Wie heeft er ook een kindje dat niet zo zwaar is??

Hoi

Ik kom even bij jullie inbreken.
Mijn dochtertje is nu 7 maand en weegt 6 kilo en meet 63 cm.
Op zich mooi zou je denken.Maar ze was met 4 maanden nog een gemiddelde baby en nu zit ze op de onderste groeilijn op de curve.
Maar alles gaat goed ze eet (de dingen die ze lekker vind )en drinkt (bv )goed.

Wij moesten ook meer eten en ander drinken gaan geven.Maar mijn dochter slikt de dingen die ze niet moet gewoon niet door.Ook drinkt ze niet uit een fles of beker.
De afgelopen 4 weken zijn we elke week bij het cb en ze groeit nu met de curve mee,maar haalt niet meer in.
Oftewel ook een klein popje.

Groetjes Jessica

Hier ook een dochter, die met 9,5 mnd 7,1 kilo woog, en 66,5 cm. (Ze is nu 10,5 mnd)
Ze was gemiddeld bij geboorte, maar sinds ze een maand oud is is ze afgezakt naar de onderste groeicurve van het cb, en die volgt ze netjes. Heb er (behalve bij mnd 2) ook geen opmerkingen over gehad van het cb. Ze eet genoeg, warm eten zou wat beter kunnen, maar eet verder goed. Qua motoriek loopt ze zelfs voor, en omdat ze voldoende plast en poept en altijd vrolijk is maak ik me niet ongerust.
Ze heeft inderdaad alleen niet alle kleertjes die ze gekregen heeft aangehad, omdat veel mensen maatje 68 zomerkleding hadden gekocht, maar daar past ze pas sinds half september in.... (en nu nog steeds)

quote: y_e_s reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-12-2007 16:34:25'));

Hoi

Ik kom even bij jullie inbreken.
Mijn dochtertje is nu 7 maand en weegt 6 kilo en meet 63 cm.
Op zich mooi zou je denken.Maar ze was met 4 maanden nog een gemiddelde baby en nu zit ze op de onderste groeilijn op de curve.
Maar alles gaat goed ze eet (de dingen die ze lekker vind )en drinkt (bv )goed.

Wij moesten ook meer eten en ander drinken gaan geven.Maar mijn dochter slikt de dingen die ze niet moet gewoon niet door.Ook drinkt ze niet uit een fles of beker.
De afgelopen 4 weken zijn we elke week bij het cb en ze groeit nu met de curve mee,maar haalt niet meer in.
Oftewel ook een klein popje.

Groetjes Jessica

Hey Jessica

Ons dochtertjes zijn wel aardig hetzelfde
Mijn dochtertje wil de fles ook niet omdat ze "verwend"is door de bv haha
Ik ben nu wel bezig met leren drinken uit een bekertje
Lekker knoeiboel maar goed je moet toch wat als je kindje de fles niet wil

Alle andere moeders bedankt voor jullie reactie!!
Vind het wel leuk/interessant om te lezen hoe jullie kindjes het doen

Groetjes mij

hoi Jasmijn is ook niet zo heel zwaar zeker niet vergeleken met haar broertje Martin
maar ze was ook ziek geweest en at toen niet zoveel en nu soms meer dan Martin
afgelopen woensdag naaar CB geweest
Jasmijn     69cm en 7560gram
Martin         71cm en   9020gram

groetjes Elena

hoi,
Ik zo me er niet zo druk over maken,zolang ze nog gewoon wat eet is er volgens mij niet zoveel aan de hand, mijn meisje was ook te licht kwam volgens mij ook doordat ze wel lang was/is.
Nu is ze drie jaar een vrolijke drukke meid maar nog steeds dun oftewel onder de curve van het cb.
Maar laat ik wel stellen als alle kinderen even lang en zwaar waren hebben ze bij het cb ook geen gemiddelde!!
Dus als ze wel wat eet en gewoon normaal actief is zo ik me geen zorgen maken.
Lekker genieten dus

p.s het verschil tussen mijn zoon van een jaar en mijn dochter van 3 is maar 5 kilo hij is een groote jongen zo zie je maar weer en allebei kei gezond.....

Hoi,

Ik breek ook even in bij jullie. Ik heb een dochter van een jaar. Ze woog met ruim 11 maanden 8115 gram en was 72 cm. Dat terwijl ze met de geboorte 4000 gram was en 51 cm. Op het cb hebben ze er nooit wat van gezegd,

Groetjes

Fleur is van 4 januari en is ook een echt klein en fijn poppetje.

Met de geboorte was ze 50 cm en 3240 en met 11 maanden en een week was ze 66.5 cm en 6500 gram.

Bij het  CB hebben ze een curve met de lengte vd ouders, hiervan moet het kind een bepaald percentage hebben, maar daar komt zij ook niet eens aan. Als ze met 3 jaar nog onder de laatste lijn zit dan gaan ze haar wel nakijken, maar mogelijk krijgt ze nog een groeispurt.

Ik maak me niet teveel zorgen hoor, ze eet voor 2, maar verbruikt gewoon veel. Ze is erg actief, poept veel en volgens mij groeit ze daardoor wat minder snel.

Maar ach, als ze maar gelukkig is, toch??

Terug
Bovenaan