Wie heeft er ervaring met inleiden met 37 weken?

Hoi Inge,

Ruim 4 jaar geleden ben ik met 37,4 ingeleid omdat ik langdurig gebroken vliezen had. Ik mocht me die ochtend melden op de afdeling. Eerst een echo gehad om te kijken hoe de kleine lag. Alles was goed. Toen een gel ingebracht gekregen. Daar reageerde ik meteen op. Ik had vlot regelmatige weeën. Na 2 uur kreeg ik ook een infuus om de boel te versnellen. (10 uur) Om 13 uur heb ik gesmeekt om een ruggeprik. Ik had pas 4 cm ontsluiting. De ruggeprik kreeg ik om  14.00 uur.  Om 19.00 uur had ik volledige ontsluiting. Toen ging de ruggeprik uit. Onze zoon is om 23.47 uur geboren. Volgens de gyn heeft het allemaal vrij lang geduurd omdat ik bang was voor de bevalling. (klopt) Dus ik werkte het tegen. Ook bleek onze zoon een sterrekijker te zijn. En zeker bij een eerst bevalling schijnt dat dan iets moeilijker te gaan.

Hoe het voor jouw zal gaan hangt denk ik af of je al verweekt bent of misschien zelfs al wel ontsluiting hebt. Wel vind ik dat je bij het inleiden van niks naar de tiende versnelling gaat qua weeën. Maar dat wist ik destijds niet. Het was immers mijn eerste. Maar van wat ik zo om mij heen (en in het ziekenhuis)  gehoord heb is een ingeleide bevalling 9 van de 10 keer vlot, maar heftig. De meeste vrouwen (die ik ken) die ingeleid zijn, waren binnen 6 uurtjes bevallen.

Als ik je 1 tip mag geven: overleg van te voren goed met je gyn wat het beleid gaat zijn als jij aan geeft dat je pijnstilling wilt. (mocht je dat willen natuurlijk)  En tot welk moment je dat mag. Ik wilde bij onze tweede graag weer pijnstilling. Zij kwam vanzelf, maar het was vanaf wee 1 erg heftig. Het ging zo snel dat ik bij aankomst in het ziekenhuis (ze is 4 weken te vroeg geboren) al geen pijnstilling meer mocht. Gelukkig is onze dochter in nog geen 4 uur tijd geboren.

Sterkte met de laatste loodjes!
Groetjes, Cathy

Hoi Inge!
Mijn vliezen braken met 36.4.(woensdagnacht). Donderdags een hormonenveter
gehad en vrijdagochtend om 8 uur ingeleid.
Ik stond meteen op de kop... Nu ben ik al geen pieper, maar ik kon de weeen niet opvangen en dacht echt dat het niet goed ging komen...
Om 10 uur mocht ik een ruggeprik, kon die man wel kussen!!!
de weeen hebben verder de hele dag geduurd en omdat mijn dochter het niet zo goed deed, en de ontsluiting niet verder dan 8 cm. kwam is Fenna savonds om half 8 gehaald.(keizersnee)
Al met al vond ik het vrij heftig, maar ik heb er geen nare ervaringen aan overgehouden.
Ik vond wel dat ze erg lang wachten met de beslissing van een keizersnee, en dat hoop ik de volgende keer toch anders te zien.
Heel veel succes en het is het allemaal waard, laat het allemaal maar over je heen komen.
Ik ben aardig "preuts"wat betreft de onderkant, maar op zo'n moment laat je alles toe!
Echt, ik wist niet dat er zoveel draadjes en toeters en bellen bestonden die ze in je en aan je konden prikken....hihihi.
Groetjes, Alida.

quote: Inge Flausmaus schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-06-2007 12:40:50'));

Hallo allemaal,

Omdat mijn vliezen gescheurd zijn wordt ik als er geen infectie optreedt of ik in de tussentijd spontaan beval ingeleid met 37 weken. Het is mijn eerste bevalling dus ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Is inleiden echt zoveel heftiger qua pijn als men zegt?
Graag jullie ervaringen en dan de niet gesensureerde versie want ik kan wel wat hebben.

lfs ing

hallo inge,

ik ben ingeleid toen ik 38 weken was ivm zwangerschapsvergiftiging en hogebloeddruk (pre eclamsie)
(2 dagen ervoor is bij mij gel ingebracht maar dat mocht niet baten)
toen ze na 2 dagen weer gel wouden inbrengen (ik lag er minmiddels al weer bijna 2 weken en was het zo zat deed alleen maar huilen)
bleek dat ik 2 cm ontsluiting had dus de gel was misschien toch gaan werken
ikkreeg dus geenneiuwe gel ingebracht maar ben naar de verlokamer gegaan en heb daar om iets voor 12 een infuus aangekregen
dat werkte meteen maar ik kon het wel houden en iets voor 15 uur was mijn zoontje er ik heb er dus maar 3 uur overgedaan
ik moet wel zeggen op het laatst was het ook heel heftig dat ik niet meer wist heo ik me moest houden ik konhet wel uit gieren (heb het niet gedaan ik ben echt zon binnenvreter geen mens heeft me gehoord dat kreeg ik achteraf nog te horen als iedereen het zo lekker kalm deed hahaha) maar toen was ik er ook al toen mocht ik gaan persen en dat was ook maar 3 keer en toen was mijn zoontje er!!

ik weet inmiddels dat ik er geen kindje bij zal krijgen en dat het maar bij 1 blijft maar had ik er ooit nog 1 bij gekregen dan was ik weer voor inleiden gegaan ik moest zowiezo dan al in het ziekenhuis bevallen en het ziekenhuis waar ik was doet heel gauw met inleidingen ze willen mensen niet onnodig lang pijn laten leiden en ik heb dat wel als heel prettig ervaren!

wat alleen een min puntje is is dat als je ingeleid bent en je bevalling dus sneller gaat je erg last van naweeen kan hebben maar ja dan heb je je kindje op de arm ik heb het niet als heel erg ervaren het voelde menstruatie achtig het was te houden!!

succes met je bevalling!!

groeten mama van  een zoon van 4 jaar allweer!!

