wie heeft er ook een kindje met exzeem..

Hoi,

Lyanne heeft het ook gehad. De HA gaf ons de tip om Balneum van Hermal te kopen, de badolie en de creme. Bij Lyanne heeft het echt super geholpen, na 2x olie in bad, was het al helemaal weg.

De HA wilde ze nog niet aan de hormoonzalf zetten, daar vond ze Lyanne toen nog te jong voor.

Gr. Marieke en Lyanne

We hebben voor onze dochter ook de vaseline cetomacrogol creme gekregen op advies van de huisarts. Deze wilde ook liever nog niet aan de hormoonzalf. Daar was Wieteke nog veel te jong voor. Verder hebben we ook van de ha het advies gekregen om balneum hermal (badolie) in het badwater te doen. Dit helpt bij ons beter dan het zemelenbad (dit hielp eigenlijk niets). Ze heeft nu in ieder geval weer een lekkere zachte huid.
De zalf helpt wel, alleen we moeten wel blijven smeren momenteel. Maar dat heb ik er wel voor over. Momenteel smeren we alleen nog maar 's avonds.

De zalf is trouwens gewoon bij de apotheek verkrijgbaar, maar als je hem op recept van de ha krijgt wordt hij vergoed.

Groetjes
Geeske mv Wieteke

Vanaf een jaar werd het heel erg bij Sven. De vaseline word daar de huisarts voorgeschreven....we hebben ook eenb tijdje vaseline lanette gehad.
Balneum hebben we ook wel geprobeerd maar dat helpt ook niet...zemelenbadje helpt ook niet maar is iig milder als alle andere merken douchegel.

hoi hoi

bedankt voor de tips......

ga binnenkort ook even naar de huisarst met haar en vragen naar de vaseline cetomacrogol...
hoop dat dat werkt

liefs tobi

hoi hoi

zijn  het bij jullie ook allemaal ronde, ovale  licht verheven plekjes?

liefs tobi

Helpt sudocreme niet?? dat helpt tegen heel veel dingetjes wel dus, ik zou zeggen: baat het niet, dan schaadt het niet. Lekker veel erop smeren. Hormonenzalfjes etc. is erg heftig, vriendin van ons moet   dat ook bij haar zoontje, maar ik vind dat wel heftig hoor voor zo'n kleine kindjes.
succes met alles. Mariëlle

Ja bij Mirthe zijn het die ronde plekjes zoals ze je beschijft. Bij Sven is het anders. Sudo helpt er niet tegen, en maakt de huid op een bepaalde manier droog (weet niet anders uit te leggen)

Thijs heeft wat eczeem plekjes op zijn gezicht. Het was er eerst 1 nu al 3. Van de huisarts heb ik hormoonzalf gekregen maar die mocht ik er alleen op doen als het erger werd. Nu heb ik gehoord dat van hormoonzalf de huid dunner wordt.
Nu heb ik homepathische creme van VSM. Cardiflor creme voor eczeem en huidirritatie. Ik zelf gebruik het nog niet zo lang, maar ik het er goede verhalen over gehoord.

Groetjes Jama

Terug
Bovenaan