Wie heeft er ervaring met Clomid?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Even een vraagje. Heeft een van jullie wel eens Clomid gebruikt? Zo ja wat is jullie ervaring hiermee? Heb je dan ineens een regelmatige cyclus zodat je weet wanneer je ei springt? Ik ben namelijk altijd onregelmatig ongesteld en zit nu te wachten op mijn menstruatie zodat ik aan Clomid kan beginnen. Ben erg benieuwd naar de reacties!

Gr.
Baby09

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien kan je even checken op het andere forumgedeelte (als zwanger worden langer duurt). Daar zitten wel een aantal mensen die het gebruiken of hebben gebruikt denk ik.
Succes,
Esk

Hoi baby09

Ik gebruik ook clomid. Heb nu de twede kuur gehad.
Met clomid gaan ze een eitje stimuleren om te groeien en dus zorgen dat je een eisprong krijgt. Als je een eisprong hebt wortd je, als je niet zwanger bent, na 14 dagen ongesteld.

Ik heb clomid ook gekregen omdat ik het ook erg onregelmatig ben en bij mij zijn er genoeg eitjes maar die gunnen elkaar niet om te springen. Heb nu twee kuren gehad en beide keren had ik een groeiend eitje. De eerste poging om zwanger te worden is hiermee nioet gelukt. Ik heb volgende week mijn NOD dus ben erg benieuwd.

Ik klets hier ook mee op de toppic Wie ook snel zwanger met 100mg clomid.

Daar zijn nog een aantal meiden die ook clomid gebruiken.

Groetjes Russell

hoi baby09
ik zit in hetzelfde schuitje. Ik ben al twee jaar ontzettend onregelmatig (toen gestopt met de pil) en sinds dit jaar een kinderwens. De HS heeft mij gelijk doorgestuurd en de Gyn heeft mij nu ook aan de clomid gezet. Ik ben gisteren ongesteld geworden en ga morgen beginnen met de 1e clomid pil. Ook moet ik morgen bloedprikken en heb ik volgende week de eerste echo om te kijken hoe mijn eisprong is.

Ik heb er dus nog geen ervaring mee...ik lees ook mee op het topic over clomid en wie snel zwanger...ik schrijf er zelf niet omdat ik er zelf nog niet mee begonnen was en omdat ik op het aprilstoppers topic zit. Maar als je wil kan ik mijn 1e ervaring hier wel neerzetten hoor het is voor mij ook nog even afwachten hoe en wat.

groetjes
summeke

hoi baby,

Ik heb me 7de clomidkuur 100 mg, erop zitten , ik krijg clomid omdat ik uitmezelf geen eisprong heb , ik had elke keer met de clomid zo rond dag 19 me eisprong maar niet elke keer, nu heb ik hem denk ik rond dag 14 gehad, daarbij temperatuur ik ook omdat ik dus niet in de gaten wordt gehouden met follikelmetingen, dat vind mijn gyn niet nodig maar goed,
Ik heb van de clomid wel last van stemmingswisselingen en emotioneel en ik kan heel erg chagarijnig zijn, maar dat zegt natuurlijk niet dat jij dat ook krijgt haha, en ik heb dus veel pijn zo rond me eisprong dan doet het zeer in me baarmoeder en eierstokken maar ook dat is bij iedereen verschillend, ik reageer er gewoon best heftig op
succes meid

groetjes linda

Hihi,

Ik ben eergisteren begonnen met Clomid 50 mg.   Ook naar aanleiding van een onregelmatig menstruatie. Vorig jaar oktober gestopt met de pil en vervolgens steeds langer op mijn menstruatie moeten wachten. Laatste keer duurde het 4 maanden.
Toevallig toen ik naar de gyn ging vorige week licht ongesteld geworden.

Merk gelukkig nog weinig van de bijwerkingen, weet niet of dat nog moet komen. Ben wel af en toe snel geirriteerd, maar dat kan ook andere oorzaken hebben (redenen om snel geirriteerd te raken).

Verder hoef ik niet zoveel te doen. Elke dag temperaturen en bij de volgende menstruatie over (als het goed is) ca. 3 weken terugkomen (of nog beter: zwanger worden).

Ben benieuwd hoe jij het ervaart!

groet
Laura

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties.

Bij mij is het zo:
Mijn man en ik hebben al 2 kids. 2 jongens. Bij beide kinderen was ik gelijk zwanger. Nu zijn we ongeveer 6 maanden bezig, maar omdat ik zo onregelmatig ongesteld werd, ben ik naar de huisarts gegaan. Die heeft me gelijk doorgestuurd naar de gyn. Hier zijn een aantal tests gedaan. O.a. Sperma, uitstrijkje, hormonen, er is ook gekeken naar mijn eierstokken etc. Dit was allemaal goed. Ik heb dus PCOS (betekent dus dat mijn eitjes niet genoeg rijpen zodat ze springen). Nu zit ik dus te wachten totdat ik ongesteld word, zit nu op dag 39 en hoop echt dat ik binnen enkele dagen ongesteld word.

Ik zal ook eens op zoek gaan naar het forum waarover gesproken word over clomid.

En als jullie me op de hoogte willen houden over jullie ontwikkelingen graag!! Ik laat jullie weten wanneer ik begin met clomid. Maar is het nou zo dat als je Clomid gebruikt je dan gelijk een regelmatige cyclus krijgt?

Alvast bedankt.

Liefs,
Baby09

Hallo,

Ik Patricia heb PCOS, geen eisprong.
Ik ben sinds vorige jaar oktober gestopt met de pil. Ik werd echt zeer onregelmatig ongesteld, soms wel om de drie maanden.
twee keer naar de huisarts geweest, eerste keer primolut gehad om menstruatie op te wekken en tweede keer doorverwezen naar Gynaecoloog.
Ik heb toen de eerste keer een intake gesprek gehad en een echo.
Ik had provera meegekregen en clomid 50 mg. Provera daarmee ben ik vorige week tot en met afgelopen weekend mijn menstruatie mee gekregen en nu moet ik morgen de laatste tablet clomid innemen.
Volgende week woensdag terug naar de Gynaecoloog en dan weer een inwendige echo en waarschijnlijk uitslag bloedprikken en sperma van mijn vriend.
Ook krijg ik een samenlevingstest, dus wel de avond ervoor op commando vrijen, haha!!
Spannend allemaal, hoop echt dat de clomid aanslaat!! Ik heb niet echt bijwerkingen, soms wat chagerijnig en moe, verder niet.

Succes iedereen!!

Groetjes Patries.

Terug
Bovenaan