wie heeft ook kind met koemelkallegie?

Wie heeft daar ook mee te maken,mijn meid is 14,5 wk.Ze zeggen pas vanaf 6mnd met fruit enzo beginnen.Maar denk niet dat mijn meisje zolang kan wachten.Ze heeft nu al 4 flessen van 230 cc(eigenlijk de vierde fles 240).Nou hoorde ik in de baby speciaalzaak dat je best iets rijstebloem erbij mag doen ook   bij kind koem.al. Zij had dat ook gedaan bij haar kindje met allergie.En je moet je gevoel na gaan,als je denkt met zoveel mnd kind is aan iets anders toe,dan geef je een klein beetje.Enzo uit proberen.....
Tips tips.....wachten tot 6 mnd(dus nog 3 wachten) dat red ze niet kijk maar na hoeveelheid melk nu al.
Groetjes Gaby.

Rijstebloem bevat geen allergenen en kan daarom zonder enig probleem eerder gegeven worden bij kma.
Maar bij alle overige produkten is het echt aan te raden om niet eerder te beginnen dan met 6 maanden. Bijna alle soorten fruit en groenten bevatten allergenen en kindjes met kma lopen meer risico om allergiën op te bouwen. Dit hoef je niet direct te merken maar kan dus ook op latere leeftijd (pubertijd of zelfs nog later) pas ontstaan. En vaak hangen bepaalde allergiën dan ook samen met andere soorten allergiën. Zo kan bij een allergie voor bananen ook een allergie onstaan voor latex.
Je kindje heeft echt nog geen behoefte aan die bijvoeding hoor. Overleg eens met de kinderarts van je dochtertje.

Mijn dochtertje heeft ook kma en krijgt wel rijstebloem door haar laatste fles. Maar alle andere bijvoeding wacht ik toch zeker mee tot ze 6 maanden is. Ik heb zelf bv allergiën voor veel soorten fruit (appel , peer , perzik , kersen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal soorten fruit die ik tot mijn 17e heb kunnen eten) en weet hoe vervelend het is om die allergie te hebben. Ik hoop juist dit te kunnen voorkomen voor mijn dochtertje.

Groet Xanthe

Hoi,
Hoe oud is jouw dochtertje,en hoeveel rijstebloem gebruik je in fles,en hoeveel cc geef je?Welk merk rijstebloem(of bestaan er geen merken daarin?)Wat een vraagjes he??
gr gaby

Mijn dochtertje is nu 11 weken oud. Mijn oudste was een hongerlapje en had geen kma en daarvoor konden wij dan forte voeding gebruiken , maar dit schijnt er niet te zijn voor kindjes met kma. En omdat ze toch behoefte had aan meer drinken voor de nacht (anders kwam ze me nog om de 4 uur) krijgt ze dus nu in overleg met de kinderarts 2 schepjes rijstebloem (nutrix van nutricia is algemeen verkrijgbaar) in een fles van 180ml water en dus de 6 schepjes voeding (weet niet eens hoeveel het totaal dan is ).

Wat betreft allergiën , zoek eens op kruisallergie op google.

Welk merk melk  gebruik jij voor je kindje?

Groetjes Xanthe

Hoi,
Ik gebruik nutrilon pepti...jij?Ik ga het morgen maar eens kopen,krijgen ze daar geen krampjes van.Ben benieuwd....Zal maar thee lepeltje erin doen....
Groetjes Gaby
PS:Hoe ben jij erachter gekomen dat kindje koem.all heeft?Bij ons zeer veel krijsen,wel 12 uur op dag totdat ze `s avonds vermoeit in slaap viel.toen andere voeding en ons meisje fleurde op.Bloed test heeft niks uitgewezen 2 wkn geleden.Maar dat kan eigenlijk pas met 4 jaar.

