wie houd het wegens omstandigheden of eigenkeus bij 1 kindje? en hoe vind je het?

hoi hoi

ik ben een moeder van een zoontje van 4 jaar
ik had dolgraag een 2de gewild maar wegens gezondheidsreden hebben wij die keuze laten varen al is dat niet makkelijk maar soms is het beter!
wie heeft dit ook en wat vind je er van? en wat vind je van de discussies die er altyd over zijn dat enigstkinderen zielig zijn en noem maar op??

ik hoop op reacties!

groeten mama
 
Hoi "mama"

Eerlijk?
Ik zou nooit bewust kiezen voor een kind!
Als het zo is, dan is het zo natuurlijk.

Maar als het kan, zou ik graag meerdere kinderen krijgen.
Ik vind het voor mijn zoontje zo eenzaam, alleen.
Hij moet het dan altijd van vriendjes hebben, om te spelen.
En later, als ie 16 is, heeft ie niemand om iets persoonlijks uit te wisselen.
Ik ben opgegroeid met een broer.
Ik heb een heel goede band met hem. Kan hem niet missen.
Hij heeft het geboortekaartje van mijn zoontje getekend,
en speelt een grote rol in mijn/ ons  leven.
Ik wil dit mijn zoontje ook graag meegeven.

En als ik aan mezelf denk...
Een kind, blijft een "zorgenkind".
Wat als je enige kind ontspoord op zijn 18e
of verongelukt (niet van uitgaand natuurlijk) dan heb je niks meer.
Natuurlijk is een ander kind dan niet de vervanging maar wel je troost, je moet door voor je andere kinderen. En misschien lijkt broer lief veel op zijn broer!

Nog zoeen.. Je hebt een kind, een zoon.
Je zoon gaat het huis uit, trouwt en krijgt kinderen.
Heel leuk, maar ikze;f vind het reuze leuk om een trouwjurk mee uit te kiezen en te wandelen met mijn kleinkind.
Uit eigen ervaring; mijn schoonmoeder toont geen interresse in mijn kinderen maar wel in  die van haar dochter.
Op een of andere manier zijn die meer eigen..
Ik begrijp dat allemaal wel.
Maar neem het zeker mee in mijn besluit over het aantal kinderen.

En let wel! Dit is mijn mening en deze is er niet om iemand te kwetsen!
Een andere mening accepteer ik volkomen!
Maar wat ik zeg; ik kies voor meedere kinderen.
Niet alleen voor mezelf maar vooral voor mijn kinderen!!



 
quote: ikke mama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-08-2007 13:08:47'));

Hoi "mama"

Eerlijk?
Ik zou nooit bewust kiezen voor een kind!
Als het zo is, dan is het zo natuurlijk.

Maar als het kan, zou ik graag meerdere kinderen krijgen.
Ik vind het voor mijn zoontje zo eenzaam, alleen.
Hij moet het dan altijd van vriendjes hebben, om te spelen.
En later, als ie 16 is, heeft ie niemand om iets persoonlijks uit te wisselen.
Ik ben opgegroeid met een broer.
Ik heb een heel goede band met hem. Kan hem niet missen.
Hij heeft het geboortekaartje van mijn zoontje getekend,
en speelt een grote rol in mijn/ ons  leven.
Ik wil dit mijn zoontje ook graag meegeven.

En als ik aan mezelf denk...
Een kind, blijft een "zorgenkind".
Wat als je enige kind ontspoord op zijn 18e
of verongelukt (niet van uitgaand natuurlijk) dan heb je niks meer.
Natuurlijk is een ander kind dan niet de vervanging maar wel je troost, je moet door voor je andere kinderen. En misschien lijkt broer lief veel op zijn broer!

Nog zoeen.. Je hebt een kind, een zoon.
Je zoon gaat het huis uit, trouwt en krijgt kinderen.
Heel leuk, maar ikze;f vind het reuze leuk om een trouwjurk mee uit te kiezen en te wandelen met mijn kleinkind.
Uit eigen ervaring; mijn schoonmoeder toont geen interresse in mijn kinderen maar wel in  die van haar dochter.
Op een of andere manier zijn die meer eigen..
Ik begrijp dat allemaal wel.
Maar neem het zeker mee in mijn besluit over het aantal kinderen.

En let wel! Dit is mijn mening en deze is er niet om iemand te kwetsen!
Een andere mening accepteer ik volkomen!
Maar wat ik zeg; ik kies voor meedere kinderen.
Niet alleen voor mezelf maar vooral voor mijn kinderen!!


hoi,

NEE   ik zelf kies er ook niet bewust voor maar de keus werd voor mij als het ware gemaakt!
aangezien ik een stofwisseling ziekte heb en wij daardoor veel meer kans als anderen hebben op kinderen met de ergste afwijkingen en mijn man is er drager van dus dan word die kans groter!
was het beter om het bij 1 te laten als mijn man geen drager was geweest dan was de keus ook wel gemaakt dan hadden wij er wel voor willen gaan maar het is nu eenmaal beter zo en door mijn stofwisseling ziekte heb ik ook meer kans op zwangerschapsvergiftiging dat heb ik bij mijn zoontje ook gehad en dat kan wegblijven maar het kan ook veel slimmer terug komen nou dat vind ik toch doodeng!

maar wat je zegt van 1 kind is een zorgen kind vind ik wel een beetje raar sorry is mijn mening hoor ieder zijn eigenmening want je kan wel 4 kinderen hebben die alle 4 ontsporen nou en dan???
en kan je als je een zoon hebt niet met je kleinkind wandelen???

