wie heeft er evaring met pijnstilling?

Hoi Bianca,

onderwerp is al eerder ter sprake geweest, heb even gespiekt en mijn reactie gekopieerd. Staat momenteel op blz. 12. Misschien heb je er nog wat aan...

ik heb bij mijn eerste bevalling remifentanil gehad. Dit gebruiken ze niet in ieder ziekenhuis. Ook ik ben geen held met naalden, maar had toch al een infuus omdat ik ingeleid werd dus waarom dan geen pijnbestrijding? Ik vond het qua pijn niet echt veel uitmaken maar ging er wel heerlijk van zweven! Inderdaad alsof je high was, grinnn. Denk dat het daardoor wel allemaal beter uit te houden was (had een flinke weeenstorm na het inleiden) Ook wel fijn was dat je zelf kon duwen voor een extra dosis, al vond ik dit persoonlijk ook heel frustrerend omdat het voor mijn gevoel op een gegeven moment niet uitmaakte hoeveel ik duwde... Ook een nadeel volgens sommige mensen is dat je meer bewaakt moet worden. Krijgt een zuurstofmetertje op de vinger en je bloeddruk en hartslag worden meer gecontroleerd. Vond dit zelf niet storend...
Heb uiteindelijk na een aantal uur een ruggenprik gehad en zag gigantisch op tegen het zetten ervan. Heb hier echter helemaal niets van gemerkt (maar dat kan ook komen omdat ik helemaal murf was van alles) en vond deze prik heel erg veel verlichting geven. De pijn zakte direct van een 9 naar een 4 of zo, super! Ook was het prettig dat de prik de volgende ochtend bij de spoedkeizersnee gebruikt kon worden (ze gaven aan dat het anders algehele narcose zou worden, voor iets anders was geen tijd meer...)
Ik zou dus zeggen: als je toch al in het ziekenhuis bent: waarom dan niet proberen?

groetjes Natasja

Bedankt voor de reactie,s ik weet nu een hoop meer,ik zal het er dinsdag met mijn gyn over hebben,die ruggeprik lijkt me wel eng trouwens.
jullie horen het wel.
Groetjes Bianca 38wk3dg

Ik heb ze hier op de voorlichtingsavond in het ZH de hemd van het lijf gevraagd!
Hier (rijnsteate arnhem) geven ze die pethadine in het been, in overleg. Als ze denken dat je kindje er binnen een half uurtje 3 kwartier is moet je ff doorbijten, maar anders krijg je hem gewoon!
En voordat de ruggenprik gezet word, wordt je plaatselijk verdoofd.
Ik ga er trouwensvoor, ik weet heus wel dat pijn erbijhoort enzo, maar mij is ook verteld dat hoe meer je weet te ontspannen tijdens een bevalling, hoe beter voor jou en t kindje, minder uitscheuren enzo.

die spuit in mn been heb ik al gehad...afgelopen dinsdag! omdat mijn voorweeen zo hefitg waren en niet stopte.maar pfff ik heb me 2dagen slap gevoeld daardoor!
moest ook een verpleegkundige roepen als ik wou opstaan of naar het toilet gaan ofzo.
ik heb gister toch besloten geen pijnstilling te doen met de bevalling..ben bij mn 1ste ook ingeleid en heb het ook zonder gedaan,dus kan ik het nu weer!
die ruggenprik zou k alleen willen als er een keizersnee moet plaats vinden..

Ik heb een ruggeprik gehad bij de eerste en ik zou er zo weer voor gaan (ware het niet dat ik dit keer probeer thuis te bevallen). Op dat moment vind je het niet meer eng hoor, tenminste ik niet.
Het was alleen lastig om me stil te houden voor de prik zelf, omdat ik enorm aan het trillen was van de heftigheid van de pijn. Maar wat een opluchting toen het begon te werken! Het heeft mij zeker geholpen!

He Twiki,

herkenbaar hoor, dat trillen, zat ook helemaal te shaken.... Was ook zo van de wereld, en die stomme anesthesist me maar vragen stellen over van alles en nog wat. Was - zo bleek later- om te kijken hoe het met me ging en om contact te maken maar op dat moment had ik zoiets van: rot op man. Hi hi, kan er nu wel om lachen.
Deze keer voor mij weer pijnstilling als het nodig is hoor. Ik moet toch in het ziekenhuis bevallen en weet van mezelf dat ik geen watje ben (ben eerder te hard voor mezelf). Denk dat iedereen dat ook alleen maar voor zichzelf kan uitmaken... Had het de eerste keer echt niet gered zonder, maar hoop nu natuurlijk op een wat voorspoedigere bevalling.

groetjes Natasja

Nou ik denk toch dat ik een ruggeprik vraag dan,als ik dat zo lees hier,[ik ben namenlijk DOODSBANG HELP voor de bevaling]
Ik zit me helemaal weer gek te maken vandaag,over hoe en wat etc,en denkend aan m,n eerste horror bevalling.
Maar ze moet eruit he.
groetjes Bianca

Terug
Bovenaan