wie heeft er ervaring met moeders voor moeders??

A

Anoniem

Guest
hoi meiden

ik wil me misschien op gaan geven voor moeders voor moeders, ik vind dit een heel goed doel. was zelfs heel snel zwanger, maar lees hier dat veel meiden er een stuk langer over doen en als ik die op deze simpele manier kan helpen doe ik dat graag.

maar zijn er al meiden die hier ervaring mee hebben. ik zit zelf vooral met praktische vragen: ik werk de hele dag, dus kan alleen 's morgens vroeg en 's avonds urine verzamelen. en wanneer moet het dan opgehaald worden.

ik hoor graag van jullie.

groetjes happydays

Hallo

Ik heb bij alletwee de zwangerschappen meegedaan vanaf de 6e t/m de 16e week. Vond het niet zo`n hele grote moeite en vooral als je weet dat je er andere mee zou kunnen helpen (was stiekum wel blij dat de 16 weken om waren).
Het maakt niet uit als je niet alle urine van een dag op kunt vangen alles wat je opvangt is meegenomen. Lijkt me tenminste niet dat je het van plan bent om dit op het werk te gaan doen. Bij ons in de regio is het zo dat op donderdag de kratten met de flessen geruild worden aan huis. Maar er zijn ook plekken waar je ze ergens heen kunt brengen en de nieuwe mee neemt, vooral in het begin is dit wel handig als je het nog niet echt aan de buitenwereld bekend wilt maken dan hoef je ze niet aan de deur te zetten.
Maar goed dat moet je dan maar even navragen.
Hoop dat je er wat aan hebt en veel succes!!!!!!!

Groetjes bg

hoi happydays

als je weet waar jouw urine allemaal voor gebruikt wordt.... ik heb tijdens de eerste zwangerschap meegedaan (1 tip: als je last hebt van misselijkheid: niet doen!! Dat spul in de flessen STINKT!!!!!). Ik vond het ook niet heel veel moeite, de flessen werden gehaald en gebracht. Maar toen hoorde ik dat het merendeel van de "kostbare" hormomen voor rijke lui en BNners wordt gebruikt haakte ik echt af hoor! tijdens de tweede zwangerschap dus echt niet meer meegedaan! Tijdens het intakegesprek wordt je dit niet verteld, als je er naar vraagt geven ze wel wat ontwijkende antwoorden. Misschien kan je het googlen. Het wordt iig gebruikt in plastische chirurgie, botox, anti-rimpel etc etc etc.....

Hoi Hoi,

VOORAL DOEN. Het is voor zo'n goed doel.

Ik ben zelf voor dit wondertje 2,5 jaar bezig geweest en heb in de MM gelopen om zwanger te worden. Ik heb een aantal behandelingen nodig gehad om zwanger te worden, 4x IUI (1x zwanger maar helaas een miskraam na 6 wkn) en bij de 1ste IVF was het weer raak en ben nu 23.2 wkn zwanger. Ik heb dus heel vaak de hormonen nodig gehad die uit de urine wordt gehaald van zwangere vrouwen.

Het geeft niet dat je de hele dag werkt, alle beetjes helpen. Ik werk ook 32 uur per week en plaste thuis toch ook heel wat af, 's ochtends, 's avonds en op vrije dgn.
De flessen worden op een vaste dag bij jou thuis opgehaald (je kan ze bijv in je tuin zetten of ergens anders op laten halen als je het geheim wilt houden).
Ze zetten dan meteen weer 8 lege flessen neer.
En met de stank vond ik het wel meevallen, ok het stinkt maar gewoon even je adem inhouden tijdens het overgieten.

En wat Stephanie zegt klopt gewoon niet. Ik vind  het een beetje negatief overkomen.
Het HCG-hormoon wordt wel degelijk gebruikt voor vrouwen die zwanger willen worden. Ik heb er ook naar gevraagd en kreeg een heel eerlijk antwoord. Er wordt wellicht misbruik van gemaakt maar het is voornamelijk bedoeld voor vrouwen die zwanger willen worden en misschien een heeeeeel klein gedeelte wordt ingepikt door misbruikers. Maar dat probeert MvM uiteraard tegen te houden want dat is de bedoeling gewoon niet..
Als je wist hoeveel urine er nodig is voor 1 injectie dan wordt je niet vrolijk. Het schijnt dat er een zwembad vol geplast moet worden voor 1 injectie.

Gewoon doen hoor meid. Het is zo'n kleine moeite en je maakt er zoveel stellen dolgelukkig mee.

