wie heeft er ook een kindje met exzeem..

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

jajaja vandaag ga ik weer eens flink bijlezen en ws reageren...

ben even een tijdje minder actief geweest......maar hier ben ik weer

gisteren weer bij het cb geweest en de plekjes op  het been van sophie en dr arm zijn daadwerkelijk exzeem..

ze heeft nu 4 plekjes verschillend van grote en mi heeft ze er geen last van.

we kunnen er volgens het cb weinig aan doen, vochtig houden dat is het enigste..

hij kon ook niet zeggen of het zich gaat uitbreiden of vanzelf eg trekt.. dus we moeten maar even afwachten..

mijn vraagje is, wat smeren jullie erop, hoe verloopt het proces bij jullie, kan een kindje er later wel last van krijgen etc etc..

alvast bedankt

liefs tobi

Ik heb er 2 met eczeem. Voor de oudste heb ik een vaseline cetomacrogol en een hormoonzalf. De vaseline gebruik ik nu ook voor Mirthe met toestemming van de arts. Verder badder ik ze in   zemelenbadje.

oh lees dat er nog een vraag stond.
Bij mijn dochter zijn het alleen nog af zondelijke plekjes. Zo begon het bij mijn zoon ook maar het werd steeds erger. Hij heeft goede en slechte momenten. Maar over het algemeen zitten de ergste plekken op zijn wreven, knieholtes, armholtes en polsen. De rest van de huid is alleen droog. Met de ergste plekken bedoel ik rode geirriteerde plekken die snachts door het krabben in open   bloedende wonden veranderen. Zo erg dat alles pijn doet. Hij kreeg zelfs een speciale zonnebrand voorgeschreven.
Ik heb alles gepriobeerd van koemelk vrije dieten tot homeopaten niets helpt.
In combi met de eczeem heeft hij ook pufjes die hij vooral bij verkoudheid moet gebruiken (het slaat meteen op zijn longen) Dit zie je vaker met kinderen met eczeem, zit verwant of zoiets. Heb je het 1 is de kans op het andere ook groter.
Succes!

hoi

bedankt voor je reactie..

vanaf wanner begon het zich uit te breiden en wat voor soort vaseline is dat dan...

ik heb nu ook vaseline op advies van de cb arts maar niet op het merk gelet..

alvast bedankt

Hoi,

Tessa heeft eczeemplekjes gehad. Ze had plekjes langs haar oren en op haar voorhoofd en in haar knieholtes.
Ze zijn eigenlijk verdwenen toen we hormoonzalf gingen gebruiken afgewisseld met vaseline cetomacrogol (gewoon bij de apotheek vragen). Ik gebruik ook zemelenbad (kruidvat).  
Het was  vaak erger na het badje (vuurrood) en moest het vaak insmeren. Voordat ze naar bed ging goed inmasseren. Je ziet nu nog wel aan haar huid  waar de plekjes hebben gezeten maar  de exceem is weg. Heb ook wel  gedacht dat het aan de Nutrix kon liggen (ze had het pas na 4 maanden)  omdat  de plekken ook verdwenen toen we stopten met nutrix  door de laatste fles te mengen, misschien toeval......

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)  

Hoi Tobi,

Nynke heeft ook een eczeemplekje gehad op haar hoofd en daar heb ik zalf voor gekregen. Toen is het goed weg gegaan. Nu heeft ze sinds een week ofzo ook wat plekjes op haar arm en buik. Nu denk ik dat het ook eczeem is, maar laat er vanmiddag door de HA ook maar even naar kijken.

Ze heeft er gelukkig ook geen last van. Ik zal wel wat tips vragen aan de HA, die zal ik nog wel hier neer zetten straks of morgen.

Groetjes,
Patty

Hier ook 1 van de twee (tweeling j&m, bijna 11 mnd), mijn dochtertje kreeg het toen ze ongeveer 6 weken oud was, en heeft het op haar polsen, knieholtes, en wreven bij haar enkels, ze had het ook bij haar oren maar dat is al een tijdje weg. Het was zo erg dat ze tot bloedens toe alles openkrabde en beet, korsten erop enz.enz. Erg zielig !

Ik had ook alles geprobeerd, huisarts, creme hier, vaseline daar, maar niets hielp nou echt.  Heb ook een allergietest laten doen, daar kwam alleen de allergie voor kippeneiwit uit, en verder niets. Hierna toch naar een dermatoloog gegaan en daar hebben we de vasline cetomacrogol creme gekregen (die hadden we al via de huisarts gekregen, maar deze werkt beter, zit een hoger % cetomacrogol in) en een hormoonzalf (wat ik liever niet wilde maar er is gewoon niets anders) en een  zijde-pak.  

Met de hormoonzalf  ben ik nu 10 dagen 's avonds aan het smeren geweest, nu moeten we om de dag smeren en het is wel beter, alleen de jeuk blijft, zodra ze kan krabt ze weer !

Moet komende week weer terug naar de dermatoloog dus kijken maar wat ie ervan vindt.

Verder mocht ze maar 2x per week in bad, water is verergerend voor de huid.
Mocht iemand nog tips hebben tegen de jeuk.... hoor ik het graag !

(zemelenbadje doen we ook trouwens)

Groetjes Marasje

Hi,

Ons mannetje heeft er al een tijd last van. Bij ons heeft het vaak te maken met wat  hij eet. Wij smeren er pure vaseline op (van Daro, speciaal voor baby's).

Je zou vast kunnen uitkijken met de volgende producten:
- suiker (ook geen liga of nijntje koekje dan)
- koemelk (eventueel overstappen op hypoallergeen)  
- aardbeijen

Ik hoop dat je er wat aan hebt.  

Gr.  Charlotte  

ps. Wij hebben bewust ervoor gekozen om (nog) geen hormoonzalf te gebruiken, want dat kan altijd nog.    

Terug
Bovenaan