wie heeft kans op groot/ zwaar kindje????

hallo

mijn dochter was bij de geboorte 4190 gr en 52 cm (geschat)
nu wist ik dit niet voor de geboorte en was dus blij dat ik op het ziekenhuis moest bevallen want onze dochter kon er niet uit zonder hulp van de vacuumpomp.

nu heb ik gevraagd of ze dat deze keer in de gaten willen houden.
bij de 20 weken echo zeiden ze dat het voor lag met beenlengte en buikomtrek

wie had er ook een eerste kind wat zwaar of groot was.
wat   woog hij/zij en hoe lang was hij/zij.
hoe ben je geholpen met de bevalling.
wist je het van te voren.

groeten petra

Hoi Petra,

Hier nog een moeder met een grote baby. Bij mijn vorige zwangerschap was met 20 weken allen nog volgens de curve en ben ik met 24 weken doorgestuurd door de verloskundige ivm een te grote buik. Een groei echo gekregen en de baby bleek voor te lopen op de groei. Daarna regelmatig groeiecho's gekregen en de artsen bleven maar zeggen dat het een groot kind zou worden maar er werd verder geen actie ondernomen want het kind past altijd bij de moeder werd gezegd. Ik ben zelfs 8 dagen overtijd pas bevallen. Linde woog 4522 gram en was 55 cm. Helaas ging het met mij na de bevalling niet zo goed want ik moest naar de operatiekamer ivm een subtotaalruptuur die gehecht moest worden want Tijdens de persweeen bleek dat linde de navelstreng rond haar nek had zitten en dus in nood kwam.

Nu blijkt dat deze baby met de 20 weken echo al helemaal boven in de curve zit en nu krijg is vrijdag a.s. weer een groeiecho om te kijken hoe het nu is. Ik moet zeggen dat ik wel erg op zie tegen de bevalling en dat ik dat vrijdag ook zeker ga bespreken met de gync. Ik ben dus heel benieuwd wat voor reusje wij vrijdag te zien krijgen en of hij/zij nog wel in de curve past of er zelfs boven zit.
Een tip van mij spreek in ieder geval je onzekerheid uit, want een ding is zeker het kind moet tzt op de wereldkomen en een moeder die tegen de bevalling opziet is niet bevordelijk voor een vlotte bevalling.

Groetjes Anja

Ik ben zelf erg klein, ben 1.60, en mijn vriend is 1.92 dus dat is al een groot verschil, nu was mijn dochter voor mijn lichaam eigenlijk te groot 3986 gram bij geboorte en 52 cm als ik het goed had, maar geen problemen gehad met de bevalling alleen was mijn buik te groot voor mijn lichaam op het laatst en kon ik niet meer op of af, heb de laatste 2 weken echt op bed gelegen.. En nu ben ik weer zwanger van dezelfde vriend dus de kans dat ik dadelijk weer niet kan lopen omdat de baby te groot is voor mijn lichaam is groot! maar omdat de eerste ook zonder problemen geboren is, verwacht ik met deze knul ook geen problemen ook omdat hij een stuk minder dik is dan mijn dochter, als ik vergelijk met de echo's en mijn gewicht toename.. Heb express pretecho laten maken  in dezelfde week zodat ik het kon vergelijken, maar hij is behalve minder dik, ook wat kleiner met de beentje en voetjes, dus dit keer ontspring ik misschien de kans hihi..

Groetjes Claudia

morgen ga ik op controle bij de vk en dan heb ik het nog wel eens er overhoe grooet ze denkt dat hij nu is enz.
goeten petra

en jullie ook succes met deze baby

Ik ben vrijdag op controle geweest bij de gync en heb ook weer een groeiecho gehad. Ze schatten dat dit kindje iets kleiner is dan mijn dochter maar willen het goed in de gaten houden en daarom heb ik 1 mei weer een groeiecho.
Ik heb ook besproken dat ik tegen de bevalling op zie ivm de subtotaalruptuur van vorige bevalling en dat begreep ze gelukkig heel goed. We hebben besproken dat we afhankelijk van de groeiecho's die volgen kunnen beslissen dat we met 38 weken de bevalling in gaan leiden of dat we besluiten over te gaan tot een keizersnede. Ze vertelde me ook dat ze me nu niet overtijd zullen laten lopen wat vorige keer wel het geval was. Ik moet zeggen dat dit gesprek me wel meer rust heeft gegeven.

Groetjes Anja

hoi anja
fijn dat je weet waar je aan toe bent
en dat je niet over tijd hoeft te lopen.
ik ben loop bij een verloskundige dus ben eens benieuwd wat ze van plan zijn.
we rot dat je zoveel last hebt van je bekken.
ik heb er geen last van.
en gelukkig voel ik me nu ook wel prettig tijdens de zwangerschap.
kan me voor stellen dat je baalt.
weet niet hoe lang jij er over gedaan hebt om zwanger te worden deze keer.
ik twintig maanden en de gyn vertelde dat we spontaan geen kindje meer zouden krijgen.
en toen ben ik maar aan de pil gegaan 2 maanden later gstopt en zwanger!!
dus was zeker blij nu en nam de eerste kwaaltjes maar voor lief. heb nu wel last van vocht wat ik vast hou en brandend maagzuur.
hopelijk heb je er zoweinig mogelijk last van.
groeten petra

Terug
Bovenaan