Wie heeft er tips voor mij wat betreft doorslapen??

Maar haar kindje is al 7 maanden oud. Op die eerste site staat dat je na 6 maanden beter niet meer met inbakeren kunt beginnen.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11november 2005

Je mag niet inbakenen na 6 maanden. Dat is zelfs gevaarlijk omdat ze zich dan al op hun buik kunnen draaien en niet meer makkelijk terug kunnen komen.
Ik weet eigenlijk ook niet wat je kunt doen om te zorgen dat je kindje doorslaapt. Ikzelf baker in maar mijn zoonje heeft nog steeds moeite om goed te slapen terwijl hij wel genoeg eet. Ik zou dus ook wel wat tips kunnen gebruiken.

Misschien niet wat je wil horen, maar niet doorslapen is op die leeftijd nog heel normaal! Dus je kan wel heel moeilijk gaan doen om haar toch te dwingen door te slapen, maar je kan er ook voor kiezen om het jezelf wat makkelijker te maken zodat je er zelf minder last van hebt.
(Oh, voordat ik het vergeet, iemand schreef dat ze vond dat jouw kindje weinig eet, dat lijkt me onzin hoor! Mijn zoontje is kerngezond en at op die leeftijd minder. In de cb-folders staan grotere hoeveelheden, maar het cb is er volgens mij vooral op uit om dikkerdjes te kweken...)
Hier mijn tips voor de nachtvoedingen:
Het gaat het best als de voedingen niet te lang duren en als jij zelf weer snel in slaap valt.
Voor dat laatste krijg je hulp van moeder natuur: tijdens het borstvoeden maakt je lichaam een hormoon aan waar je lekker sloom van wordt. Maak hier gebruik van door na de voeding niet allemaal dingen te doen. Ik ga bijv. voor het voeden naar de wc, zodat ik na het voeden gelijk verder kan slapen.
Ook slaapt mijn zoontje bij ons in bed, dus ik hoef hem niet naar zijn bedje terug te brengen. Als je dat niet fijn vindt, kun je ook je man je kindje terug laten brengen of het bedje op jullie kamer zetten, dan hoef je in ieder geval niet ver   :) .
Laat je kindje niet te lang drinken, dan kan je snel weer slapen: de tsr wegdrinken aan de ene kant, dan aan de andere kant en dan weer slapen. Natuurlijk niet zo kort dat hij er niet genoeg aan heeft en nog steeds niet wil slapen, dus experimenteer hier wat in.
Kijk niet op de klok als je wakker wordt, daar word je alleen maar nerveus van en het helpt niets. Ook kun je beter de voedingen niet tellen, ook dat helpt niets. De eerste keren dat mijn zoontje ging doorslapen moest ik 's ochtends echt even hard nadenken of ik nou wel of niet gevoed had, ik wist het echt niet, het gaat altijd zo vanzelf.
Sinds ik bovenstaande deed, ging ik er zo ontspannen mee om, dat ik vaak tijdens het voeden al in slaap viel. Dan werd ik veel later wakker met een baby die nog steeds ligt te sabbelen!
Belangrijk om te weten: als je langer bv wil blijven geven, zijn nachtvoedingen heel goed. Door de nachtvoedingen blijft je productie namelijk beter op peil.
En wat mij ook wat troost gaf: denk maar eens aan al die andere moeders die ook vannacht hun baby aan het voeden zijn: je bent niet alleen!
Probeer ervan te genieten, ze zijn maar zo kort zo klein. En zo'n klein lief mannetje dat midden in de nacht lekker warm tegen je aan ligt... Ik denk dat je aan die momenten met weemoed zal terugdenken als hij zich als puber rot schaamt voor zijn 'maffe moeder' :) .

Hoe meer je denkt "oh, nou is mijn nacht weer te kort", hoe gestresster je wordt, hoe slechter je slaapt door de stress en dan is het cirkeltje rond. Als je door bovenstaande tips er makkelijker mee om kan gaan, ondervindt je lichaam er bijna geen last van. Lichamelijk is het namelijk belangrijker dat je een bepaald aantal uren slaap haalt, dan dat die ononderbroken zijn. Een paar keer wakker gemaakt worden 's nachts is voor je lichaam eigenlijk geen groot probleem.
Als je het nachtvoeden echt zat bent, zijn er heel baby-vriendelijke manieren om het je baby, zonder dat er huilen aan te pas komt, af kunt leren. Lees hiervoor het boek van Elizabeth Pantley eens. Het heet The no-cry sleep solution. Op deze website kun je er meer over lezen: pantley.com/elizabeth/content/excerpts
Er is sinds kort ook een Nederlandse vertaling van dit boek te koop, die heet Lekker slapen zonder huilen.

