Wie heeft er tips voor mij wat betreft doorslapen??

Hallo jojo,

Als eerste: iedere baby is anders, de een slaapt na 3 weken door de ander pas na een paar maandjes.dat is helemaal niet erg.Je moet hem de tijd geven om eraan te wennen.Er komt een dag dat hij doorslaapt.
Ik lees dat je overstapt naar flesvoeding, er staat op het pak precies heoveel en hoevaak hij de voeding mag hebben.Je kunt ook proberen om van 7 naar 6 voedingen te gaan en daarna naar 5 voedingen.Hij is nog aan die 8 voedingen gewend.Zo kun je langzaam afbouwen.

Je kunt ook proberen om hem het sàvonds in bad te doen en dan de voeding te geven meestal zijn ze na het badje moe en vallen ze sneller in slaap.
Ook kun je proberen om in het begin de laatste fles om 23:30 uur te geven, dan zal hij zich later in de nacht melden of hij slaapt door tot 7 uur.En als hij dan doorslaap kun je zijn laatste fles eerder gaan geven.zo heb ik dat ook gedaan.

mijn zoontje nick slaapt al ongeveel sinds 1 week goed door.Ik geef flesvoeding en hij krijgt 5 voedingen per dag.Dat is om de 4 tot 4,5 uur een voeding.Soms red hij dat niet, dan geef ik hem wat eerder de voeding of ik geef hem 30ml voeding, om het een beetje te overbruggen.Dat is helemaal niet erg, het moet natuurlijk niet elke dag voorkomen.
Ik doe hem rond 18;30 uur in bad en om 19;00 uur krijgt hij de voeding.daarna gaat hij naar bed.Om 23:15 uur maak ik hem wakker  voor zijn laatste voeding voor de nacht, hij slaapt vrijwel meteen weer in.
Het heeft zeker een tijdje geduurd voordat hij doorsliep.Hij melde zich eerst altijd nog om 4 uur en dan weer om 7 uur, ik had vaak geen energie meer om wat te gaan doen.
Maar het is gelukkig allemaal goed gekomen.
ik hoop dat ik je voldoende tips heb gegeven en dat je er wat aan hebt.
Bedenk wel het heeft zijn tijd nodig, zolang je er zelf rustig onderblijft is het goed.Zorg ook voor je eigen rust, ga eens het s`middags  als je kindje slaapt ook wat rusten.
Ik wens je heel veel succes.

Groetjes chantal.

Het kan natuurlijk ook heel makkelijk gaan.
Ik heb een zoon van nu 11 maanden oud.
Ik wilde altijd graag borstvoeding geven. Ik heb het maar 2 maanden volgehouden, jammer genoeg. Er zat geen genoeg voeding in mijn borstvoeding.
Hij sliep altijd naast mijn bed, dat wanneer hij wakker werd ik hem direct in bed kon nemen en kon gaan drinken. Ik wilde toen hij een maand oud werd graag in zijn eigen bed laten slapen maar het leek me direct zo'n grote stap.
Hij sliep namelijk gewoon in zijn kinderwagenbak.
Ik heb hem eerst in zijn reiswiegje gelegd met het matrasje erin van zijn bedje.
Ik dacht dat hij zo eerst wennen kon maar wat bleek? Hij werd nog steeds een paar keer wakker. Het begon ons op te breken.
Toen ben ik overgegaan op flesvoeding, dit was fantastisch!
Hij werd weliswaar misschien nog maar 2 keer wakker.
Ik wilde hem nu graag naar zijn eigen kamertje doen.
Ik dacht dan er maar 10 keer uit maar hij moet er aan gaan wennen.
Hij sliep direct de eerste nacht helemaal door! Heerlijk!
Ik werd 's morgens wakker en ben meteen gaan kijken. Ik dacht dat er iets met hem aan de hand was.
Ik denk zelf dat hij misschien wel wakker werd van mij of mijn man, wanneer ik hoeste of iets dergelijks.

