Wie heeft er al een kraamzorg intake gehad?

Ik ben nu 28 weken en heb twee weken geleden de intake gehad. Inderdaad veel info en formulieren invullen. Ze vroeg of ze mochten kijken omdat ze dat leuk vond. Ik heb 49 uur kraamzorg gekregen. Ze beoordelen jouw situatie en geven daar doormiddel van een indicatie uren voor. Tijdens en na de geboorte dan de indicatie nog verhoogt of verlaagt worden. 49 uur is gemiddelt als je een gewone situatie en gezond bent.

hier iis de kraamzorg ook al geweest,
veel papieren ingevuld en ze vragen wat je wensen en dergelijke zijn.. gesprekje duurt ong. 30min..
ik krijg 45 uur kraamhulp verdeeld over 8dgn..

Gisteren is er een vrouw geweest voor een intake gesprek.
Alles besproken wat er nodig was en wat er nodig is (ik ga thuis bevallen) en hoeveel uur ik krijg ( 45 plus 4 voor thuisbevallen) en daarbij dat ik omdat ik geen aanvullende verzekering heb nog 3.90 zelf moet betalen.

Het is niet anders, kon het toen ik het wist niet meer aanpassen.

Verder heb ze de babykamer gezien en ze vond het prachtig, geen rare opmerkingen ofzo.
En ze gaf ons mee dat vanaf 36 of 37 weken ons bed opgehoogd moet zijn, vanaf die tijd kan je thuis bevallen.

Verder heb ik nog een cadeau gehad een aap die 2 kleine aapjes in zijn handen heeft.

Bij mij komt ze dinsdag. Ze zei dat ze geen controle doen of je alles al in huis hebt.

Moet je die kraamzorguren altijd in volle werkdagen nemen? Het lijkt mij zo lang om 8 uur iemand over de vloer te hebben.. Of ben je dan blij met alle hulp en heb je ook nog wel wat privacy?

nou ik vond het wel fijn 8 uur kraamhulp op een dag,is makelijk met visite opvangen enzo en schoonmaken en koken ,kun jezelf lekker bijslapen en op krachten komen.

Je hoeft natuurlijk niet alle uren te nemen, maar ik vond het wel fijn. De kraamverzorgster is niet de hele tijd bij jou, maar doet bijvoorbeeld de was of maakt je een lekker fruithapje of maakt koffie voor bezoek. Ze hebben daarnaast ook zelf nog wat pauze, dus dan is 8 uur niet zoveel. Je kan hen ook vragen om het avondeten te maken trouwens, als je een leuke kraamhulp hebt ga je haar echt missen na die week!

Terug
Bovenaan