en wie zegt dat als je er 1 bij neemt dat je een meid krijgt en je eentrouwjurk uit kan zoeken???
en als je dan weet hoe je schoonmoeder doet en je ergerd je eraan dan moet je het dus later niet zo doen als je geen meiden hebt maar alleen jongens dan zal je ook een betere band krijgen met je schoondochter

en is een kind van 16 een broer of zus nodig om dingen uit te wisselen dacht het niet he want op die leeftyd willen ze toch hun eigen gang gaan zie ik aan me zusje ook wel

ik vond het een erge negatiefe reactie van je en dit soort reacties steekt me heel erg sorry iedereen is vrij om te reageren maar ik vind dus niet dat 1 kind hebben zo negatief is
ik hoop maar voor jou dat je een 2de kan krijgen want aan je verhaal te lezen is een enigstkind maar niets

nou ja mijn zoontje hangt erg aan mij en ik doe alles met hem en leer hem nu al niet liegen en is er wat alles aan mama of papa vertelen en ik weet zeker dat hij het niet zal missen want dat hij ook wel met zijn ouders een gesprek kan gaan hebben
ja ik maak het hier in de straat mee die jongen is om dezelfde reden als mijn zoontje enigst kind ja en die is nu inmiddels 20 maar die heeft zon goede band met zijn ouders en kan alles vragen en vertellen dat doe dat niet mist!
het is ook maar afwachten he als je kinderen elkaar wel mogen hoevaak gebeurt dat wel niet!

nou ja hoop maar voor jou dat je een meid krijgt waar je mee kan trouwjurk uitkiezen want een jongen is dus volgens mij ook niets en dat je meerdere kinderen kan krijgen voor het geval er 1 dood komt!!

gr






 
Hmmm heb eerlijk gezegd niet goed het onderwerp gelezen..
Qua gezondheidsreden is het inderdaad erger!
En kun je er niets aan doen.
En nee!
Mijn voorkeur gaat niet uit naar een meid.
Ben ook gelukkig met een mannengezin,
zoals het nu dus is bij ons..
Vind jongens ook veel liever,
maar meidjes zijn ook leuk.
Maakt mij dus niet uit.
Als ik later maar een goede band heb met al mijn kinderen
en vooral met de aanhang.
Je vat, waar ik al bang voor was, mijn stukje helemaal verkeerd op!
Ik uit mijn mening over het feit dat mensen bewust een kind kiezen.
Ik begrijp dat niet.
Tenzij, het zoals bij jullie, niet anders kan!!
Dan zou ik zeggen,
geniet er extra van! Ze zijn zo groot, en inderdaad wat je zei,
een kind kan ook goed "bevriend" zijn met de ouders.
Al kon ik niet alles bespreken met mijn ouders.
En was ik dus blij met mijn broer.
Nogmaals sorry!
Had je stukje niet gelezen,
ben blindelinks uitgegaan van de titel...
Dacht dus dat het ging over bewust een kind!!
En wat dat betreft is dat vorige stukje daar mijn mening over!!

Grtzz
 
ik dacht aan de ene kant al wel dat je het niet goed gelezen had want je reageerde nog wel heftig vond ik!
sorry dat ik misschien ook een beetje fel heb gereageerd maar juist door dat wij graag nog een kindje erbij hadden gewild en dit dus beter niet kan doen is het zo moeilijk voor me!
ik vind het ook leuker dat een kindje niet alleen is maar soms is het niet anders en ik ben al lang blij dat ik een gezond kind heb kunnen krijgen!

nou sorry!!

groeten mama
 
Hallo Mamavan1zoon,
ik wilde vanmiddag op jouw toppic reageren maar besloot er vanaf te zien.
Na het lezen van bovenstaande reacties over en weer vraag ik me af waarom je op dit forum naar de mening van een ander vraagt.....
 
quote: Anet2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-08-2007 21:38:38'));

Hallo Mamavan1zoon,
ik wilde vanmiddag op jouw toppic reageren maar besloot er vanaf te zien.
Na het lezen van bovenstaande reacties over en weer vraag ik me af waarom je op dit forum naar de mening van een ander vraagt.....

hallo anet,

dit forum is vrij voor iedereen maar mijn vraag was wie kiest er bewust voor 1 kindje wegens gezondheidsredenen zoals wij of misschien bewust en dan vraag ik niet waarom mensen er niet voor kiezen en dan anakomen met een verhaal want steld dat je kindje doorgaat dan heb je niets meer wat heb ik er aan ik kan er gewoon geen kind bij krijgen en dan houd het op al is daar nogiedere dag verdriet om en dan mensen die zulke verhalen er neer zetten alsof je zelf de keus hebt dat je een heel koppel kinderen kan nemen die moet je ook gegund zijn en ons dus niet!
en dan kan ik pissig worden om zulke dingen maar ik had sorry gezegd hoor!!!!!!!!!!!!

 
Hallo,
je zegt dat je blij bent dat je al één gezond kind hebt kunnen krijgen....... mijn eerste kindje bleek als baby'tje o.a. kanker te hebben.......... ze is voor een deel blijvend ongeneeslijk ziek; ik heb dus ook een flink verdrietige en zorgelijke basis. Ookal zijn wij zelf gezond. Dat is ook de reden waarom ik had willen reageren op jou toppic. Want ook wij zaten met de vraag of een tweede wel of niet haalbaar zou kunenn zijn voor ons. Maar als je de mening van een ander vraagt op een forum kun je verwachten dat mensen met dingen aankomen waar jij je niet in kunt vinden. En ik vind dat je daar dan niet zo beledigd op moet reageren. Niemand wil elkaar kwetsen. Thats all.
 
Terug
Bovenaan