm toch maar wakker op tijd, om niet te veel tijd tussen de voedingen te krijgen en toch op 5 uit te komen. Beau is de zwaarste niet, dus ik wilde niet te snel naar 4 keer. Maar de tijd gaat hard, het mag nu onderhand.

Groetjes,

Claske

Iris is 6 maanden en een week en krijgt nog 3 keer BV op een dag en verder broodpap, fruit en een warme maaltijd. Wil met 7, 8 en 9 maanden een voeding minder doen.
Voelt wel telkens als een afscheid.

Nou, dat kan ik me voorstellen. Dus ik wil nog lang niet stoppen! Ongelofelijk, hoe snel je al met hapjes moet beginnen!

Hoi, Amber is nu 4 mnd en een week en ik geef ook nog volledig bv. Ze heeft nu ook een probleem met mijn linkerborst ontwikkeld. Grappig om te lezen dat de andere baby's dat ook hebben. Ik wissel dan ook maar van kant als ik het een poosje geprobeerd heb.

Karoline, Ik zit nu ook met een nachtprobleempje. Amber komt tegenwoordig weer om half 5, 5 uur, terwijl ze eerst doorsliep. Ik dacht dat het door het prikje kwam. Hoe ging dat bij jou? Het gekke is dat ze afgelopen weekend wel 2 dagen heeft uitgeslapen tot half 9. Ik pieker me suf wat ik toen anders heb gedaan, maar ik heb het nog niet ontdekt. Wel weer slopend hoor, die nachtvoeding.

groetjes Sophie

Hai,
Ik geef ook nog volledig BV. Liv is nu ruim 4 1/2 maand. Ik heb het bij haar ook een tijdje gehad dat ze niet rustig dronk. Achteraf heeft dat waarschijnlijk met haar tandje te maken gehad. Eerst had ze een paar dagen dat ze rechts niet wilde drinken, daarna een tijdje links niet. Dus het had niets met mij te maken.
Hoe is het verder met Beau en met jou? Ben je al weer aan het werk? Ik zal je gauw weer eens mailen.
Patricia

Terug
Bovenaan