Wie heeft er ook een keizersnede gehad?

Hallo mama's.

Ik ben benieuwd hoe het met jullie is na jullie keizersnede.
Mij is het allemaal erg tegen gevallen. De operatie zelf viel tegen en ook nu is het nog niet alles.

Op 19 oktober ben ik via een geplande keizersnede bevallen van onze zoon Flynn. Eerst was mijn buikt helemaal blauw van een flinke bloeduitstorting. Gelukkig trok die snel weg. Maar sinds de maandag daarna (24 okt) zit er een harde bult onder het litteken. Eerst alleen aan 1 kant maar nu onder de gehele wond. Het is een hele harde plek die je gewoon kan "vast pakken". Later die week heeft de verloskundige nog contact gehad met de gyn, maar deze dacht dat het een onderhuidse bloeduitstorting was. Het is geen ontsteking want de wond ziet er rustig uit en ik heb geen koorts.

Ik zit momenteel nog op 3-4 paracetamolen per dag en dat na 2 1/2 week. Qua activiteiten: ik hobbel thuis een beetje rond. Ben al een keer boodschappen mee wezen doen, maar halverwege de AH kreeg ik weer erg veel laast van mijn wond.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is?
 
Ik heb geen keizersne gehad maar wel vergelijkbare buikoperatie. Heb er ook echt wel 6 weken last van gehad, en had ook van die,harde plekken. Zijn uiteindelijk vanzelf verdwenen bij mij waren het nog bloeduitstortingen. Wat helpt voor t herstel zijn arnica druppels van vsm. Die helpen de bloeduitstorting van binnenuit op te lossen. Net als de zalf blauwe plekken behandeld aan de buitenkant. Het is logisch dat je er nog last van hebt. Er wordt behoorlijk aan de buik getrokken (zelfs gehangen) om een mooiere wond,te krijgen. En de een heeft er meer last van dan de ander. Gewoon rustig aan doen en er staat echt 6weken voor het herstel dat is ook niet voor niks. Sterkte en hopeli jk knap je snel weer op. Liefs Bowi april mamaclub
 
Hallo,

Ook ik heb een geplande keizersnee gehad maar dan op 7 oktober.
Dit was voor mij dan m`n 3e keizersnee en dit keer duurt mijn herstel langer dan de andere keren.
Bij mij was alleen aan m`n rechterkant dat het blauw (blauweplek) was door het scheuren van de lagen huid (weefsel).

Vrijdag`s was ik in het ziekenhuis voor de keizersnee en maandag ochtend verliet ik/wij alweer het ziekenhuis, na 2 dagen thuis verdraaide ik mijn eigen met Lieke op m`n borst.
Voelde toen het ook knappen bij m`n wond waarna die flink ging opzetten, verloskundige naar laten kijken want die kwam toevallig die dag.
Het enigste wat ik kon doen was koelen wat ik dus ook gedaan heb.

Na een paar dagen voelde ik het weer knappen en de wond begon weer in te vallen.
Zondagavond was er een gaatje ontstaan bij m`n litteken en daar kwam helder rood bloed uitzetten.
Gelijk gaan spoelen zoals ik de vorige keren ook heb gedaan toen hij was gaan ontsteken.
En omdat hij flink bleef bloeden de HAP gebeld.
Volgens hun was het de bloeduitstorting die nu leeg bloede en het was geen reden om te komen aangezien ze er niets aan konden doen.
Het advies luidde dan ook spoelen, gaasje er op en flinke druk opbouwen met een handdoek.

Op dat moment wou ik toch echt gaan slapen en dan lukt dat niet met een handdoek.
Dus uiterst charmant een onderbroek (die nog veel te strak zat) over m`n zwangerschapsonderbroek aangetrokken met daaronder nog een grote rode zakdoek dubbel gevouwen om dus druk er op te krijgen.

Na 2 dagen was het bloeden eindelijk gestopt en is het litteken weer dicht gegaan.
Alleen nu boodschappen doen of staan kan niet langer dan een half uur à drie kwartier want dan krijg ik behoorlijk veel pijn aan de rechterkant.

De paracetamols ben ik na 2 weken al gaan afbouwen en na 3 weken na ik ze alleen nog maar als ik pijn had. Nu na 4 weken doe ik het helemaal zonder, zodat ik ook niet meer kan doen dan dat mijn lichaam aangeeft.
Aangezien je een soort laag opbouwt die je de pijn niet laat voelen de hele dag, ga je al gauw te ver met je huishouden enz.

