wie heeft er nog meer zijn schildklier laten verwijderen?

A

Anoniem

Guest
Hey, ik ben een maandje weggeweest, zoals sommige al weten woon ik in Griekenland. Ik ben nu net terug uit België na een operatie aan de schildklier.
Enkele maanden geleden hadden ze een hyperactieve schildklier (ziekte van Graves) met een gezwel van iets meer dan 4cm vastgesteld. Dat gezwel was goedaardig, maar moest verwijderd worden. intussen was ik al schildklierremmers aan het nemen. Ik naar België voor de operatie en eerst een gesprekje met de endocrinoloog en de gyneacoloog daar. Mijn ouders wisten niet dat wij aan het proberen waren, maar mijn moeder ging mee. Toen vertelde de endocrinologe mij dat ik voorlopig niet in verwachting mocht geraken vanwege het grote risico dat verbonden is aan de schildklierremmers (baby's met cerebrale afwijkingen). Ik stortte daar helemaal in en de endocrinologe had dadelijk door waarom. Ze vroeg wanneer we gepland hadden en ik zij dat we al een jaar een kindje wilden, maar dat het niet zo wilde lukken vanwege de ziekte van Graves en dat we hoopten er dadelijk na de operatie terug werk van te maken. Mijn moeder wist het toen meteen ook natuurlijk. De endocrinologe was heel vriendelijk en vertelde mij dat in dat geval de beste optie een volledige schildklierverwijdering was. Dan zouden vanaf dan de schildklierremmers gestopt worden en schildklierhormoon gegeven worden. Toen ik vroeg wanneer ik dan zwanger mocht worden en wat de moeilijkheden of risico's gingen zijn, was het antwoord dat we meteen mochten proberen en dat er geen moeilijkheden zouden zijn en dat ik alleen goed opgevolgd zou moeten worden. Nu regelt immers de medicatie het hormoongehalte in mijn bloed en is het dus eindelijk stabiel. Ik ben twee weken geleden geopereerd, en we beginnen met een schone lei.
Op 9 februari was mijn eerste ongi dag, en ik noem dit dus terug ronde 1. Ik heb een gemiddelde cyclus van 33 dagen dus nu afwachten maar.
Mijn ouders zijn de enige die het nu weten en ze zijn helemaal in de wolken. Mijn twee zussen hebben al kinderen en ik wordt op 5 maart 31, dus het wordt nu toch tijd. Mijn moeder heeft al een hele babyuitzet bij elkaar sinds ze weet dat we gaan proberen. Mijn vriend is er ook enorm bij betrokken. Hij kan niet wachten tot het zover is. En hij wil ook enorm veel plezier beleven aan het klussen. Daarom heb ik voor valentijn sexy lingerie gekocht, dan krijgt hij mij als pakje, hahahaha.
Misschien zijn er nog mensen met dezelfde ervaringen, ik zou graag horen hoe het hen vergaan is nadat hun schildklier verwijderd is.
Alvast iedereen veel geluk

Hoi mamasita,

wij zijn vanaf juni bezig met zwanger worden. Tot nu toe is het helaas nog niet gelukt. Omdat ik in vrij korte tijd veel ben afgevallen moest ik vorige week een echo laten maken van de schildklier. Het blijkt dat ik een struma heb. Nu moet ik as donderdag naar de internist om te bepalen wat er gaat gebeuren en wat er precies aan de hand is!
mijn schildklier is er dus niet uit, maar dat hij niet goed werkt is zeker. Wij mogen nu ook niet zwanger worden totdat er meer duidelijkheid is.

ik wens je veel sterkte en ik hoop dat het jullie nu wel lukt om zwanger te worden!!

Hou me op de hoogte!

Liefs Annie1

Hey Annie,
ik leef met je mee, voor mij waren de afgelopen maanden heel emotioneel. Maar ik hoop dat het nu voorbij is. Het goede eraan is dat voor die problemen, mijn vriend nog een beetje twijfelde. Hij wou die dingen niet rushen. Maar nu is hij even hard gepakt van de babymicrobe als ik. Ik denk omdat het plotseling veel moeilijker leek dan eerst gedacht. Dat hij er nu helemaal klaar voor is, geeft mij een rustig gevoel, en is soms wel grappig. Zo mag ik nog niet aan babynaampjes denken, maar koopt hij voor mij al wel een zwangerschapsjurk. Ik probeer nu positief te zijn, maar als je zo veel slecht nieuws op korte tijd krijgt dan ben je toch steeds een beetje bang dat er nog meer volgt. Mijn raad is, vraag zeker genoeg uitleg aan je endocrinoloog en vertel hem dat je zo snel mogelijk zwanger wil worden. Ik ben binnen 3 weken 31 en dat heeft zeker meebepaald in de keuze van de operatie. Overweeg alle mogelijkheden en hou me op de hoogte, dan doe ik dat ook.
Groetjes mamasita

Hoi,

Ik ben blij om te lezen dat er meer mensen zijn die zwanger willlen worden terwijl de schildklier niet, of nauwelijks werkt.

