Wie heeft er ook een schildklierziekte?

Haai Tante Renneke,

Ja denk dat dat een goed idee is. Ik wacht vanmiddag even af heb een afspraak bij de Gyna om   14.20 uur. Hopelijk weet ik dan iets meer want dit schiet idd niet op!

Wish me luck!

Groetjes Kellebel

Hoi Kellebel,

Al nieuws?

Ik was vandaag bij de gyn. En ben er dus eindelijk achter wat ze met die antistoffen bedoelen.
Als je antistoffen aanmaakt tegen je schildklier dan komt die antistof ook in de moederkoek en dus ook bij je kindje. Dit heeft als gevolg dat als je kind geboren is, die antistoffen ook heeft en dan kan zijn/haar schildklier ook even traag werken of juist heel snel. En dat moet dan even in de gaten worden gehouden.

De reden dat mijn gyn mij wil blijven volgen (en het dus niet eens wordt met mn internist) is dat hij van mening is dat hoe hoger mijn waarden nu zijn, des te beter dit de groei stimuleert van mn kindje. Dus hoe lager mn waarden, kan mn kindje minder goed groeien.
Mijn internist houdt het alleen bij voor mij en voor mijzelf zijn de waarden goed maar voor mn kindje mag het dus iets hoger.
Vorige week bloed geprikt en over twee weken weer.
Net weer echo gehad en mn kindje groeit volgens schema, alles ziet er weer prima uit!
Ik hoop dat jij ook goed nieuws heb.

Liefs Reneke

Haai Reneke,

Dat is goed nieuws. Hoever ben je?

Ik blijk de antistoffen wel te hebben, de verloskundige maakt er alleen een potje van en weet niet de exacte waarde  deze kan dus ook weleens heel laag zijn. Ook weet ze niet precies welke antistof het is (je hebt er namelijk 3 weet ik inmiddels).
Loop sinds dinsdag bij de Gyna en blijf daar. Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen, vind ik echt heel jammer. Maar goed ik wil het beste voor m'n baby natuurlijk. Het is net wat je al aangaf uit voorzorg voor de baby. Hopelijk heeft zij/ hij nergens last van en mogen we dan weer snel naar huis.

Het is gewoon het gebrek aan kennis bij veel zogenaamde deskundigen wat onzeker maakt en als ze elkaar dan ook nog eens gaan tegenspreken!
Maar goed wordt vandaag terug gebeld met de waardes als het goed is, de Gyna  heeft deze ook nog niet van ze doorgekregen.

Ach nog even en dan is het al zover ik kan niet wachtten tot de baby er is!

Groetjes Kellebel
36 weken+1 dag

Hoi,

Ik ben nu 21wkn +3 dagen. Ik moet dus nog even.....
Het leuke is wel dat ik iedere 3 a 4 weken mn kindje zie op de echo.
En nog steeds verstopt ie zn geslacht haha. Maar we willen het ook niet weten, dus dat scheelt hihi.
Sterkte en inderdaad ook al is zh niet echt leuke plaats, je kindje is wel gelijk in goede handen en ze kunnen gelijk testen op zn schildklier.

Liefs

Hoi,

Dinsdag ben ik bij de gyn. geweest en ik heb gelukkig geen antistoffen dus voor de baby zit dat wel goed, wél ben ik heel moe en nu ben ik weer geprikt om te kijken of de hoeveelheid medicijn omhoog moet. De gyn. vond wel dat ik erg veel ben afgevallen (12 kilo) maar dat wordt nu scherp in de gaten gehouden, evenals de baby want die heeft nu al een groeiachterstandje van 1 week! 7 december krijg ik weer een echo, ik hoop dat de achterstand dan wel meevalt.

groetjes, Oelie (21 wkn + 1 dag zwanger)

Pfff wat doet de site weer raar vandaag

Maarre Olie, misschien dat jij ook wat meer tyrax moet gaan slikken? Altijd in overleg met deskundige natuurlijk!
Maar mijn gyn zei dus dat ik meer moest slikken omdat anders de groei van mn kindje achter zou lopen. Misschien ns navragen?
Sterkte in ieder geval.

Liefs Reneke

Hoi Reneke,

De site doet inderdaad heel moeilijk zeg !

Maar goed, vorige week hebben ze me geprikt om te kijken of het medicijn omhoog moet, as woensdag moet ik bellen om het na te vragen. Ik wist alleen niet dat dat ook met de groeiachterstand te maken kan hebben. Bij onze jongste zoon had ik een groeiachterstand van 6 weken maar toen wist ik nog niet dat ik last van mijn schildklier had, daar zijn ze pas een half jaar geleden achter gekomen. Ik hoop dat het idd daarmee te maken heeft zodat ze mijn medicijnen omhoog kunnen schroeven waardoor de groeiachterstand stopt.

groetjes, Oelie

Terug
Bovenaan