hoi ellie

ik zie in je lijstje staan dat je kort opelkaar voeding geeft .
misschien kan je het proberen om der tussen de voedingen iets langer wakker te houden   die plakken ze dan snachts eraan vast .
en misschien helpt het als je der voor het slapen in bad doet worden ze goed moe van   wel half uurtje voor of na de fles anders worden ze misselijk door het warme badje  
en iets minder dingen tussendoor geven helpt ook de trek in de fles te vergroten

ik ben   nu de borst gaan af kolven en geef het in de fles zodat we het om en om kunnen geven mocht me zoon snachts komen helpt ook , en sinds hij vier weken was slaapt hij snachts door   vanaf tien uur savonds tot 6 uur sochtends

en een speen helpt ook goed  
als de kleine erg onrustig   is ook in zijn/haar slaap kan je ook proberen of inbakeren iets voor je is , aangezien ze soms wakker worden door de ongecontroleerbare arm bewegingen   en zichzelf af en toe slaan

ik houd zelf het voedings schema aan van de kraamdoos daar zaten boekjes in van nutricia   , zit ook een schema in van hoeveel ze per dag minimaal en maximaal binnen moeten krijgen   en dat helpt een hoop  

groetjes en sterkte

Het kan ook zijn dat je kindje té veel voeding krijgt voor de nacht. Ons zoontje sliep ook erg onrustig, toen we de avondvoeding langzaam zijn gaan afbouwen sliep hij ineens door!!! Hoe vol we de fles ook maakten daarvoor, hij dronk hem altijd leeg en wilde ook altijd meer. Maar na volhouden en direkt speentje als de fles leeg is, is hij tevreden en gaat lief slapen. Ik snap dat dat met borstvoeding anders is.
Succes, misschien heb je er wat aan!
(hij is nu 10 maanden en slaapt 3 maanden echt goed door 19.30-7.00 wordt zelden meer wakker)

Hallo

Ik heb een zoontje van bijna 10 maanden en hij doet ook heel veel moeite om te slapen. Op het begin liet ik hem gewoon huilen en viel hij vanzelf in slaap en dat gaf mij zo'n goed gevoel. Ik was stressvrij. Naarmate hij ouder werd (6maanden)
Kreeg ik een depressie. Ik woon in een 1kamers appartement met mijn zoontje en mijn vriend samen. (te druk) Maar ik ben bezig om een urgentie aan te vragen.
Nu dat ik depressie heb kan ik hem heel moeilijk laten huilen. Dus moet ik hem of wiegen of de vinger geven, jullie zullen wel denken (wat een gek!) maar depressie is niet iets kleins. Het geeft je veel stress.

Ik vraag me dus af of er wel iemand is die een beetje ervaring heeft met mijn situatie. Weet iemand misschien hoe ik hem het beste kan laten slapen zonder de vinger te geven en zonder te wiegen? Want hij slaapt wel de hele nacht door maar hij wordt wel een paar keer wakker in de nacht en dan moet ik hem weer mijn vinger geven.

Ik vind het zo zonde, normaal sliep hij gewoon in zijn eigen bedje en liet ik hem gewoon huilen en viel hij in slaap. Ook sliep hij veel langer. Ik moet altijd naast hem liggen om te zorgen dat hij langer doorslaapt. (dus elke keer mijn vinger geven)

Ik weet dus echt niet meer wat ik moet doen. Kan iemand me a.u.b helpen??

Groetjes...

Hoi,

Matthias heeft ook een tijdje gehad dat hij weer om voeding vroeg s'nachts.
Ik zie wel dat je overdag weinig bv geeft, als ik jou was zou ik eerst bv geven en daarna pas de bijvoeding, heet heet niet voor niks BIJvoeding. BV is het belangrijkste.
En pap levert niet veel caloriën extra op, dus daarom zouden ze niet veel sneller gaan doorslapen.
Maar kijk eens op www.borstvoedingsforum.nl daar vind je heel veel over bv en kan je je vragen kwijt. Echt een superforum, hier vind je zoveel over kv en weinig over bv, e\ht een aanrader dus!!!

groetjes Gonda

reactie voor greatest mom,

heb   je al een speentje geprobeert?
Geef je nog bv? Dan zou je kunnen aanleggen en als je kv geeft zou je een flesje water proberen.
Sterkte hoor, en probeer van je kleine kereltje te genieten....

groetjes Gonda

Hallo Gonda,

bedankt voor je reactie, jammergenoeg neemt hij de speen niet, ik heb het meerdere malen geprobeerd. Ook geef ik al vanaf  zijn 2maand geen bv meer omdat ik een borstontsteking heb gehad. Maar ik maak mijn eigen forum aan en ik zal je tip goed kunnen gebruiken. Als dat niet lukt weet misschien een ander wel wat ik nog meer kan proberen. En natuurlijk geniet ik van mijn prachtige zoontje. Gelukkig heeft dat geen effect op mijn depressie.

Nogmaals bedankt

groetjes

Terug
Bovenaan