Wie heeft NOD in het weekend van 24-25 september?

Morgen zou mijn eisprong moeten zijn, dus we gaan er vanavond nog maar even lekker tegenaan ;)
Ik heb al wel wat last van 'buikpijn' in mijn onderbuik en wat lichte steken in mijn rechterzij. Kan het zijn dat ik mijn eisprong nu al heb? En zijn dit verschijnselen van een eisprong?

Gelukkig bijna weekend! Gaan jullie nog iets leuks doen?
Ik ga vanavond met mijn vriend naar een concert in Zwolle, van Epica. Heb ik onwijs veel zin in!!

groetjes Monique

Hai Juup, we zaten nog net niet in de MMM. We hadden op 1 januari 2004 besloten die maand een afspraak bij de gyn te maken. In eerste instantie hadden we namelijk afgesproken niet in de MMM te willen belanden. Uiteindelijk waren we daar dus toch toe bereid. Ook omdat ik met kerst 2004 een week overtijd was, voor het eerst. En toen op 1 januari één dag extreem ong. was geworden. Achteraf was dat dus een miskraam. Wij hebben toen op 29 januari 2004 een doorverwijzing gekregen voor de gyn. Dat was op donderdag. De afspraak zou maandag 1 februari plaatsvinden. En vrijdag 30 januari was ik weer overtijd, al 2 dagen. Zonder ook maar enige hoop te hebben deed ik een test die ik nog had liggen van al die keren dat het loos alarm bleek te zijn. En toen was ik dus ZWANGER, EINDELIJK!!!!!! Mijn man en ik hebben ongeveer een half uur keihard zitten janken van blijdschap. En direct nog 2 testen gekocht en toen die ook positief bleken te zijn waren we zo ongelooflijk blij! We mochten op 3 februari al naar het ziekenhuis voor de 1e echo, heel pril nog, maar ze konden toen in ieder geval zien dat het vruchtje in de baarmoeder zat en dat er daadwerkelijk sprake was van een zwangerschap. En op 7 oktober 2004 hebben wij een gezonde zoon gekregen, Pepijn. We zijn zo blij met hem dat we niet meer willen wachten op een tweede en dus weer zijn begonnen. Ik ben benieuwd.....Vanwege het lange wachten de eerste keer gebruik ik nu wel de ovulatietest van Clear Blue, die geeft aan wanneer de eisprong plaatsvindt en is makkelijk in gebruik. Mijn NOD is 23 september, we zullen zien! Spannend weekend dus voor ons en voor jullie!!!!!!!!!!!!!! Ik hoop dat ook jij snel zult melden dat je gaat verhuizen naar het JUNI2006 forum!!!!!!!!!!!!!!!

Hallo!
Mag ik even een hele domme (???) vraag stellen. Ik ben nog maar sinds een paar dagen op de hoogte van deze site, omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen. ik ben 27 jaar, ben nu 4 maanden aan het proberen en volgens gynaecoloog (al heen gestuurd wegens onregelmatig cycles) cystes op eileiders. PCO?

maar nu ben ik van alles aan het lezen en kom elke keer de afkorting NOD tegen...Waar staat dit voor en wat betekent dit?

groetjes Cindy

Hoi Cindy,
Is geen domme vraag hoor. Ik had ook nog nooit iemand de term NOD horen gebruiken voordat ik op het forum kwam (en ik heb al twee kinderen.....)
Maar het staat voor Niet Ongesteld Datum, oftewel de datum waarvan je je menstruatie verwacht, maar hoopt dat ie niet komt omdat je zwanger bent.
Waar staat trouwens PCO voor, want daar heb ik nog nooit van gehoord.
Groetjes
Juup

Hoi Juup, bedankt voor je reactie en verklaring! Vrouwen met PCOS (polycysteus-ovarium-syndroom) menstrueren niet of weinig, zijn meestal te zwaar (ik heb ondergewicht maar goed) en hebben vaak een sterke beharing (heb ik ook niet).In de eierstokken zijn cystes te zien. dat heb ik wel.Deze eiblaasjes verschrompelen niet, maar zijn iets vergroot en blijven... deze vrouwen krijgen vaak clomid om de eisprong op te wekken geloof ik. Heb er wel over gelezen in een boek, maar niemand die ik ken er over gehoord. Groetjes!

Terug
Bovenaan