Wie heeft er straks/al twee kinderen met een kleine leeftijdsverchil?

Hallo allemaal!

Ik ben nu 15 weken zwanger van ons tweede kindje. In juni is  mijn zoontje 1 jaar en 8 maanden (20 mnd). Ik las bij andere onderwerpen al dat er straks ook andere mama's zijn met kinderen met weinig leeftijdschil. In het begin maakte ik me niet zo druk maar nu de heilige 3 maanden voorbij zijn zit ik toch te denken hoe ik het straks allemaal moet oplossen.
Nieuwe kinderwagen kopen? En wat voor één dan, twee naast elkaar of achter elkaar, kom ik dan de winkels nog in? Gaat mijn zoontje al naar een peuterbedje en kan de kleine in zijn ledikantje? Nog een commode kopen, is dat niet een beetje te veel van het goede, maar is één commode niet onhandig. Ben benieuwd hoe jullie er over denken en al een idee hebben hoe jullie het gaan toen.

Groetjes en tot snel!

Hallo,

Ik wou even reageren want ik heb straks zelfs 3 kindjes heel kort op elkaar.
Mijn zoontje is nu 2 jaar en 3 maanden. mijn dochter is nu 7 maanden en ik ben 14 weken zwanger van nr 4. Als deze geboren word is mijn zoontje nog geen 3... en mijn dochter net 1 jaar.
Toen ik zwanger was van mijn dochter heb ik me ook wel eens druk gemaakt over hoe ik alles moest doen. Ik had voor allebei wel een eigen kamer met ieders een eigen commode en bedje. Mijn zoontje sliep echter al in een peuterbedje vanaf zijn 1ste verjaardag. Hij was een onrustige slaper en kon niet goed tegen het opgesloten gevoel van een ledikant. Dus toen hebben we zijn ledikant naar zijn zusje gedaan. Ik heb ook een duowagen aangeschaft voor het wandelen maar mijn zoontje wou al vrij jong niet meer in de buggy dus uit eindelijk heb ik em niet veel gebruikt. En de eerste maanden had ik ook regelmatig voor korte uitstapjes de kleinste in de buikzak.
uit eindelijk vond ik alles echt reuze meevallen.    

Nu er een 3de komt vrij vlot op deze 2 word het allemaal wat moeilijker. de oudste 2 gaan op 1 kamer. waar ik dus maar 1 commode neer ga zetten. ( ow en 1 commode kan echt prima hoor... je kan toch maar 1 kind tegelijk verschonen )   de kleine krijgt zijn/haar eigen kamertje. Ik hoop dat ik tegen die tijd ook een peuter bedje heb voor me dochter zodat haar ledikant naar de kleinste kan. en vervoer... tja wie weet gebruik ik de duowagen dan eindelijk een keer. ( ik heb em trouwens achter elkaar en dat is super handig. je kan gewoon de winkel ermee in) Van plaats van een duowagen kan je ook een plankje kopen voor achter je kinderwagen zodat de oudste daar op kan staan. Kijk eens rond zou ik zeggen en probeer het eens uit bij een babyspeciaalzaak voor je iets aanschaft.

Ik weet zeker dat ook nu alles weer op zijn plek valt en je zult zien dat de dingen waar je je nu druk om maakt dat die straks allemaal vanzelf gaan.

nou ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Raya mama van Neo, Aeon en ????

Mijn dochter is pas 2 geworden, dus dadelijk 2,5 als die kleine er is, ben nu 16 weken zwanger. Maar aangezien chelsey al in een normaal bedje slaapt heb ik dat probleem iniedergeval niet.

Maar ik zit wel met de kinderwagen, ik heb namelijk een hele mooie dure kinderwagen staan die door chelsey amper is gebruikt kreeg die later namelijk pas, maaaar dat wordt erg lastig als ik boodschappen bijv wil gaan doen, want chelsey wilt op zich altijd wel lopen maar ook niet de hele tijd, dus dan moet ik dadelijk met 2 wagens gaan lopen en dat is iets teveel van het goede, maar een nieuwe wagen kopen vind ik zonde want ik heb een dure wagen staan die nog helemaal goed is.. dus zit eraan te denken om een kiddy board te kopen om aan de kinderwagen te bevestigen, het is dan niet zitten maar ze hoeft ook niet te lopen. Maar ben nu nog aan het twijfelen..

We kijken wel hoe het allemaal gaat lopen dadelijk :)

Groetjes Claudia

Ik ben nu ruim 14 weken zwanger van nummer twee en morgen wordt nummer één veertien maanden, die is dus 20 maanden als de baby er is. Ik ben niet zo'n enorme wandelaar, dus wil eigenlijk geen nieuwe wagen kopen. Ik zit te denken aan een buggypod (zo'n aanhangbuggy aan je wagen), zit weliswaar minder comfy, maar is dan ook niet voor de lange wandeling.

Verder willen we wel een complete tweede kamer, ik snap dat ik geen twee kids tegelijk kan verschonen, maar zeulen van kamer naar kamer lijkt me ook geen succes. Ik vind het wel spannend, maar probeer me er nog maar niet druk om te maken. Succes allemaal !!

Hoi!

Bedankt voor jullie reacties! Ik laat alles even bezinken, gelukkig duurt het nog even en hebben we alle tijd. Ik zat ook aan zo'n Kiddy Board te denken, je hebt ze tegenwoordig ook met een zitje. Nu zijn er hier bij ons in de buurt vvel veel paadjes met van die keitjes en weet niet of de kleine zal kunnen blijven zitten. Ga inderdaad maar eens zo'n wandelpad in een speciaalzaak proberen, zal wel lachen zijn.

@ Hope74, wat leuk, mijn zoontje wordt maandag precies 14 maanden.

Veel succes iedereen!

@sunny07, ja, ik meende me al te herinneren dat ze erg kort op elkaar zitten, grappig !! Een vrouw van mijn zwangerschapsgym is ook rond dezelfde tijd weer uitgerekend, dus ook daar twee kids van dezelfde leeftijd. Schreef jij bij je vorige zwangerschap ook al op dit forum? Ik wel, maar ik kan me je nickname niet herinneren van toen? De meiden van toen schrijven nu nog steeds met elkaar. (niet meer hier  hoor)  Erg leuk is dat !

Hoi, ik ben nu 19 weken zwanger....van een TWEELING! Mijn zoontje is vorig week 1 geworden. Als de tweeling geboren wordt dan is hij dus nog maar 17 maanden.

We wilden graag snel een tweede kindje maar dat het er 2 zouden worden was wel een hele grote verrassing. Natuurlijk schrik je eerst wel maar nu we aan het idee gewend zijn, zijn we alleen maar blij dat alles goed gaat.

De praktische dingen worden allemaal wel opgelost, veel vrienden hebben al aangegeven dat we dingen konden lenen etc.

Ik ben trouwens 3 juni uitgerekend maar een tweeling komt vaak eerder dus we gaan wel zorgen dat we alles op tijd in huis hebben!

Terug
Bovenaan