wie is er nog meer 40+ en zwanger?

A

Anoniem

Guest
hi,
ik ben 42 jr en verwacht onze derde in maart volgend jaar. Onze eerste 2 zijn nu 6 en 7 jaar. afgelopen 1,5 jaar een miskraam en een afgebroken zwangerschap ivm edward syndroom gehad. Vandaag 11 weken echo gehad, en dit keer lijkt alles goed.
Zou nu wel met andere zwangere 40+ ers contact willen hebben.
Paulien

Hallo Paulien,

Ik ben ook 40 jaar en zwanger van mijn eerste kindje. ben nu 21 weken en alles lijkt goed te gaan. Ik vind het een hele ervaring. Ik heb ook begin jan een miskraam gehad, toen bleek dat het hartje niet klopten in in april ben ik opnieuw zwanger geraakt en alles was toen gelukkig goed.
Wij hebben geen onderzoeken gedaan naar Down ofzo maar wel de 20 weken echo gehad en daarop leek dus alles prima.
Vind het leuk dat je reageerde, er zijn niet zo veel moeders van 40+.
Hoop voor jullie dat alles nu goed gaat.

Groetjes,
Angela

hallo Angela,

Wat leuk dat je reageert!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn voor je dat alles goed is, zeker nadat het eerst fout was gegaan. En leuk voor de 1e keer, dat  vond ik  toch wel echt heel speciaal.Omdat je gewoon echt niet weet wat je nu precies te wachten staat, niet tijdens de zwangerschap en al helemáal niet daarna! Ik weet nog dat ik de liefde die ik voor mijn kind voelde (en nu dan natuurlijk voor allebei) zo bijzonder vond, een gevoel dat ik absoluut niet kende, hoeveel ik ook van mijn man en mijn familie en zo houd.

Ik ben nu 11 weken, gisteren echo gehad die gelukkig dusdanig goed was, dat de gyn de vlokkentest, die hij al voor maandag op zijn eigen aanraden had ingeboekt nu afraadde. Mijn man wil heel graag zekerheid ivm eerdere ervaringen, dus laten zeer waarschijnlijk wel punctie doen. hangt nog beetje af van mijn bloed, want had geen combitest gedaan, maar doen we nu dan toch nog wel.

Ik heb het in mijn omgeving nog niet verteld. zie ik beetje tegenop. vorige keren had ik het wel al verteld en dat was op zich wel fijn met de support die ik kreeg van iedereen nadat het mis was gegaan. maar ik zie  nu wel op tegen de reacties.2 keer mis, en dan nu weer zwanger als 42 jarige. dus eigenlijk wil ik eerst echt zeker weten dat het goed is. maar begin wel steeds meer buikje te krijgen en dat ik het wordt ook steeds lastiger te verklaren waarom ik  geen alcohol drink (waar ik normaal niet vies van ben) .
mijn kinderen zullen helemaal dolblij zijn. wil het hen dan ook eigenijk erg  graag vertellen.
nou, kan zo wel even doorgaan, maar moet echt gaan slapen, had afscheid van iemand van werk en wordt misschien ook wel erg saai om te lezen.

groet
paulien

Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen.

Ik ben 41 en bijna 4  maanden zwanger van m'n derde  zoon (als alles goed gaat).  Een paar weken geleden heb ik een vlokkentest gedaan. Alles was goed.

Het wordt nu tijd om het   mijn twee zoons te vertellen, want ik krijg al een aardig buikje. Als  we het onze zoons vertellen, dan komt vrij snel iedereen het te weten. Ik ben bang voor de negatieve reacties van onze familie. Na die negatieve reacties op  het Jonge Gezinnen  forum vraag ik me af of ik enig begrip zal krijgen, voor deze zwangerschap, uit mijn omgeving. Onze familie denkt ook erg zwart/wit.

Mijn man en ik willen het samen aan de kinderen gaan vertellen en ze de rest van de zwangerschap zoveel mogelijk overal bij betrekken. Samen de kamer inrichten, kleertjes kopen enz. Ik weet niet zeker of ze er allebei blij mee zijn dat ze er een broertje bij krijgen. Dus we gaan alles heel positief brengen

Groetjes.

