wie heeft kans op groot/ zwaar kindje????

gister de groeiecho gehad.
baby ligt twee weken voor.
hij wordt geschat op 2650 gr op dit moment 33 weken.
en als hij blijft zitten tot 40 weken of langer zal hij 8 a 9  pond wegen.
dinsdag overleggen wat de verloskundige er van vind.
groeten petra

Hoi Petra,

Wat fijn dat je nu de groeiecho hebt gehad. Dan kun je dinsdag idd gaan overleggen wat de volgende stappen zijn. 8 pond zou een mooi gewicht zijn, maar bij 9 pond worden ze toch wel erg flink. Heb je zelf al enig idee wat jij zelf zou willen mbt de bevalling ivm de grootte van het kindje?
Wij hebben vrijdag weer een groeiecho en dan 2 juni afspraak bij de gync. om het beleid te bespreken. Ben benieuwd hoe groot onze frummel nu is. Vorige keer zat hij/zij al met hoofd en buik boven de curve dus dat zal nog wel zo zijn denk ik. Nog ff afwachten en dan mogen we weer gaan spieken. Toch ook wel een voordeel hoor veel groeiecho's krijgen. Kun je lekker vaak spieken ;-)

Groetjes Anja

hoi anja
ik heb maar een groeiecho gehad en krijg er nu ook geen meer.
loop bij de vk.
weet jij ook hoe groot je baby wordt dadelijk.
ik ben nu 33 weken en baby is 2650 gram
er komt zowieso nog 1400 minimaal bij als hij met 40 weken komt. dus zowieso 4050 gram met een marge van 400 gr en 200 gr per extra week wat hij zitten blijft.

ik moest vragen voor trucs om de bevalling op te wekken met 38 weken.
vraag me af of die wel bestaan.

groeten petra

Hoi Petra,

Ik neem aan dat als die trucs bestaan dat iedereen ze wel toe zou passen met de 38 weken en dat niemand over tijd zou bevallen. Maar als je er gekregen hebt hoor ik ze ook graag ;-) .

Ik weet niet hoe groot het kindje nu precies is en hoe zwaar het gaat worden maar dat zal ik vrijdag wel eens vragen bij de groeiecho. Ben wel benieuwd.

Groetjes Anja

vandaag controle bij de vk gehad en besproken wat er zaterdag op de echo gezien is.
indien ik niet beval voor 40 weken zullen ze me tussen de 40 en 41 weken door sturen naar de gynecoloog. dus we wachten af wat onze uk gaat doen.
groeten petra

Vandaag weer een groeiecho gehad. Ze schatten de kleine nu op bijna 6 pond. De echoscopiste durfde geen schatting te maken naar het eind gewicht. We hebben wel de curve van de vorige zwangerschap er bij gehouden en dit kind is duidelijk groter (vooral het hoofd en de romp) en Linde was bij de geboorte 4522 gram. Ik ben dus heel benieuwd wat dit voor reusje moet gaan worden. Dinsdag gesprek met de gync over hoe af wat mbt de bevalling.

Groetjes Anja

Vandaag een goed gesprek gehad met de gync. 23 juni (dan ben ik 37,5 week) gaat er een inwendig onderzoek plaatsvinden om te kijken of er al ontsluiting is en of ik in te leiden ben. Als ik in te leiden ben dan zal dat gaan gebeuren bij 38 weken. Als dat niet het geval is dan wordt er een afspraak gepland voor een keizersnede na de 38 weken. Ik ben heel tevreden met deze afspraak. Wie weet komt frummel zelf nog wel met de 37 weken

Groetjes Anja

Hoi,

Nou dat is goed nieuws voor je. Weet je in elk geval dat je niet nog weken hoeft te lopen. Lekker hoor.
Wij horen morgen of onze baby een groeispurt heeft gemaakt en anders nog even voor een groeiecho. Want ze schatten hem niet al te groot. Ik voel hem goed genoeg dus daar zal het niet aan liggen.

groetjes Nynke

Terug
Bovenaan