wie geeft nog BV ?

Hallo,

ik geef ook nog volledige borstvoeding. Die kleine van ons is overmorgen 6 maanden en we zijn een paar dagen geleden begonnen met een fruithapje in de middag, tussen 2 voedingen door. Echt lachen hoor, dat koppie toen die eerste lepel bananenhap erin ging....alsof ie een citroen kreeg binnengelepeld!!! Hij at het wel gretig op, maar trok telkens een vies gezicht. Het pere- en appelhapje ging zonder gekke bekken. Hij krijgt nog 5 bv per dag. Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje beu begin te worden, zeker dat gekolf en geregel en gedoe er omheen, invriezen, op tijd eruit halen. Ik kan niet meer dan 1 voeding missen, want anders staat de boel op springen. Ook voeden met anderen erbij vind ik niks, daar ben ik veel te preuts voor. Afijn, ik vind het wel welletjes en ben klaar om langzaam af te gaan bouwen, bv alleen ´s ochtends en ´s avonds bv, zodat ik niet meer hoef te kolven.

Ik zal dan ook wel mijn menstruatie terug krijgen, neem ik aan. Heb ik tot nu toe nog niet gehad sinds het vloeien na de bevallling. Op zich best lekker!!

groetjes
Mie

Hoi!

Ook met bv kan je al snel na de bevalling weer menstrueren hoor! Toen ik 6 weken na de bevalling weer erger ging vloeien, dacht ik dat ik meer rustig aan moest doen, maar... dat bleek dus alweer de eerste menstruatie te zijn! Blehh.... daarna nog 1 keer geweest en 1 keer wel de symptomen, maar het zette niet door. Nu alweer ca. 2 maanden niet geweest. Dat is natuurljik wel prima! Kan nog alle kanten op dus!

Groetjes!
Anne.

Sophie,

Dat nachtprobleem klinkt bekend. Hannah sliep al met 3,5 week door en toen met 4 maanden ineens niet meer. Ik heb zo'n vier weken lang weer 1 à 2 nachtvoedingen (tussen 00.00 en 06.00) gehad. Dit schijnt de beruchte 4-maanden dip te zijn.
Ken je het borstvoedingsforum?( http://www.borstvoedingsforum.nl )
Daar kun je lekker kletsen met anderen die precies met hetzelfde zitten, heb ik veel aan gehad. Zoek maar eens op 4-maanden dip, dan zul je vast veel herkennen in de verhalen van anderen. Altijd fijn om te lezen dat anderen met precies hetzelfde zitten. En het gaat weer over!

Sinds een week ofzo is Hannah nu weer erg onrustig. Ook zijn de nachten soms wat onrustig. Ze komt niet midden in de nacht om een voeding, maar is 's morgens wel heel vroeg wakker (half 5/ 5 uur, terwijl om half 6 mijn wekker gaat op werkdagen). Ik krijg haar dan ook niet stil met een speen, een voeding werkt wel, maar dat is weer lastig qua tijdstip, want ik kan haar dan moeilijk wakker houden tot 7 uur als ze naar de oppas gaat, vanmorgen heeft ze weer een uurtje geslapen en was rond 6 uur uit zichzelf weer wakker, dus dat
'probleem' loste zich zelf weer op vanmorgen)
Vandaag kreeg ik weer een mailtje dat er een sprongetje (uit het boek 'oei ik groei') aan zit te komen. Ik heb het boek er weer eens bij gepakt en herken meteen weer van alles. Fijn om te weten wat het is.

Groetjes,
Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hoi Claske,

Mijn dochter Emma is 4,5 maand en krijgt ook nog steeds borstvoeding, tot nu toe 5 keer per dag. 2 weken geleden op het cb zeiden ze dat we met fruithapje mochten beginnen. Daar stond ik wel van te kijken, want ik hoor van iedereen altijd dat het cb bij bv adviseert om tot 6 maanden te wachten.
Maar goed, daar zijn we dus nu ook mee gestart. Maar ze eet daar nog zo weinig van, dat ze nog net zo veel melk als eerst binnenkrijgt, dus ze krijgt nog wel voldoende bv binnen.

Groetjes Hada

Hoi!
Runar is nu ruim 5 maand en krijgt ook nog steeds bv. Toen hij 4 maand was kreeg ik erg tegenstrijdige adviezen van cb en bv centrum en werd ik erg onzeker, ik dacht dat ik te weinig melk had nl. Ik werk 2 dagen in de week en het is hard werken om te zorgen voor volle flessen bv die dagen, dat lukte niet meer. Sindsdien heb ik gewoon besloten - als het lukt is het mooi, als het niet lukt is er flesvoeding. Daar is hij nu ook aan gewend af en toe, dus dat is geen probleem.

We voeden 'm verder nog niet bij. Sinds een maand zit hij wel bij ons aan tafel id kinderstoel en krijgt hij een lepeltje om mee te spelen, kan hij alvast oefenen
We kijken het nog even aan, wanneer hij echt duidelijk eraan toe is gaan we wel aan de fruithap, ik zie wel....
Vind het al erg jammer dat hij niet meer 100% bv krijgt, dus bijvoeden als hij het zelf niet heel duidelijk aangeeft, wacht ik liever nog even mee.

Hij drinkt de laatste tijd ook zo inrustig - bovenste voetje maait altijd in het rond! Grappig om te zien, wel lastig. Als ik 'm 's nachts voedt zet hij zich af met beide benen tegen mijn buik, heel irritant! En idd lekker knijpen in je arm, zo'n lekker velletje...

Hij heeft ook van die kuren dat hij aan de ene borst begint te zeuren, en als ik 'm dan aan de andere kant leg drinkt hij zonder problemen.... mafkees! Meestal leg ik 'm vier á vijf keer aan, telkens wisselend  van borst. Dan weet ik dat hij ze allebei goed leeg heeft gedronken, maar zodra hij  piept leg ik m gewoon aan de andere kant, is 'ie toch wel weer vergeten...   :)

Groetjes Edith

Terug
Bovenaan