Wie heeft er al een kraamzorg intake gehad?

Donderdag komt er iemand van de kraamzorg voor een intake. Maar ik heb weet niet zo goed wat dit nou precies in houdt.
Moet je dan echt alles al op orde hebben?
Het kamertje word zaterdag in elkaar gezet en kraampakket, hidrofileluiers, rommers etc heb ik wel al in huis. Ze zitten alleen nog in dozen en tassen omdat de meubeltjes nog niet staan. Is dit erg?
Moet je bed dan ook al hoog zijn of niet?
Wie weet hier iets over?

Hoi,

Ik krijg hem woensdag dus helaas kan ik je niet helpen. Volgens mij gaan ze niet je kasten in. Ik begreep dat het vooral het zorgcontract tekenen is en even kijken hoe het thuis is. Dan weten ze en beetje wat ze kunnen verwachten.

De klossen hoeven pas later onder het bed (dat weet ik wel zeker). Ik zorg wel dat alles er hier tip top uit ziet, maar dat is denk ik meer iets van mezelf. Niet dat het nu een zooitje is, maar ik had nu wel een stok achter de deur om in ieder geval wat nieuwe plantjes voor voor te kopen. Hahaha. Als je uitlegt dat de babykamer zaterdag in elkaar gezet wordt is er denk ik helemaal niets aan de hand. In de folder die ik heb staat dat als je dat wilt ze eventueel de babykamer kan laten bekijken, dus nee hij hoeft niet klaar te zijn. Laat het gewoon over je heen komen en dan merk je het vanzelf wel.

hoi hoi

ik heb toevallig vorige week een telefonische intake gehad. dit omdat het mijn 2e is. bij de 1e komen ze idd thuis.

ik heb weer een hoop info gekregen en lijst nagegaan wat je wil fv/bv? zh of thuis bevallen, hoe ging de vorige zwangerschap en bevalling. of ik huisdieren heb of er speciale wensen zijn qua kraamzorg. heb aangegeven dat ik het fijn vind als er iemand komt die met 3 jarige ervaring heeft en goed met katten op kan schieten, aangezien ik 3 katten heb.
verder:
Met 34 weken kraammatras onder je hoeslaken van het bed en met 36 weken ook je bed omhoog.
verder is mij verteld en dat was me nieuw dat je 1 emmer met plastic zak naast je eigen bed moet zetten ongeacht of je thuis of in het zh bevald. dit ivm mocht je thuis bloed, stolsels of miss bij een snelle geboorte de placentra hierin moet doen.
en dat met 36 weken de babykamer toch wel zogoed als af moet zijn.

dat was mijn intake wel zo''n beetje.

zou zeggen laat het gewoon op je afkomen en het is al helemaal niet erg als je nu nog niet alles in orde hebt.
s6 donderdag!

ik heb de intake vorige week dinsdag gehad, en dan nemen ze alles een beetje met je door over hoeveel zorg je wilt, hoe en wat met de bevalling, hoe het eigelijk gaat in de eerste week na je bevalling, en wanneer je moet bellen enzo!!
ze hebben bij mij niet op de kamer gekeken ofzo..
dus geen zorgen die hoef je nog helemaal niet klaar te hebben!!
verder kan je vanalles vragen wat je nog wilt weten van hoe en wat..
succes

Mmm ik zit nogsteeds te wachten op de brief dat ze langskomen of sturen ze tegenwoordig geen brief meer?Ik ben vandaag 30 weken dus ben heel benieuwd.

groetjes

ik werd met 27 wkn gebeld.omdat dit mijn 2e kindje is kon ik kiezen voor thuis of een telefonisch gesprek.ze vragen waar je wil bevallen en hoelang je kraamhulp wilt.ik heb aangegeven dat ik eerst de bevalling wilt afwachten.dat was prima.verder kreeg ik de zorgllijst voor mijn verloskundige en de kraamhulp opgestuurd.daarbij zat ook een lijst van alle spullen die je nodig heb.

Terug
Bovenaan