Wie heeft er straks/al twee kinderen met een kleine leeftijdsverchil?

@hope74: meende me het ook te herinneren maar wist het niet meer zeker. Grappig zo de kindjes van dezelfde leeftijd.
Bij mijn eerste heb ik wel gelezen op dit forum maar niet geschreven. We hadden het toen  behoorlijk druk met klussen in onze nieuwe woning en na de geboorte de verhuizing. Daarna was het al zo druk en vol op het forum en iedereeen kende elkaar al dat ik dacht ... laat maar zitten. Leuk dat jullie nu nog schrijven, gezellig!

@Marianne1979: Leuk hoor, een tweeling. Kan me voorstellen dat het eerst even schrikken was maar het lijkt me zo bijzonder. Ach ja, het komt allemaal wel goed.

Paar weken geleden was ik bij KidsFactory in Amsterdam, daar de 2-ling wagens op het pad geprobeerd. Die met twee zitjes naast elkaar vond ik wel erg groot, kom volgens mij de helft van de winkels niet mee in, die achter elkaar vond ik veel kleiner dan ik dacht. Gelukkig heb ik nog even de tijd om te beslissen

Hoi!
Toen mijn tweeling werd geboren, was mijn zoontje pas 21 maanden. Een heleboel regelt zich vanzelf wel, maar in sommige opzichten moest hij wel opeens groot zijn. Bij een tweede kindje kan je prima een tweelingwagen gebruiken natuurlijk (mijn absolute aanrader is de urban jungle, echt helemaal top en past door elke deur!)
Mijn zoontje moest natuurlijk toen zelf gaan lopen, maar had ook een meerijplankje, en zat later vaak op het voetenplankje van de tweelingwagen, maar dat probleem heb jij niet, dus zou ik een fijne tweelingwagen aanschaffen.
Wat betreft de commode, ik had boven gewoon een commode op de babykamer, waar ik luiers in twee maten had liggen, en mijn zoontje dus ook verschoonde. Ik had beneden ook nog een "verschoonstation", zodat ik niet steeds naar boven hoefde, een aankleedkussen en stapeltjes luiers en doekjes in een kastje. Dan kon ik mijn zoon ook verschonen als de tweeling sliep...
ook moest hij noodgedwongen verhuizen naar een peuterbedje, omdat we zijn ledikantje nodig hadden., maar die overgang heeft eigenlijk ook geen problemen opgeleverd. Ik hoop dat het bij jou ook allemaal soepeltjes zal verlopen!
Bij ons komt eind mei nr 4 erbij, maar nu zijn mijn kinderen inmiddels 4 (de tweeling) en bijna 6, dus dat is weer een heel ander verhaal...
Succes!

mijn zoontje is straks net 2,5 maar ik koop zo'n opstapje achter de kinderwagen waar hij op kan staan als hij moe is,verder moet het wel lukken...

groetjes nienke

Hallo,

Ik ben nu ruim 15 weken zwanger van ons tweede kindje en onze dochter wordt 4 februari 1. Als het goed is, is ze nog net geen 17 maanden als nr twee wordt geboren. Wij hebben het wiegje van mijn schoonzus geleend voor de eerste tijd. Dan kan onze dochter eerst nog even in haar ledikantje blijven en langzaam over gaan naar een groot bed.
Wat betreft het vervoer, houden we het gewoon bij onze bugaboo en buggy en de babybjorn. We hebben onze dochter tot een maand of zes ook veel in de buikdrager gehad en dat gaat bij de tweede ook vast wel weer lukken. We zullen zien hoe het gaat, maar het komt vast goed!

Sterkte met jullie zwangerschap!

Groeten,
Karin

zelf ben ik zwanger van de 1e maar mijn schoonzusje heeft ook een duowagen van Urban jungle en dat ding rijdt echt fantastisch! Zijn er wel 2 naast elkaar maar daar heb je geen last van hoor!

hoi

mijn zoontje is dan 2,5 dus ik koop een plankje en wil ook graag een fietskar die gelijk een wagen is dat is net zo handig al wil mijn zoontje veel zelf lopen maar dat kan niet altijd he.

groetjes natasja

Hoi allemaal,
Ik was ons juni-forum even kwijt maar gelukkig weer gevonden.
bedankt voor alle tips! Ik ben weer gaan twijfelen over de wagens maar dat komt wel goed. Goed idee om ook beneden gewoon te verschonen. Scheelt een stuk heen en weer geloop. De weken vliegen voorbij en het begint allemaal steeds echter te worden!
Succes allemaal en bedankt!

Onze oudste is straks net 2 als beeb 2 geboren wordt. We kopen geen andere wandelwagen, misschien nog wel een duobuggy via marktplaats ofzo. Maar ze kan ook prima zelf lopen, doet ze nu ook al vaak.

De oudste blijft nog even in haar ledikantje totdat beeb 2 uit het wiegje gegroeid is, dan kopen we een juniorbedje erbij.

Ben heeeeel benieuwd hoe het zal zijn om twee nog kleine kindjes te hebben. Mij lijkt nummer 2 gewoon een stuk makkelijker. Je weet wat het is...

Terug
Bovenaan