hey annie, wat lees ik nou. Zijn ze bang dat je de ziekte van Graves hebt. Die had ik dus ook. hyperactieve schildklier en ik had er een nodule van 42 mm op zitten. Dat is een cyste. Ze hadden het vocht eruit gehaald bij de biopsie. Ze hoopten dat het dan zou imploderen, maar dus niet. Nu is alles dus verwijderd. Ook de schildklier. Maar omdat we zoveel problemen hadden met mij wilden we nu zeker zijn en hadden we ook een spermaonderzoek laten doen. Kwestie van niet nog een jaar te proberen om dan weer slecht nieuws te krijgen. En god maakt het ons echt wel moeilijk. We hebben vandaag de uitslag gehad, en wat denk je... Mijn ventje heeft een erg lage spermatelling met weinig beweeglijkheid. Hij was er helemaal kapot van. Hij nam vanzelfsprekend aan dat hij in orde was, en dat de problemen bij mij lagen. Maar nu heeft hij dus ook een probleem. Hij is boos op zichzelf omdat hij slecht zaad heeft en boos op mij omdat ik had gevraagd om een spermatest. Hij zegt dat dit enorm veel druk op hem legt. Ik heb de afgelopen maanden al zo een emotionele en zware reis gemaakt doorheen al die medische problemen en nu dit erbij. Maar, verdomme, mijn medische problemen hebben mij niet klein gekregen en die van hem zullen mij ook niet klein krijgen. Wij zullen een babytje krijgen, hoe dan ook en daarmee uit!
Ik heb gezegd dat we er deze maand niet mee bezig gaan zijn, maar dat hij zich opnieuw laat testen als ik ongi ben en dan zien we wel. We moeten er toch door en boos worden of janken zal nu niets oplossen. Ik zie hem gewoon graag en wil met hem een kind. We wachten gewoon die tweede test af.
Wat jou betreft, vertel de dokter gewoon dat je zolang niet wil wachten en wat de mogelijkheden zijn en de risico's. En dan hoop ik dat jij alvast snel goed nieuws krijgt.
Ik duim voor jou, en duim jij maar voor mij.
Groetjes en heel veel liefs
mamasita