wie heeft ook kind met koemelkallegie?

Hoi,
Ten eerste vreselijk van je vriendin,ik hoop dat alles goed komt.
En ja het is vreselijk om je kindje zo te zien huilen,ik kan dat ook niemand uit leggen en niemand begrijpt dat ook wat dat niet zelf mee heeft gemaakt.Het vreet je helemaal op.ik vergat gewoon te eten.Ik kreeg ook niks af....maar sinds we ook nog de flessen met spa blauw en rooibos thee zijn gaan maken(waar de kinder arts niet in geloofde) gaat het zo goed.....We hadden daar over gelzen op het internet....
Laat je me morgen of als je tijd hebt weten wat ze met je meisje gaan doen,opnemen of niet enz?
Groetjes Gaby.

Dat ongeloof... We kwamen uiteindelijk al een keer in het ziekenhuis terecht bij een andere kinderarts en op mijn opmerkingen werd zo laconiek gereageerd...
Ja mevrouw baby's huilen nou eenmaal en ja baby's spugen ook , de een een beetje meer dan de ander...
Kind huilde toen al meer dan 8 uur op een dag (eerder in de richting van 12 uur) en spuugde bijna de hele fles er weer uit. Achteraf gezien logisch als je lichaam er zo slecht op reageerd.
Of reacties van derden (zoals familie) huilt ze nu alweer... en dan hoor je bijna de irritatie in de ondertoon eruit springen.

Zodra ik tijd heb laat ik het wel even weten wat de kinderarts gezegd of gedaan heeft. Hij heeft me iig. de vorige keer er al geattendeerd dat een opname tot de mogelijkheden behoort.

Van mijn vriendin is idd. vreselijk. Zelf een jonge moeder van 2 kleine kindjes (van bijna 1 en bijna 3). Ik hoop haar morgen ook te spreken. Houd me wel erg bezig nu.

Groetjes Xanthe

Ja niemand begrijpt dat,alleen ouders die het zelf mee maken.Huilen,krijsen enz,er is wat met je kind maar wat.....
En hopelijk zie je je vriendin vandaag even.Sterkte voor je kindje vandaag en je vriendin.Ik hoor het wel...
Gr gaby.

De kinderarts vond ons meiske er al een stuk beter en meer ontspannen uitzien.
De neusspray die ze heeft mag gehalveerd worden en de paracetamol mag verdubbeld worden als het nodig is. Maw. ze is gewoon weer mee naar huis en ligt nu heerlijk te slapen.
Mijn man is thuis dus ik ga straks naar mijn vriendin in het ziekenhuis.

Groetjes Xanthe

Hoi,
Fijn dat je meisje weer mee na huis is,moet ze nog eens terug?En waarvoor heeft ze neusspray?Ben je zelf wat geruster nu je bij kinder arts bent geweest?Ik heb rijstebloem gehaald en net een half thee lepeltje door fles,ik weet is alleen voor `s avonds maar wilde even kijken of ze darmkrampjes zou krijgen.Vanavond doe ik gewoon een klein thee lepeltje bij fles.
Veel sterkte bij je vriendin straks.
Groetjes Gaby.

Hoi GABY mijn zoontje heeft ook een koemelk allergie en hiervoor krijgt hij de nutramigen voeding van de apotheek.Vanmorgen was ik met dean bij de dietiste en het klopt dat onze kindjes pas met 6 maanden vaste voeding mogen gaan proberen.Dit is om er voor te zorgen dat de darmen wat meer gerijpt zijn om deze reden mogen ze ook nog geen rijstebloem hebben.Ik raad je aan om ook een afspraak te maken bij de dietiste want onze kindjes mogen vanaf 6 maanden wel beginnen met vaste voeding maar mij is verteld geen potjes en alle voedingsmiddelen die we introduceren 3 dagen achter elkaar te geven dus bv als je bloemkool geeft deze 3 dagen geven om te kijken of ze er niet op reageren.Daarbij mogen ze de eerste tijd nogal wat voedingsmiddelen niet hebben bv tomaat noten melk vis citrusvruchten sojamelk en schaaldieren (nou was ik niet van plan Dean kreeft of zo te geven )haha.Maar ik hoop dat je hier wat aan hebt succes met je kleine meid.
groetjes Chantal mama van Dean 03-09-2006

Hoi chantal,
In rijstebloem zitten geen hypoallergenen.Ik heb 6 dec een afspraak bij dieëttiste.Ben benieuwd.Ik ga wel een theelepeltje rijstebloem door laatste fles doen.
Groetjes Gaby

hallo
mijn 2 zoontjes hebben/hadden ook koemelk allergie.

ze waren 3 maanden toen het vastgesteld was.
wij hebben friso hypoallegeen en allergy care geprobeerd maar het bleef.
uiteindelijk hebben ze nutramigen gekregen.
die wordt gewoon thuis gestuurd door sorgentte. en wordt geheel vergoed door verzekering.
hun mochten met 5 maanden 1 eetlepel rijstemeel hebben in de fles.
wij hadden die van biobim.
na 6 maanden mochten ze fruit en groente. en 7 maanden pap, maar ook van biobim.
op de potjes van olvarit stta allergenen info daar zie in op of er melk of gluten inzitten.
als dat niet zo is dus als er staat geen allergeeen heb ik het ze gegeven.
1 van mijn zoontjes is er overheen.
kan dus weer halfvolle melk ed verdragen met de andere zijn we nu mee bezig dus weten we nog niet hoe het gaat aflopen.
ze zijn nu 13 maanden.

als je nog vragen hebt kun je ze stellen
nicomanuela@msn.com
groetjes

Terug
Bovenaan