wie heeft ook kind met koemelkallegie?

Hallo Gaby ik denk dat ik zelf niet zo duidelijk was maar het klopt dat in rijstebloem geen hypo allergenen zitten.Maar de reden waarom ik het nog niet mag geven is dezelfde reden waarom we pas met 6 maanden met vaste voeding mogen beginnen en dat heeft ermee te maken dat de darmpjes dan wat rijper zijn!De reden waarom   ze potjes afraden is er staat dan wel op dat er geen allergenen in zitten maar ze zijn vaak op smaak gemaakt met bv citroenzuur en ondanks dat deze natuurlijk zijn staan citrus vruchten hoog op de allergie lijst.Het is namenlijk bewezen dat kindjes met koemelk allergie vaak ook vatbaar zijn voor andere allergieen.
groetjes chantal

Merel heeft neusspray omdat haar neusje ook allergische reactie geeft , resulterende in een verstopte / volle neus. Maar dat is dus al een stuk beter.

Dertiger de kinderarts van mijn dochter heeft gezegd dat ze inderdaad nog met bijvoeding moet wachten maar dat ze zonder problemen de rijstebloem mocht gaan gebruiken ivm. de honger. Maar (en dat ben ik vergeten te zeggen) dat het wel de rijstebloem moet zijn zonder smaakje , omdat in die nog een extra stofje is toegevoegd voor de smaak en meer kans geeft op een allergische reactie.
Overigens komt allergie voor rijstebloem ook voor , maar is dit een allergie die bijna nooit voorkomt.

Groetjes Xanthe

Hoi xanthe,
Eerst wilde ik vragen hoe het met je vriendin is?
.
Hoeveel rijstbloem doe jij doe laatste fles,ik doe nu 1 theelepeltje door fles 240 melk.
Groetjes Gaby

Met mijn vriendin gaat het naar omstandigheden goed. Ze houd zelf de moed erin , alleen is het allemaal erg overdreven zo vrolijk als ze doet , ik geloof dus niet dat ze zich van binnen ook zo goed voelt als ze zich voordoet. Verder zegt ze nu zelf dat ze kanker vrij is , erg moeilijk om te horen omdat je weet dat ze ondanks deze zware operatie nog een lange weg te gaan heeft voordat de medici dit ook zouden kunnen zeggen (duurt 5 jaar voordat ze iemand kanker vrij noemen). En ze moet zometeen dus opnieuw leren lopen.
Morgen wil ik proberen weer naar haar toe te gaan.

Merel krijgt 2 schepjes (van die schepjes die bij de melk zitten) rijstebloem door een fles van 180ml water met 6 schepjes voeding.

Puf , zware en drukke dag gehad en nu even verdient bank hangen

Groetjes Xanthe

Met Merel gaat het voornamelijk goed , al heeft ze gister en vandaag weer wat meer gehuild. Ik merk wel dat ik erg snel geirriteerd raak nu , 1 kikje van haar gehuil en meteen ben ik bang dat ze niet meer op zal gaan houden.

Maar er zitten steeds meer erg goede dagen tussen.

En bij jou?

Groetjes Xanthe

Hoi Xanthe,
dat heb ik nou ook,als ze echt een slechte dag heeft,endus veel huilt enzo ben ik oh zo bang dat het van voor af aan gaat beginnen...je weet wel het krijsen enzovoort.Maar ieder kind heeft een slechte dag....maar toch,denk dat we dat heel lang blijven houden na zo veel weken constant huilen/krijsen/schreeuwen toch?Gister had ze zo een slechte dag,niks willen,wel huilen,gelukkig wel `s nachts slapen.Vandaag was weer goede dag.Al wil ze al een tijdje deflessen niet helemaal meer.
Groetjes Gaby

Terug
Bovenaan