Ik weet sinds een paar maanden dat ik een schildklierafwijking heb. (daar kwam ik achter vanwege een miskraam met twee curettages)
Ik gebruik nu medicijnen en mijn bloedwaardes zijn momenteel goed. Heel fijn natuurlijk, maar toch blijft mijn cyclus rommelen (tussentijdse bloedingen) en dus beland ik opnieuw bij de gynaecoloog.

Ik wil erg graag weer zwanger worden en dat zal voor jullie ook gelden.

Ik wens jullie veel sterkte en succes en hoop eens te horen hoe het gaat.

Liefs M

hey M ik heb in België te horen gekregen dat met schildklierremmers zwanger worden echt afgeraden wordt. Met schildklierhormoon zou dat geen probleem zijn, daar het hormoon niet door de placenta gaat. Ik ben twee weken geleden pas geopereerd en mijn rode duivels zijn net weg. Wij starten dus morgen vanaf nul. Ik heb alvast een heel sexy lingeriesetje gekocht met jartelles en alles erop en eraan. Ik wil onze nieuwe start goed inzetten op een sexy, maar ook een ludieke manier om te proberen er zoveel mogelijk van te genieten. Ik ben wel heel benieuwd hoe het jou vergaat dus hou me zeker op de hoogte. Jij en ik gaan gewoon proberen ons niet teveel zorgen te maken en dan worden we vast snel zwanger, toch? Ik duim alvast.

Zeg en Annie, hoe was jou afspraak bij de internist? Hopelijk een beetje goed nieuws. Laat me iets weten.
Groetjes mamasita

Hoi Mamasita!

Ik moet maar eens even reageren..Ben Anne, 25 jr. en heb op mijn 21ste schildklierkanker gehad.. Heb nu helemaal geen schildklier meer en slik daarvoor Thyrax. Ook slik ik calcium extra omdat mijn bijschildklieren het niet meer doen..

Mijn vriend en ik zijn nu zo'n 11 maanden bezig met zwanger worden, tot op heden nog niets... Ik loop inmiddels bij de gynaecoloog. Wat heel belangrijk is volgens mijn gyn. is dat je waardes van je bloed goed zijn en dat je gewicht goed is. Bij mij is dit allebei niet goed dus ik heb nu regelmatig controle.. Ik ben de afgelopen 11 maanden ook maar 5 keer ongesteld geworden.  Maar goed, je waardes moeten goed zijn door de medicijnen. Als je niet goed ingesteld bent heb je naar het schijnt meer kans op een miskraam omdat je vruchtje ook die hormonen nodig heeft om hard te groeien in het begin.

Tevens is het bij mij zo dat ik erg merk dat ik niet goed ingesteld ben en daar voel ik me ook niet goed door.. Hoe moeilijk het ook is, zorg eerst dat je zelf goed ingesteld bent!! Dat voel je je fijn en  heb je meer kans op een zwangerschap.. Het kan heel snel gaan, misschien ben je na een maand of twee al goed ingesteld!!

Wens je succes en sterkte.. Ik vind het een heel vervelende situatie soms, maar bedenk me ook vaak dat er mensen zijn die het allemaal nog veel erger hebben dan ik..  Het komt vast allemaal goed en we krijgen binnenkort ook wel een tweede streepje op ons testje, daar vertrouw ik echt op!!!

Succes!
Liefs Anne!

Hey Anne,
Ik vind het vreselijk te horen dat je zo'n vreselijke tijd achter de rug hebt. Ik moest mijn schildklier niet laten verwijderen, ik kon het ook een paar jaar afwachten met remmers en enkel het gezwel laten verwijderen. Maar ze zeiden dat ik dan niet in verwachting mocht geraken tot ik volledig van de remmers af was. Net omdat ik in verwachting wil geraken hebben ze alles volledig verwijderd, met de belofte dat ik nu een normale kans had. Nu begin ik me toch een beetje ongerust te maken na jou verhaal. Ik hoop in ieder geval dat het voor jou lukt. Hoe oud ben je eigenlijk? ik ben op 5 maart 31 en wil echt een babytje, net als wij allemaal natuurlijk. Er zijn inderdaad mensen die ergere dingen meemaken. ik hoop alleen dat het nu lukt, want het laatste jaar was al te lang en te zwaar.
Hou me in ieder geval op de hoogte.
Heel veel sterkte en liefs van mamasita

Terug
Bovenaan