Wie heeft er ook een kindje dat niet zo zwaar is??

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden

Mijn dochterje van nu 9maanden is een "fijn" meisje
Ze woog de laatste keer op het cb 6560 gram
Ik was wel benieuwd of er nog meer meiden zijn die zo'n fijn kindje hebben

Groetjes mij

hoi nou is wel lief toch nog zo klein timothy is niet zo licht maar hij zit wel wat onder de lijn hij is 8800 gr en 11.1 maanden maar nu wil hij in ene bijna niets meer eten hoop niet dat hij gaat afvallen maar volgens mij heeft hij dat al gedaan wand hij voelde wel lichter nu
ik ga morgen maar naar het inloop spreek uur denk ik hij heeft vandaag maar 1 boter ham over de hele dag gegeten   oeps sorry daar ging het niet over
eet jou kindje gewoon goed
gr stephanie

Onze dochter was met 7,5 maand 9100 gram. Ze zit daarmee boven het gemiddelde en is een "volle" baby. Ik zelf ben heel mijn leven "slank" van postuur. Het verbaasde ons in het begin dat ze zoveel aankwam. Dat zijn we helemaal niet gewend! Ze eet echt heel graag. We remmen haar niet af, maar zorgen er wel voor dat ze niet teveel suiker binnen krijgt. Onze conclusie is dat je er echt niks aan kan doen of je kind dik, dun, groot of klein is. Op het CB zeggen ze dat het haar postuur is. Mijn zus heeft echt magere kinderen en ging zelfs een keer naar de huisarts daarvoor. Maar we moesten ons ook geen zorgen maken.

Ik heb een zoon van 9,5 mnd. Een lange slanke jongen. Hij is 78 cm en weegt net 8 kg. Gisteren op het CB klaagden ze ook dat hij te dun was. Of ik niet van elke fles ide ik geef een papfles wilde maken....nou nee dus! Ik ga mn kind toch niet bewust vetmesten als hij het verder perfect doet?

Ons kleine meid eet (vind ik) goed
Drinken voor mijn gevoel iets minder omdat ze niet uit de fles wil drinken(is bv  gewend)  maar ik ben nu bezig met een bekertje en hierdoor zijn haar luiers weer nat genoeg voor mijn gevoel
Altijd naar het cb luisteren is ook niet goed
Je moet gewoon doen wat jij denkt dat het beste voor je kindje is
Jij kent je eigen kindje het beste
Laatst zeiden ze ook tegen mij dat ze vonden dat ons meisje te weinig binnen kreeg
Ja wat moet ik dan??Zoveel naar binnen proppen dat ze ervan moet overgeven??
Ik dacht het niet als ze niet meer wil en tevreden is wie is het cb dan om te zeggen dat ze te weinig krijgt?
Zo dat lucht op haha

Groetjes mij

Jetje wat een verschillen he. Pfff onze kleine meid was met 7,5 maand al bijna 10 kilo. Pfff zo zwaar was onze knul met een jaar nog hele maal niet. Maar nu wordt het wat minder. Ze is niet meer zo gulzig en ze beweegt behoorlijk en je zite nu dat het spek een stukje minder wordt, maar ze is nog steeds een lekkere volle prul.

Miep

Suze is bijna 8 maanden, 72 cm lang  en weegt 7715 gram. Ook niet zoveel dus. En ook bij ons vindt het cb haar 'wel erg aan de lichte kant' en raadden ze aan extra pap te geven. Ze doet het verder prima en extra eten erin proppen lukt gewoon niet. Jammer dat zoveel mensen onzeker worden, juist door het advies van  hun cb.

groetjes,
Karin

Priscilla was met 9 maanden 7,5 kilo en 68cm ook een fijn klein meisje ze zit nog in maatje 62 heel soms doe ik maatje 68 aan maar blijft te groot...maar ja soms wil ik ff andere nieuwe kleertjes aan doen bij haar er hangt zooooooo veel in haar kast wat ze nog niet heeft gedragen

hier heeft ze een pakje aan van 4t/m 6 maanden ze is nu 10,5 maand en we denken dat ze nog onder de 8 kilo zit ze eet heel erg goed en eet prakje met ons mee er is nog niets wat ze niet lekker vind alleen spinazie is ze nie erg dol op...

maak je niet te druk komt allemaal wel goed hoor met je kleine meis

Terug
Bovenaan