De harde plek waar je het over hebt heb ik ook alle 3 de keren gehad en die blijf je houden.
Het is het litteken onderhuids waar ze het weer dicht gemaakt hebben.
Je kunt zelfs een jaar lang geen gevoel hebben bij het litteken.

succes met herstellen.
 
Alina is 20 okt geboren met keizersnee k,hadt behoorlyk last tydens de ok voelde de mes over m,n buik gaan en k,voelde dat er hard aan/in m,n buik werd getrokken ik heb nu nog wel last van m,n wond k,doe t,nog rustig aan anders gaat de wond nog meer trekken verder heb ik sinds vorige week veel last van m,n hoofd is niet prettig
 
Jochem is uiteindelijk op 18 oktober s’avonds ook met een keizer snee geboren. Ze zijn een week lang bezig geweest de bevalling op gang te brengen met gel en een ballontje. Maar Jochem en het lichaam hadden er geen zin in. Bleek later dus dat Jochem te groot voor mij was om via de natuurlijke manier geboren te worden. Reden dat ze zo lang bezig zijn geweest is dat ik tot het eind gemotiveerd was om te proberen voor een natuurlijke bevalling (mits het geen risico voor Jochem zou zijn).

De keizersnee is mij ook erg tegen gevallen,ook door dat ik eerst de hele dag aan wee opwekkers heb gelegen. Ik was zo gemotiveerd om naar huis te gaan dat ik nog geen dag na de operatie al naast mijn bed stond(wel met morfine)Ik had op dat moment geen last van de wond buiten maar binnen in een soort branderig gevoel bij het bewegen aan een kant. Dag 3 na de operatie mocht ik naar huis. De eerste week was erg vermoeiend en pijnlijk. Maar het werd elke dag minder. Veel gerust tijdens de kraamweek. Vanaf thuis heb ik geen pijnstillers meer geslikt(ik kreeg niet het idee dat het hielp). Nu nog heel lichtelijk last van de wond aan de buitenkant(die is dus geplakt bij mij)door dat ik me goed voel en nog steeds rust overdag ben ik al een paar keer naar buiten geweest en pak ik de huishoudelijke dingen weer op. Alleen zwaar tillen laat ik nog aan anderen over.
 
ik had een lange bevalling achter de rug dus is de kleine met keizersnede gekomen. ze is nu 3 weken en heb ook nog steeds elke dag veel last en oojk dat het onderhuids dikker is. heb ook ongeveer 3 a 4x paracetamol nodien dat is soms nog ji genoeg.

hopleijk gaat het snel met iedereen beter!!

 
Ik had ook een geplande keizersnee op 18 oktober. Ik vond het erg meevallen. Mocht vrijdags naar huis en heb thuis nog maar 1 of 2 paracetamol ingenomen. Ben er toen helemaal mee gestopt. Voel het af en toe nog wel, maar is dan ook een teken voor mij dat ik moet stoppen en moet gaan rusten. Zijn morgen 3 weken verder en kan bijna alles alweer. Alleen zwaar tillen doe ik nog niet, want weet dat dat echt niet mag. De rest moest ik zelf maar uitzoeken, omdat mij niets verteld is wat ik niet mag doen na een keizersnee. Ik weet dat het herstel 6 weken duurt, maar ik heb echt mazzel gehad. Hoor hier iemand die 1 1/2 week eerder een keizersnee heeft gehad, die is nog duizelig als ze bukt, en met haar gaat het nog helemaal niet. Ik heb dus echt mazzel gehad.
Zelfs geen last gehad van de ruggenprik. Alleen van het infuus een uitslag die ik na een week kreeg. Tenminste ik denk dat het van het infuus is. Dus dat is bij mij het enigste. Ik voel mijn wond af en toe nog wel trekken. De ene keer aan de linkse kant en dan weer een keer aan de rechter kant. Rechts is ook ietsje dikker, omdat ze daar begonnen zijn met de snee te maken. Verder heb ik geen last van de wond.
 
Wat je dus niet mag is huishoudelijk werk! Stofzuigen/vegen, de was uit de machine halen en ophangen mag niet ivm zwaar worden van de was door het water en je mag niet rekken.
Ook een hele belangrijke je mag 6 weken lang niet auto rijden!! En dat is niet vanwege de reaktie snelheid, maar heeft te maken met onverwachtse bewegingen.

Eventuele andere kinderen die er al zijn en de trap af moeten of uit bed mag je niet tillen want die zijn zwaarder dan de baby.
 
Terug
Bovenaan