Ons meisje was in het ziekenhuis al erg onrustig (ben bevallen middels een keizersnede) , waardoor de kinderarts ons doorstuurde naar de kinderafdeling waar iemand zit die babymassage aan ouders leert en ook kijkt of het misschien nodig is om in te bakeren.
Toen ze maar bleef huilen en ook inwikkelen (omdat ze nog niet oud genoeg was voor inbakeren) niets hielp is er overleg gepleegd met de kinderarts.
Ik moest andere voeding gaan geven tegen krampjes en als dit niet hielp moest ik de week erop met hem contact opnemen.
Ons meisje huilde ook bijna de hele dag (of nacht en nooit dag en nacht gelukkig) , spuugde heel erg veel , haar huidje van de wangen was heel raar bobbelig en vettig , liet heel veel windjes en zo kan ik nog wel even door gaan.
De kinderarts heeft toen na ons 1e bezoek de week erop gezegd dat hij met grote zekerheid durfde aan te nemen dat er sprake was van kma. In eerste instantie zijn we overgezet op nestlé H.A. sensitive en toen ging het al wat beter , nu word deze voeding dus niet meer gemaakt en heeft hij haar nutrimigen voorgeschreven.
Ik ben erg blij dat hij een brief heeft geschreven voor de verzekering want de melk krijgen we nu vergoed door de zorgverzekering (1 busje bevat 425gram en doe je ongeveer 3 dagen mee en kost  ruim 20,-)  .
Het is dus al een heel stuk verbeterd , maar nog steeds niet 100% , morgen weer naar de kinderarts en er is een kans dat ze dan opgenomen gaat worden.
Krijg je de voeding ook vergoed?

groet Xanthe

Hoi,
Opgenomen?Waarom wordt jullie meisje opgenomen?Ons meisje wilde ze 2 wkn geleden ook opnemen omdat ze twee slechte weken weer had gehad,veel huilen maar niet krijsen.Huisarts zei darmkrampjes,we zijn toen de flessen gaan maken met spa blauw en rooibos thee en sindsdien gaat het beter.Hadden wel nog de afspraak staan in zh.Ging net 3 dgn goed.Wilde ze haar opnemen om te kijken wanneer ze huilt,hoe lang,hoe hard.Hebben we niet gedaan omdat veeeeel beter gaat nu.
Wij krijgen het nog niet vergoed de voeding,zijn we mee bezig,cb arts heeft ons doorverwezen na dieëtiste en die moet nu gaan regelen of zoiets.6 dec afspraak staan.Onze pot is wat groter,900 gram kost 20 euro.Doen we een dag of 5 mee.
Groetjes Gaby.

Het vele huilen begint ons ook op te breken en we hebben hier nog 1 kleintje rond lopen van 20 maanden. Tijdens de huilbuien van Merel heeft ze ook echt heel erg veel pijn en dus staan wij niet negatief tegenover een opname. Het geeft ons de ruimte en de rust om even bij te komen en het ziekenhuis kan rustig uitzoeken of er nog iets tegen de pijn gedaan kan gaan worden.
Want het is zo zielig als je een kindje hebt wat van de pijn zo ontzettend veel en lang huilt en niet te troosten is.

Overigens heeft een opname in de privesfeer ook nog iets positiefs aangezien mijn beste vriendin op het moment in het ziekenhuis ligt en gisteren een hele zware operatie heeft gehad ivm. kanker.

Over de vergoeding , dat was bij ons binnen enkele dagen geregeld. De kinderarts had een formulier ingevuld welke opgestuurd moest worden naar de verzekering en vervolgens ben ik elke dag de verzekering gaan bellen hoe belangrijk het voor ons was ivm. de kosten en ze hebben het toen met spoed behandeld. De brief kreeg ik op donderdag mee , ook meteen gepost , vrijdags binnen gekomen bij de verzekering en direct naar de juiste afdeling gebracht. Maandag naar de arts die het beoordeeld gebracht en bovenop de stapel gelegd , hij zou er op dinsdag weer zijn en dinsdag middag kregen we na weer een telefoontje het machtigingsnummer zodat de apotheek de voeding rechtstreeks kan declareren.

Groet Xanthe

Terug
Bovenaan