wie heeft er nog meer zijn schildklier laten verwijderen?

sorry anne, je had al gezegd hoe oud je was, 25 he. Nou heel veel succes, ik heb net mijn eerste ongesteldheid gehad, een aantal dagen nadat ik met L-thyroxine getart ben.Een normale ongesteldheid volgens mij. Mijn gewicht is ook heel normaal, ik weeg 66 kg en ben 1m73. Ik had volgens de gyneacoloog ook een goede eisprong. Ik hoop dat het goed gaat. Niet enkel voor mij, maar ook voor jou

nog eens veel liefs van mamasita

Hoi mamasita,

Ze is bang voor de ziekte van Graves. Ken je dat? Ik moet aanstaande woensdag al door de scan. En dan weer wachten op de uitslag.
Als ik deze ziekte heb dan mag ik de eerste 1a2 jaar niet zwanger worden. er zitten knobbels op mn schildklier, als ze op de scan zien dat ze t niet vertrouwen dan gaan ze er vocht uithalen en een punctie doen.
Even spannende tijden dus. Het lijkt me zo erg om te horen dat we inderdaad moeten stoppen met zwanger worden.
Maar als ik nu toch zwanger raak dan kan dat zelfs gevaarlijk zijn voor mij. dus dat iwllen we ook niet.
Morgen belt het ziekenhuis mij wanneer ik terecht kan voor de uitslag.
Even afwachten dus!

Lief dat je aan me heb gedacht!!

En heeft je sexy lingeriesetje geholpen!!

Liefs Annie

hey annie, wat lees ik nou. Zijn ze bang dat je de ziekte van Graves hebt. Die had ik dus ook. hyperactieve schildklier en ik had er een nodule van 42 mm op zitten. Dat is een cyste. Ze hadden het vocht eruit gehaald bij de biopsie. Ze hoopten dat het dan zou imploderen, maar dus niet. Nu is alles dus verwijderd. Ook de schildklier. Maar omdat we zoveel problemen hadden met mij wilden we nu zeker zijn en hadden we ook een spermaonderzoek laten doen. Kwestie van niet nog een jaar te proberen om dan weer slecht nieuws te krijgen. En god maakt het ons echt wel moeilijk. We hebben vandaag de uitslag gehad, en wat denk je... Mijn ventje heeft een erg lage spermatelling met weinig beweeglijkheid. Hij was er helemaal kapot van. Hij nam vanzelfsprekend aan dat hij in orde was, en dat de problemen bij mij lagen. Maar nu heeft hij dus ook een probleem. Hij is boos op zichzelf omdat hij slecht zaad heeft en boos op mij omdat ik had gevraagd om een spermatest. Hij zegt dat dit enorm veel druk op hem legt. Ik heb de afgelopen maanden al zo een emotionele en zware reis gemaakt doorheen al die medische problemen en nu dit erbij. Maar, verdomme, mijn medische problemen hebben mij niet klein gekregen en die van hem zullen mij ook niet klein krijgen. Wij zullen een babytje krijgen, hoe dan ook en daarmee uit!
Ik heb gezegd dat we er deze maand niet mee bezig gaan zijn, maar dat hij zich opnieuw laat testen als ik ongi ben en dan zien we wel. We moeten er toch door en boos worden of janken zal nu niets oplossen. Ik zie hem gewoon graag en wil met hem een kind. We wachten gewoon die tweede test af.
Wat jou betreft, vertel de dokter gewoon dat je zolang niet wil wachten en wat de mogelijkheden zijn en de risico's. En dan hoop ik dat jij alvast snel goed nieuws krijgt.
Ik duim voor jou, en duim jij maar voor mij.
Groetjes en heel veel liefs
mamasita

Hoi Sita (is wat korter!)
wat ontzettend rot voor jullie zeg. Ik leef met je mee. Ik vind het wel erg voor je dat je vriend zo reageerd. Ik snap best dat hij verdrietig en teleurgesteld is, maar hier kan jij toch helemaal niks aan doen?! Ik snap eerlijk gezegd niet dat hij boos op jou is omdat je wou dat hij die test deed. Dit is toch eigenlijk alleen maar goed. Ik bedoel stel dat jullie na een jaar nog niet zwanger zouden zijn, dan had hij ook z''n zaad moeten laten testen.Vroeg of laat moest hij het toch doen, dus beter dat je er nu achter komt dan pas over weet ik veel wat voor n tijd.
Ik denk dat hij gewoon gefrustreerd is en dat hij dat nu afreageerd op jou.
Laat me maar even fijn uitrazen en dan zie je wel weer verder toch?!

Al met al is het gewoon klote voor jullie, en ik hoop dat het helemaal goed gaat komen!
Ik vind het erg fijn om zo met je te ''mailen!

succes en doe maar even rustig aan!