Ik heb uiteraard zelf ook meegeplast tot de 16de wk. Het is niet veel moeite maar ik was toch erg blij dat ik weer "normaal" op de wc kon plassen.

Plas ze alvast

Kruimel

Hoi,

Ik heb 2 x meegedaan en ben zwanger van ivf dus ik heb er dubbelop mee te maken gehad. De negatieve reactie mbt dat het gebruikt wordt voor bn'ers slaat nergens op. Ik vind het nogal een kortzichtige reactie. Moeders voor Moeders is hier enorm op tegen en het gaat hier slechts om 1%! Het overgrote deel naar bn'ers..is dus hele grote onzin!

Moeders voor moeders zamelt de urine in en daar wordt het hormoonstimulerende middel Pregnyl van gemaakt. Dit middel wordt in de apotheek gebracht en vanuit daar vindt de distributie plaats en daar heeft MvoorM dus geen invloed meer op. Pregnyl wordt in 99.9% van de gevallen voorgeschreven door ivf artsen aan vrouwen die in de medische molen zitten. Wil je het middel hebben om af te vallen zoals bv Carolien Tensen dan kun je het helaas kopen voor heeel veeel geld. Gelukkig gebeurd dit niet veel. Enne zeg nu eerlijk zou jij voor die 1% misbruik die 99% vrouwen die het keihard nodig heeft laten zitten? Ik ben 4,5 jaar aan het dokteren geweest en ik kan niet met woorden beschrijven hoe fijn en belangrijk het voor ons was dat er Pregnyl was en dat met dank aan al die meiden die in die bussen hebben geplast! Enne zo vies is het echt niet hoor! Ik had ze op de badkamer staan dus plaste altijd boven zo ziet je visite het niet. Op je werk hoef je ze helemaal niet mee te nemen. Als je alle plasjes die je thuis doet in de bussen giet zijn ze al heel blij bij MvoorM!

DOEN DUS!

x Ing

Hoi. Ik zit nu op het einde van mijn tweede zwangerschap maar heb bij beide meegedaan met MvM. In mijn omgeving zijn best wel wat stellen die niet vanzelfsprekend zwanger raken, en ik ben zo'n bofkont dat het snel raak is, dus ik vond het een kleine moeite om dit te doen!
Ik zal niet zeggen dat iik niet blij was als ik weer "gewoon op het toilet" kon plassen, maar ik heb het graag gedaan. Zeker als je ziet dat mensen er ook echt mee geholpen (lees zwanger) worden...
Ik werkte bij de eerste ook nog fulltime maar de dame zei dat ze zeer zeker ook geholpen zijn met plas van ochtend/avond en weekend!! Ik zette de flessen altijd gewoon buiten op de dag dat ze ze kwamen ophalen... Dan weet wel heel de buurt het, maar dat maakte mij niets uit hoor.. Na de eerste keer dat ik ze buiten had gezet werd ik door iedereen gefeliciteerd dus dat was ook nog leuk..
Succes met je keus!
Gr. Anne-Marie

Hallo meiden,

Ik heb ook meegedaan. Ik vond het een kleine moeite om te doen, nadat ik zelf zo snel zwanger was geraakt (2e maand!)..... Ik vond het te doen, maar vond het ook niet erg toen de 16 weken erop zaten! Ik weet niet of ik het een tweede keer zou doen, stel dat er dan een peutertje in huis bij rondloopt...Maar zo heb ik in elk geval ook mijn steentje kunnen bijdragen.

Ik heb er zelf voor gekozen om de flessen wekelijks zelf om te ruilen. Ook ik had echt niet de hele dag de tijd om mijn urine op te vangen en vergat het soms ook nog (zwangerschapsdementie ), maar ze zijn blij met alles wat ze kunnen krijgen! Ik had meestal net zo;n beetje 3 a 4 flessen vol.
Groetjes,

NathalieMS
(25w+4)

hoi, gewoon doen hoor!!!
Zelf werk ik 4 dagen per week en ben dan van 6.30 -18.00 en soms nog langer van huis. Soms kon ik maar 2 plasjes verzamelen op een dag. Maar dat maakt niet uit. Alle beetjes helpen.
En er is veel urine nodig om Pregnil te maken. Ik vond het wel lang duren,16 weken, maar je helpt er echt anderen mee.
Het is wel wat klunzen, plassen in een bokaal en dat overgieten in een stinkende groene bus, maar goed ook dat went.
verder kan je de kratten gewoon buiten zetten op de wissel dag en dan krijg je weer nieuwe bokalen terug.
Heel makkelijk.

Succes ermee,
Stanneke, 38/2

Terug
Bovenaan