wie heeft er ervaring met moeders voor moeders??

hoi dames,

na alle reacties wilde ik nog even zeggen dat bij mij de chauffeur op een vaste tijd de flessen (maandagavond tussen 18 en 20 uur) kwam halen en dan  aanbelde, zodat ik de flessen niet buiten hoefde te zetten en dus niet meteen de hele buurt het wist.
wellicht kan dit niet overal (avondronde doen ze alleen in drukke gebieden), maar je kunt het altijd vragen.

verder nog een tip voor de misselijke deelneemsters (was ik zelf ook heel erg) die de ambassadrice van moeders voor moeders  mij gaf:
als je de urine uit de kan in de fles giet kun je dit het beste met voor je uit gestrekte armen doen. op die manier is de fles zo ver mogelijk van je neus vandaan. en ze adviseerde mij ook om elke dag een nieuwe fles te nemen, ook al was de vorige nog niet vol. want hoe ouder, hoe meer urine gaat stinken en op deze manier beperk je dat een beetje.

veel succes allemaal!

groetjes,
*bijnaeenbaby*
19wk3dg

Hoi meiden,

Na lang nadenken heb ik mij vanmorgen ook aangemeld voor moeders voor moeders.
IK wacht nu op reactie.
Ben heel benieuwd.
LIefs Kyrabella

Hallo,

Ik doe deze keer niet mee. De vorige zwangerschap heb ik wel meegedaan van 6 tot 16 weken. Helaas is die zwangerschap misgelopen.

Nu kies ik even voor mezelf en doe niet mee, het is te belastend. Misschien is door mijn misgelopen zwangerschap wel iemand zwanger geworden, ik hoop het want dan heb ik het niet voor niets gedaan.

talke

goeiemorgen,vond het eerst ook een heel nobel doel tot dat ik hoorde dat er dik geld mee word verdiend door een hormoon wat in onze urine zit afteschijden en te gebruiken voor hele andere doel einde,bv de kont van patty brard of de heupen van caroline tensen,en dan moeten wij blij zijn dat we een bordje en bekertje krijgen voor de kleine als dank voor alle gadaane moeite,nou sorry hoor maar dit ging mij te ver,het is best een werkje en bovendien stinken die flessen enorm en dan met dat gegeven dat er in werkelijkheid niet eens heel veel vrouwen mee gered zijn! succes met je beslissing! groetjes lenny b

Ik vind moeders voor moeders een heel goed doel. Ik heb het ook gedaan alleen heb ik het niet vol kunnen houden omdat ik ontzettend misselijk was. De flessen waarin je de urine moet doen stinken inderdaad maar je hoeft niet na elke plasbeurt de urine in die fles te doen. Je krijgt een soort opvangbak en daar kun je best een paar plasjes in opsparen (wat een onderwerp ha ha). Zeker omdat ik heel vaak moest plassen. In week 10 moest ik veel overgeven en als ik op de toilet kwam stond ik al te kokhalsen, vandaar dat ik de laatste weken ermee gestopt ben.
Inderdaad wordt een klein gedeelte van de urine voor andere doeleinde gebruikt. Ik vind dat ze hier juist heel eerlijk over zijn. volgens mij staat het zelfs in hun folder beschreven. Ik vind dat dat geen reden hoeft te zijn dat je de urine niet opvangt.
Ze verwachten ook helemaal niet van je dat je op het werk ook urine opvangt. Alles wat meegenomen is is mooi.

Hallo,
al mijn argumenten om mee te doen zijn al opgeschreven, dus dat is mooi.
Het conserveermiddel IN de flessen stinkt inderdaad, ik kan me voorstellen dat dat niet lekker is als je misselijk bent. Aan de buitenkant ruik je er echter niks van.

Verder doet Moeders voor Moeders inderdaad op hun website en in hun informatiefolder nadrukkelijk afstand van het oneigenlijke gebruik van Pregnyl. Ik ben zelf apotheker in Hilversum (toch wel the place to be voor BN-ers) en ik kan je verzekeren dat er maar een heel klein percentage van de Pregnyl naar afslankklinieken gaat. Bovendien gebruiken ze het daar in 10 x lagere doseringen (Pregnyl 500 eenheden ipv 5000). Dat praat het nog niet goed, maar de redenering "dan doe ik het maar helemaal niet" klopt natuurlijk niet.

Ik kon het wel laten ophalen, maar ik woon zo dicht bij het inzamelpunt dat ik het gewoon zelf wegbreng; hoef ik ook kniet voor dag en dauw mijn bed uit, daarvooor heb ik veels te veel slaap nodig, haha...
Nou, groetjes weer, José

Zeker meedoen. Ik heb zelf 2  keer meegedaan en het was op zich een kleine moeite. Al kun je er maar 1 persoon blij mee maken, dan is het doel toch al bereikt? Ja, dat middel in de flessen stinkt inderdaad, maar dan adem je toch door je mond...

Ik hoorde onlangs nog dat 1 op de 6 stellen moeite  heeft met zwanger raken. Je hoort het zoveel om je heen. Ik had het geluk dat ik  2  keer snel zwanger  was, maar vanuit mijn omgeving weet ik dat het niet bij iedereen zo vanzelfsprekend is.

Toe, doe gewoon mee! Succes!

Groetjes...

hoi meiden

even een update (had trouwens niet verwacht zowel reacties te krijgen erg leuk om te lezen)

ik heb maandag die vrouw van m v m aan de tel. gehad, maar we hebben pas volgende week woensdag een eerste afspraak bij mij thuis. (zij kon bijna alleen overdag en ik alleen 's avonds en dan ook nog niet eens alle avonden).
maar goed weet bijna helemaal zeker nu dat ik het ga doen, maar wil wel nog even een goed gesprek over alle ins en uits.

groetjes happydays

Terug
Bovenaan