Hoi Inge,
ik ben van mijn eerste met 40 weken en 2 dagen ingeleid en als deze kleine voor vrijdag neit geboren is word ik weer ingeleid, want dan ben ik 42 weken.
Ik ben bij de oudste op exact 40 weken gestript. Dat is vervelend, maar niet pijnlijk. Je krijgt dan een menstruatieachtig gevoel wat vlug weer weg trekt. Twee dagen later moest ik om 8 uur in het ziekenhuis zijn en na de standaard onderzoeken zoals bloeddruk meten e.d. ben ik aan een infuus gegaan. Na 2 keer misprikken zat de naald eindelijk goed. Ik kreeg 2 banden om mijn buik, net als met een ctg. Een voor de hartslag van de baby en één voor de harde buiken. Het infuus werd laag gestart, waardoor bij mij al snel wat lichte weëen kwamen. Elk half uur werd het infuus omhoog gedaan en de weëen dus heftiger. Rond een uur of twaalf had ik weëen in mijn buik, mijn rug en mijn bovenbenen, maar was het nog redelijk te doen. Om 1 uur kwam de assistentgynaecoloog even kijken en had ik 3 cm ontsluiting. Er werd verwacht dat ik tegen de avond volledige ontsluiting zou hebben. Om kwart voor twee heb ik de zuster gesmeekt om een pijnstiller, een hamer op mijn hoofd of wat dan ook, want ik hield het niet meer. De arts heeft gekeken en het bleek dat ik volledige ontsluiting had. Nog geen uur later was mijn zoon er. Omdat het mijn eerste bevalling was wist ik niet beter en dacht dat een bevalling gewoon enorm pijnlijk zou zijn. mijn tweede is echter thuis geboren en daar heb ik amper wat van gevoeld. Ik vond het vooral vervelend bij het inleiden dat ik op bed moest blijven liggen. Maar ach, ik heb het overleefd en ben nu voor de derde keer zwanger. Op het moment zelf is ingeleid worden en bevallen niet fijn, maar je bent echt zo de pij weer vergeten.
Wanneer ben je 37 weken? Ik wil je in elk geval heel veel succes wensen.
Groetjes van Marloes
41 weken en 4 dagen alweer!!!