Wie heeft er tips voor mij wat betreft doorslapen??

A

Anoniem

Guest
Mijn dochter is nu 7 maanden. Ze heeft een hele tijd doorgeslapen van 23.00 tot 7.00. Sinds we met vakantie zijn geweest (een week geleden), komt ze twee keer per nacht en dan heeft ze ook echt honger. Ik geef nog borstvoeding.
Ze gaat meestal om 19.30 naar bed en dan maak ik haar wakker om 23.00 voor een laatste bv fles (170 cc) met 3 eetlepels pap. Deze laat ze grotendeels staan en vervolgens komt ze om 2 uur, om 5 uur en dan weer om 7.30? Dit breekt me echt een beetje op.
Haar schema overdag ziet er als volgt uit:

7.30 wakker en bv
10.00 bv en daarna slapen (zonder eten slaapt ze niet)
12.30 boterham (waar ze de helft van laat staan)
15.00 fruithap en slapen
18.00 warme hap (alles eigenlijk)
19.30 bv en slapen
23.00 fles bv met pap

Tussendoor krijgt ze een soepstengel of een rijstewafel en af en toe een beker drinken (limonade of sap).

Wie kan mij helpen, want ik zit er wel een klein beetje doorheen??

Groetjes Ellen

hoi,
probeer haar eens te laten liggen om 23.00 uur en kijk waneer ze zelf wakker wordt, en haar dan wat bv aan bieden. misschien is ze nog te moe om te drinken. en dan kun jij ook eens eerder naar bed als je dat wilt, en heb je ook weer wat slaap te pakken.
mijn zoontje moest eigenlijk ook om 23.00 nog een fles maar die liet hij ook altijd staan en heb hem toen ook laten liggen omdat ik hem wakker moest maken en sindsdien slaapt hij door tot de volgende morgen 7.30 uur, en nu zelfs tot half 9, maar elk kindje is verschillend en reageerd anders maar mischien kun je het proberen?

succes!!

ipv pap doe er eens rijstebloem bij de voeding er zijn daar twee soorten te koop

vanille of naturel, beter is naturel vanwege de zoetigheid,anders
krijgt hij teveel suiker binnen. mijn zoon is bijna 6maand hij zit nog
op de gewone voeding om 22uur

geef ik zijn nachtvoeding ik ga het wel proberen als hij niet tevreden is met deze

voeding, mocht dat het geval zijn. deze tip heb ik   ik iemand horen zegen en heb na

vraag gedaan en ja het kan heel goed staat ook wel op het pak, je kunt de rijste-

boem ook door het fruithapje doen.

Hoi,
Mijn dochtertje (nu 9 maanden) wilde na 3weken geen fles meer. Ook ik heb alles geprobeerd, en niets hielp, tja dan wordt je radeloos...!
Toen hebben we met een gewoon bekertje geprobeerd en na een beetje oefenen drinkt ze geheel zelf en zonder knoeien uit het bekertje!
Misschien zou je dat eens kunnen proberen? want de voeding hebben ze hard genoeg nodig!! Succes!

Ik kan me voorstellen dat je dit geen fijn schema vind, als ik het zo lees, eet ze overdag niet echt goed, dit kan komen doordat ze te moe is. Verder ziet het er naar uit dat er hierdoor geen echt dag en nachtritme meer is. Ik begrijp dat je kindje al zeven maanden is? Je kunt haar 's nachts natuurlijk ook eens laten huilen, klinkt heel hardverscheurend, maar het helpt vaak wel.  Anders kun je eens proberen  om haar in te bakeren, ze krijgt dan meer rust en zal langer achter elkaar gaan slapen, in jouw geval zou ik daar 's avonds na de fles mee gaan beginnen, zodat ze dan meteen een aardige ruk kan maken.

Misschien kun je de fles van 23.00 wat eerder geven, zodat ze dan nog niet in haar nachtslaap zit.

de beste aanrader wat betreft doorslapen:

www.pacco.nl en www.inbakeren.nl

groetjes Loïs

Terug
Bovenaan