Hoi allemaal,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle reacties gelezen heb. Maar omdat jij, Inge en ook Marloes met inleiden te maken kunnen krijgen wil ik jullie de volgende tip geven: mijn vriendin is ook bekend met (heel erg; de tweede zelfs 3 weken) overtijd lopen. Nu wlde zij dat deze keer niet meemaken. Ze is met 39 weken naar de acupuncturist geweest op donderdag. Zaterdag daarna is haar kindje 's morgens op de natuurlijke manier geboren. Misschien ook iets voor jullie? (Alhoewel het voor jou Marloes misschien wel wat te laat is).

Groetjes,

M3

Hoi Inge,

Ik ben bij alle drie mijn zwangerschappen ingeleid en verwacht dit ook bij de vierde (is pas jan. hoor).

Ik heb dus geen vergelijk, maar ik vond wel dat het hele heftige weeen
zijn die heel snel op elkaar volgen, dus geen tussenpozen. En daarbij
ben ik iemand die al bij 4 cm persweeen krijgt. Dit vind ik nog veel
erger als die snelle heftige weeen.

Bij de eerste duurde het bijna 12 uur voor ze geboren was. De tweede
was er met 6 uur en dat vond ik een prachtbevalling, drie keer persen
en hup.

De derde bevalling vond ik minder, maar toen bleek dat de kleine er
scheef uit kwam dus het ging niet zo lekker. Wel is mijn zoontje met
ruim 5 uur weeen geboren.

Al bij de eerste druppel van het infuus kreeg ik weeen.

Toch zou ik zo weer tekenen voor een bevalling op deze manier.

Want een paar dagen erna ben ik alles weer vergeten. Het is zo'n wonder
om een baby in je armen te houden, daar heb ik alles voor over.

Ik wens je heel veel succes en probeer zo goed mogelijk te ontspannen. Dan gaat de bevalling het snelste.

Groetjes,

Vanessa

Ik ben met 37+3 ingeleid ivm langdurig gebroken vliezen. Mijn lijf was verder absoluut niet toe aan de bevalling (er was geen sprake van verweking of van enige ontsluiting). De pijn was al heel snel zo heftig dat ik zelf al besloot dat ik geen trek had in een dergelijke bevalling. Gelukkig kreeg ik heel snel een ruggenprik aangeboden, die ik uiteraard niet heb geweigerd.
Daarna is de complete ontsluiting zonder pijn aan me voorbij gegaan. Toen ik vrij veel ontsluiting had (hoeveel weet ik niet meer precies) is het infuus uitgezet en kon ik al snel gaan persen. Wat persweeën zijn, weet ik ook niet precies. Het enige dat ik heb gevoeld is heel erge pijn in mijn onderrug en enige druk op mijn onderlijf, wat dus blijkbaar steeds een perswee was.
Uiteindelijk is het kind wel gehaald met de vacuümpomp (inclusief een fijne knip natuurlijk, maar daar voel je dankzij de verdoving gelukkig niks van). Het enige traumatische van de hele bevalling kwam pas dagen later: de pijn van de hechtingen waren gruwelijk, maar dat houdt natuurlijk geen enkel verband met het inleiden bij 37 weken.

Bedankt voor alle reacties!!! Ik vind het erg fijn om alles te lezen! Mijn angst zit hem er toch een beetje in dat mijn lijf nog niet rijp is om te bevallen  maar ik door de gebroken vliezen niet echt een keus heb. Ik voel niet veel voor een ruggenprik omdat je toch veel hoort dat hier risico's aan zitten. Wat is jullie gevoel hierover?
x ing

Hoi Inge,

Je hoeft ook geen ruggeprik hoor! Er zijn nog meer opties. En wat de risico's betreft: Er schijnt een grotere kans te zijn op een kunstverlossing. Maar daar valt de vacuumpomp ook onder. Zoals geschreven heb ik bij de oudste een ruggeprik gehad. Hij is ook met de vacuumpomp geboren. Ik ben daarbij niet geknipt. Had wel een klein haarscheurtje. Daar heb ik 1 hechting in gehad. Wat ik wel naar vond van de ruggeprik is dat de pomp bij mij uitgezet werd toen ik volledige ontsluiting en persdrang had. Het duurde alleen 2 uur voordat ik weer voldoende gevoel had om goed mee te kunnen persen. Dus alle persweeën die ik in die 2 uur had hebben niks gedaan.

Maar het heeft me niet belet om bij de tweede weer om een ruggeprik te vragen. Maar ik had al 5 cm ontsluiting, en het ging erg vlot. Vandaar dat ik hem (of een andere manier van pijnstilling) niet meer kreeg. Een uur en 3 kwartier later was onze dochter geboren.

Groetjes, Cathy

Terug
Bovenaan