wie heeft er evaring met pijnstilling?

Ja da,s 1ding wat zeker is m,n vriend doet het niet.
Maar ik zou blij zijn als het achter de rug is,ik steek dan gelijk 5 sigaretten op,en ik wil dan een groot glas witte zoete wijn!

hahahaha bianca!!!
gelukkig hebben ze nu pijnstilling..voorals je weer zoon horror bevalling krijgt!
ik hoop ht echt zo niet voor je!!!!
ik ben opzich nu heeel nuchter over de bevalling,ik weet hoe zoon inleiding werkt en heb de pijn gevoeld dus weet wat me te wachten staat,maar ik vind het juist eng als het uit zichzelf echt zou gaan beginnen!! ik heb namelijk een snelle bevalling gehad en hoop niet ineens persdrang te krijgen omdat ik denk dat het toch voorweeen zijn hhahahaha
ik wil direct na mij bevalling een groot stuk stokbrood met verse filet american ;-) en een redbull hahahaha ik mis het zo erg!!!! :p

hey,

ik ben bij mijn eerste ingeleid, na 30 uur weeën, en toen kreeg ik lachgas, ik weet niet of dat nu nog gegeven wordt, het is pas 5,5 jaar geleden maar ik lees het van niemand. dat heeft de scherpe kanten ervanaf gehaald maar uitgeput als ik was is ze na 36 uur met de pomp en de knip gehaald.
ik had er ook zo'n horror verhaal van gemaakt toen de 2e kwam dat ik de weeën niet eens herkende en al 6-8 cm ontsluiting toen de VK kwam!!! iik pufte wel en deed ook wel steeds meer pijn maar ik dacht heel de tijd, dit kan het nog niet zijn. Is wel een feit dat het infuus veel heftigere weeën geeft dan zonder maar toch.

bij de tweede heb ik dus wel de geboortetens gebruikt en dat vond ik echt heel prettig. dat heeft me veel gescheeld.

nu zit ik ook in de zenuwen voor de derde want ja, ik zal mezelf niet nog eens zo kunnen foppen dat ik plotseling al 6-8 cm ontsluiting heb. maar ik ga wel de tens bestellen!

Hoi!
Ik heb lachgas gehad, maar dat hebben ze bijna nergens meer.
Ik heb nu een epiduraal afgesproken. Had ik bij de tweede al, maar toen zag ik er tijdens mijn bevalling vanaf (en daar had ik later spijt van!).
Ik werk bij de anesthesie, dus weet wel wat me te wachten staat met de ruggeprik. Maar ik ga er helemaal voor! Het geeft me nu al rust!

Remifentanil is ook een pijnstilling tijdens operaties. Werkt heel snel uit, dus kan goed gegeven worden tijdens de bevalling (je baby heeft er dan ook weinig last van). Maar helaas hebben niet veel ziekenhuizen dat. Zal t.z.t. wel komen denk ik.

Succes!

PS Ik zag bij de tweede ook erg tegen de bevalling op. Toen mijn vliezen braken en de weeen begonnen, raakte ik in paniek. Vervolgens stopten de weeen en moest ik aan het infuus.
Ik heb lang getwijfeld over de ruggeprik, maar ik ga het nu zeker doen. Ze weten het ook (bovendien ga ik in mijn 'eigen' ziekenhuis bevallen en de ruggeprik wordt op mijn 'eigen OK' gegeven...).

Terug
Bovenaan