Hoi Ellen,

Uit ervaring weet ik hoe zorgwekkend het is als je kindje vaak, maar eigenlijk niet genoeg drinkt. Mijn dochtertje (6 maand) heeft dat tot voor kort ook steeds gedaan. Ik geef bv en ze dronk een paar minuutjes en had er dan alweer genoeg van. Ik was eerst bang dat de voeding op was, maar dat was niet zo.

Op een moment heb ik door gepakt, haar overdag om de 3 uur een voeding aangeboden en na 22 uur niet meer. In het begin werd ze 's nachts nog wel wakker, maar als ik haar aanlegde was ze naar een paar minuten weer klaar. Bovendien dronk ze de voedingen daarop ook weer slecht. Ik ben toen een speentje gaan geven en 2 tellen later sliep ze weer. Ze kwam een hele tijd nog om 5 uur en daar stond tegenover dat ze goed dronk!! Een hele opluchting voor mij.
Nu mag ze van alles hebben en dat maakt het voor mij en haar allemaal makkelijker.

Ieder kindje is natuurlijk anders, maar als ze steeds wakker is 's nachts krijgt ze ook niet echt voldoende rust. Je zou eens kunnen kijken hoe het gaat als je haar in ieder geval 1 nachtvoeding overslaat. Dat is makkelijker dan de avondvoeding verplaatsen.
Je zou haar  ook kunnen laten slapen om 23 uur en wachten tot ze zelf komt. Misschien komt ze dan pas tegen 2 uur. Als je het idee hebt dat ze ook dan maar heel weinig drinkt kun je ook besluiten om die voeding erbij eruit te halen. Dus wachten tot de morgen. Vaak is het verschrikkelijk de eerste paar nachten, want ze is natuurlijk helemaal aan het oude ritme gewend, maar na een tijdje is ze er aan gewend en vaak gaat het dan overdag ook beter.

Wat ik heb gedaan is een hele ommezwaai en welke verandering je ook aanbrengt, je moet dat ongeveer 1 week volhouden voordat je kunt zeggen of het werkt of niet.   Even doorbijten dus

Succes, ik hoop dat je er wat aan hebt
marjanne

Hoi!

Ik had precies hetzelfde, mijn dochter Jada is nu 7mnd.
Ik ben gestopt met rijstbloem toevoegen aan de laatste fles.. ze slaapt weer als een roos.

Raar maar waar, misschien is pap voedzaam, maar blijkbaar houdt het de darmen en dus je baby soms ook wakker!

Succes,
Groet, Denise

hoi,

ik heb ook tussen 3,5 en 5,5 maand de combi gegeven, als ik er was gaf ik borstvoeding en als ik er niet was kreeg ze flesvoeding. Ik wilde niet op mijn werk kolven en vond dit de ideale oplossing. Al voor ik weer ging werken hadden we de laatste voeding vervangen door de fles, en ik heb nooit aan mijn dochter gemerkt dat ze voorkeur had ovor het een of het ander, ze heeft altijd goed gedronken. Sinds dit weekend ben ik ook gestopt met de ene borstvoeding die ik nog deed, omdat de productie gewoon te weinig was. Geen problemen mee gehad (behalve dan dat ik het jammer vond, maar die kleine heeft nergens last van).

groetjes, Ellen

sorry, mijn pc deed raar, per ongeluk bij het verkeerde onderwerp geplaatst.

mijn zoontje is nu 2 maanden en slaapt snachts nog niet door.
Hij gaat vaak  na  de voeding  van 9  uur al de nacht in en komt dan weer rond 2 uur en 6 uur ong. Hoe kan ik hem door laten slapen want ik hoor veel mensen om me heen dat hun kleine al door sliep met 3 weken???
Ik  ben nu over aan het stappen op fles voeding (nutrilon) en er staat dat hij 5 voedingen over 24 uur mag maar dat red hij niet hij komt vaker kan het kwaad als ik hem meer geef??
Dat komt omdat hij nog gewend is om 7 a 8 keer over 24 uur te eten van de borstvoeding.
als hij 5 keer over 24 mag eten dat zou in houden dat er ong.3.5 uur tussen zou moeten zitten en dat hij dan 7 uur moet doorslapem maar dat doet hij niet hj zou dan nog een keer inde nacht komen...
Graag wil ik hier advies over

Terug
Bovenaan