Liefs Annie1

Hey Annie
Alvast bedankt voor je steun, ik ben ook heel blij dat we zo kunnen mailen. Hoe gaat het nu met jou? Heb je al meer nieuws? Als je toch Graves blijkt te hebben kan ik je misschien wel tips geven over wat te vragen als je bij de endocrinoloog komt. Ik hoop dat ik dan net zo een steun kan zijn voor jou als jij voor mij. Ik heb een heel druk weekend gehad. Dit zijn drukke dagen in Griekenland. Doe daar bovenop de uitslag van de test en je kan het je wel inbeelden he. Mijn vriend is al wat afgekoeld. Hij is nog steeds boos op de dokter, maar niet meer op mij. Hij wil nu gewoon een tweede test laten doen. Hij is ervan overtuigd dat het resultaat van die test normaal gaat zijn. Het kan, ik hoop het, maar ik heb mijn twijfels. Hij heeft deze zomer een liesbreuk met opgezette prostaat gehad en dat zijn twee oorzaken van kwalitatief en kwantitatief slecht zaad. Hij heeft alvast langsgeweest om een tweede test te bespreken en we gaan samen naar een uroloog om de hele zaak grondig te bespreken. Maar we gaan wel leuk klussen deze week. Alleen niet zo vaak als eerst gepland. Mijn NOD is op 14 maart en mijn innestelingsdag is op 5 maart, op mijn verjaardag. Dit volgens de meest voorkomende cyclus (33 dagen). zo zal ik maar rekenen aangezien ik zo onregelmatig ben. Maar nu hoop ik dat God ons een beetje goed nieuwsgeeft op mijn verjaardag.
Ben jij nog aan het proberen of neem je liever zekerheid en wacht je de resultaten van je onderzoeken af. Hou me in ieder geval op de hoogte en veel geluk alvast.

Knuffels  sita    

He Sita,

Gelukkig maar dat je vriend niet meer boos op jou is, jij kan er immers heleamml niks aan doen, zelfs de dokter niet, en hij ook niet. Maar ja als je boos bent wil je toch altijd graag een ander de schuld geven!

ik heb gister de scan gehad en ik krijg morgen al de uitslag. Ik ben nu best wel wat zenuwachtig hoor!
Wij zijn nu niet aan het klussen, is mij absoluut afgeraden totdat we meer weten. Ik ben nog wel aan het temperaturen om mijn eisprong te bepalen!

Ik probeer je morgen nog even een mailtje terug te sturen met de uitslag.

Duim je voor me?!

Ik wens jullie in ieder geval veel klus plezier

Liefs Annie

Hey Annie,

Natuurlijk duim ik voor je. Laat me zeker weten wat de uitslag is, En ik denk dat het misschien idd beter is als je nog eventjes wacht op die uitslag voor je verder klust. Zorg dat je goed weet welke risico's je medicatie inhouden voor je zwangerschapswens. Wij hadden op woensdag toch geklust, met het motto, je weet maar nooit, en gisteren kreeg ik volgens mij mijn eisprong. Ik voelde echt hele harde ongi achtige pijnen en meestal is dat mijn eisprong. Dus hebben we gisteren ook maar geklust. Je weet maar nooit he. Maar ik voel nog niets, buiten wat steken in mijn onderbuik, maar dat kan ook andere oorzaken hebben. Ik denk dat we de uitslagen van de uroloog en de volgende testen zullen moeten afwachten om te zien hoe we dit probleem kunnen oplossen. Ik hoop dat voor jou, je problemen snel opgelost zijn zodat jullie snel terug kunnen beginnen klussen, en ik denk dat het goed is dat je intussen de werking van je eigen lichaam wat beter leert kennen, al zullen eventuele schildklierremmers mogelijk wel een invloed hebben op je cyclus. Vraag dat ook maar eens na. Alvast veel succes en hou me op de hoogte.

Knuffels van sita    

Hallo meiden,

Ik heb met interesse jullie discussie gevolgd en ben toen op internet eens gaan rondsneupen over een schildklierafwijking. Ik heb namelijk al vanaf m’n 12e veel ‘vage’ klachten (ben nu 20), maar nu ik heb gelezen over aan afwijking aan je schildklier dan lijkt het wel wat op mijn verhaal. Ik heb nml last van:
- kouwelijkheid (altijd super koude handen/voeten, echt niet normaal en soms temperatuurschommelingen. Als ik m’n temperatuur 0.3 hoger is dan voel ik me echt helemaal niet lekker)
- trage spijsvertering
- onregelmatige ongesteldheid (cyclus varieert van 31 tot 66 dagen)
- duizeligheid
- sombere buien (vooral de laatste tijd: ik weet niet waar ze vandaan komen maar wordt steeds depressiever terwijl ik helemaal geen depri-persoon ben)
- vermoeidheid !!!! ik slaap elke dag 12 uur terwijl ik erg levenslustig ben
- last van m’n spieren en gewrichten
- vaak infecties aan keel, oren, neusslijmvlies
- zwanger geraakt na 5 cyclussen maar geindigd in een miskraam. Mijn moeder en oma hebben ook beiden 4/6 miskramen gehad.
- temperatuur ’s ochtends voor het opstaan is 36.3, volgens mij best laag.

Wat denken jullie ervan, jullie hebben hier ervaring mee, ik niet. Als ik in Nederland woonde zou ik bij wijze van spreken morgen naar de huisarts gaan voor onderzoek, want ik ben er zo zat van. Vooral die sombere buien de laatste tijd vind ik vreselijk.

ik hoop op een reactie

groetjes en julie allemaal succes!

Peterselie

Terug
Bovenaan