hi leija,

van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! en hoe herkenbaar. ook ik zie tegen het vertellen op. heb het net aan een van mijn zussen verteld, omdat die bij mij was. ik ben nu 12 weken en krijg ook echt wel al een buikje. ik begin   het nu een beetje om mij heen te vertellen. mijn zus reageerde niet negatief, dat was al fijn. maar  den reactie  was ook niet zoals  ze reageerde bij de  eerste twee. misschien dat ik het zelf toen ook enthousiaster vertelde.
hoe oud zijn jouw twee zonen? ik heb een dochter en een zoon, 7 en 6 en die willen al heel lang dolgraag een broertje én een zusje, tja, dat wordt lastig. ik heb het hen nog niet verteld. doe ik morgen denk ik.ze wilden het liefst een tweeling, maar dat zal het niet worden.
veel sterkte en een goede zwangerschap gewenst!
ik heb nu al 3 dagen last van hoofdpijn, slik toch maar aspirine (1 per dag) anders wordt het te erg. normaal heb ik nooit hoofdpijn! voel jij je goed?
groet
paulien

Hallo dames, gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
Ik ben gisteren 41 geworden en zwanger van mn 2e kind. Volgens internetberekening uitgerekend begin mei. Eind van de maand afspraak staan bij de VK. We zijn super blij en hebben gisteren mn ouders geinformeerd, mijn moeder was zo emotioneel en zo blij voor ons. mijn vader wist niets te zeggen en stak zn duim omhoog. Zodra we eind van de maand bij de VK zijn geweest gaan we het mn zoontje vertellen die 8 jaar is. Leuk om van elkaar te lezen hoe/wat.

hi sandra,
gefeliciteerd! wat leuk om te lezen dat je er ook al eentje van 8 jaar hebt.ben benieuwd hoe die reageert. die van mij vinden het erg leuk.
heb vandaag uitslag van mijn bloed gekregen. downsyndroom was op zich goed, kans van 1 op 600, maar trisomie 13 en 18 was wel echt verhoogd, kans van 1 op 165.
ik krijg over 3 weken een vruchtwaterpunctie. ik merk aan mezelf dat ik tot die tijd niet echt heel erg blij kan zijn. uit zelfbescherming denk ik. vanwege de eerdere ervaringen.
leuk dat je pa en ma zo enthousiast reageerden! mijn ma wat minder (pa ligt nu even in ziekenhuis, geopereerd aan halsslagader, gelukkig alles goed, maar hij weet het nog niet). ze begrijpt niet dat ik die drukte weer op mijn hals wil halen. bij ons is mijn man de huisman en ik degene die het meeste werk. alleen heeft mijn man het de laatste tijd wat druk, omdat hij veel trainingen moet geven (creatieve denksessies). financieel leuk, maar veel geregel. mijn werk is heel flexibel, maar toch.
nou, geniet van je zwangerschap! ga jij nog testen doen?
groetjes
paulien

thx Paulien, denk dat mn zoontje het geweldig vind (ben zo nu en dan al beetje aan het vissen bij hem) mijn zusje haar kindje wordt volgende week vrijdag 1 jaar dus mijn zoontje heeft al heel erg laten zien dat ie dat heeeeeel leuk vind. Hij had vorig schooljaar ook al vriendjes/dinnetjes boekjes gekregen en daar staat een vraag, wat is je grootste wens dan zei hij of schreef hij zelf 'broertje/zusje'. Niet alleen bij ons gewenst maar ook bij hem. Toen ik zwanger was van mn zoontje had ik niets gemerkt, toen had ik zon onregelmatige cyclus en bij de termijnecho kreeg ik te horen dat ik al 13 weken was. Das nu wel ff anders, laat het dan ook geheel op me af komen.
Eind van deze maand hebben wij onze eerste afspraak bij de VK. Of we testen gaan doen ja de standaard en mocht daar iets uitkomen dan denk ik wel aan een vruchtwaterpunctie alleen ik scheit 7 kleuren bij het zien van een naald dus hoe dat in te vullen of wat dan ook.. maar joh loop niet te ver op de dingen vooruit hoor.
Kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt maar blijf positief. Bij je andere jongens heb je geen testen laten doen? Het rare is, toen hadden ze helemaal niet over nekplooimetingen en dergelijke. Ja vruchtwaterpunctie en vlokkentest bestond toen wel maar nooit over gehad. Wat dat betreft is het wel helemaal anders he... mn zusje zei ook al dat het zo anders was toen bij haar eerste dochtertje (die in febr. 8 wordt) We zullen het zien!
Leuk te lezen/horen hoe het jou vergaat.
Je werkt begreep ik? Hoeveel dagen, en 'paps' is de huisvader (waarom ook niet hoor)
Ik werk drie dagen en hoop dat ook te mogen blijven doen.

Terug
Bovenaan