wie is er nog meer 40+ en zwanger?

Hoi Meiden

Sandra rot voor je hoop dat je je weer gauw mag toevoegen.

Maaike we hebben bij de 4de een vruchtwater puctie gehad en die was goed en bij deze zwangerschap hebben we een nekplooimeting gehad die eigelijk voor mij leeftijd (42) nog goed uitviel 1op 90 maar in het ziekenhuis wilde ze dat we een vruchtwaterpuctie deden, maar mijn gevoel daar over was bniet goed gewoon bang dat het misging en wij ons kadootje zouden verliesen.
We hebben nu een uitgebreide 20 weken echo gehad en daar uit blijkt dat mijn gevoel gewoon goed is ( geen down). De gyn heeft alles na gemeten en na gekeken en niets gevonden van een handicap of zoiets.

Hoe ik   mij voel: wel goed eigenlijk nog geen last van echte kwaaltjes alleen mijn schaambotjes gaan goed zeer doen, kan niet lang meer fietsen of op een harde stoel zitten. Verder ben ik pas 4 ons aangekomen omdat ik in het begin afviel.

Groetjes Yvonne

Hoi hoi,
Ja hoor ook ik ben 42 en zwanger van mijn 5e kindje ik heb een dochter van 23 ook heb ik een dochter van 20 die helaas 6 jaar geleden overleden is aan hersenvliesontsteking (meningokokken C) daarna heb ik nog een tweeling gekregen jongen en een meisje die nu 3 jaar zijn. nu ben ik dus zwanger van de 5e en m'n laatste kindje waar we heel blij mee zijn, het is namelijk voor mijn vriend (38) zijn eerste kindje.
Heb wel 3 keer bloedverlies gehad na gemeenschap wat ik bij m'n vorige zwangerschappen ook heb gehad, was niks aan de hand.
Heb al 3 echo's gehad 1 met 8 weken met 10 weken heb ik een pretecho laten maken en ik heb er 1 met 12 weken gehad alledrie de echo's waren goed.
We hebben geen testen laten doen we gaan er maar vanuit dat alles goed is , had trouwens toch niks laten doen als het niet goed zou zijn.
Morgen 15 weken en m'n 2e afspraak bij de VK ben benieuwd of het weer zo goed gegroeid is.

Een fijne zwangerschap allemaal en tot krabbels op deze site............

Hallo allemaal,

Ik word over 4 weken 38 jaar en ben nu 16 weken + 3 dagen zwanger van mijn derde kindje.

Mijn dochter is 11 jaar en mijn zoon 8.

Toen ik voor de eerste keer bij de verloskundige was, stelde ze eigenlijk gelijk een nekplooimeting + bloedonderzoek voor, wat ik bij de eerste twee dus niet heb gedaan, omdat ze er gewoon niet over praatten toen.

Ik heb het onderzoek inmiddels gehad en de nekplooi zag er gewoon goed uit.
Een paar dagen later belde de verloskundige dat ze 'iets' in mijn bloed gezien hadden en de uitslag daarvan is dat ik een kans van 1:30 heb op een kindje met het down syndroom.

Ik schrok me rot, had het totaal niet verwacht.

Nu heb ik twee dagen geleden een vruchtwaterpunctie laten doen en krijg a.s. maandag de uitslag. Zeer spannend.

Heb al die tijd het gevoel gehad dat alles goed was, maar heb nu sinds een paar dagen echt van die twijfelmomenten. Ik heb 4 jaar geleden bij 9 weken een miskraam gehad en toen had ik van het begin af aan het gevoel dat er iets niet goed zat.
Ik probeer me nu maar aan het goede gevoel vast te houden!

Wat ik nog even kwijt wil:
wat is het toch raar dat er mensen zijn die niet enthousiast reageren op een zwangerschap van iemand anders. Het is toch juist het mooiste dat er is!!!!!!!

Allemaal heel veel succes met jullie zwangerschappen (en met het vertellen aan de de familie, haha).

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Sandra

ja wat moeilijk he, ik denk dat je aan een kansberekening niet zo heel veel hebt, denk toch dat ik een vlokkentest wil, dan heb je heel vroeg al een uitslag zodat je kan genieten van de zw schap, heeft iemand hier ervaring mee????
gr van een snipverkouden maaike

Heb net de uitslag gehad en alles is goed, kan het nog niet geloven.

Zooooooooooooo blij!

Het genieten kan beginnen.

Bedankt voor jullie berichtjes, was erg fijn om het even te delen.

Groetjes Sandra

quote: mischa40 reageerde
document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-08-2008 08:52:03'));

Hallo Paulien,

Ik ben ook 40 jaar en zwanger van mijn eerste kindje. ben nu 21 weken en alles lijkt goed te gaan. Ik vind het een hele ervaring. Ik heb ook begin jan een miskraam gehad, toen bleek dat het hartje niet klopten in in april ben ik opnieuw zwanger geraakt en alles was toen gelukkig goed.
Wij hebben geen onderzoeken gedaan naar Down ofzo maar wel de 20 weken echo gehad en daarop leek dus alles prima.
Vind het leuk dat je reageerde, er zijn niet zo veel moeders van 40 .
Hoop voor jullie dat alles nu goed gaat.

Groetjes,
Angela

bewerkt door moderator,
document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-9-2008 8:41:48'));
bewerkt door moderator, document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-9-2008 8:46:32'));

hi allemaal,

He he, na een hele lange tijd ben ik eindelijk weer op dit forum. Wat leuk om alle reacties van iedereen te lezen. Ook wat minder leuke natuurlijk, zoals van Sandra67. Hoop dat het snel weer mag lukken! En wat van jonge ouders (38) haha.

Ik lig verplicht op de bank met mijn benen omhoog, voor mij een geheel nieuwe ervaring! Heb namelijk net een vruchtwaterpunctie gehad. Ben blij dat het achter de rug is, want zat er al weken tegenop te hikken en zag er vreselijk tegenop (niets voor mij, maar dat komt door de eerdere ervaring) was vooral zó bang dat de vp mis zou gaan. Over de uitslag maak ik me eigenlijk minder zorgen. Mijn man is vooral degene die heel graag de test wilde. En ik zal wel echt opgelucht zijn als het helemaal goed zit!
Sandra, wat enorm fijn voor je dat het goed was! En nu lekker genieten!

Voor degene die twijfelen tussen vlokken of vruchtwaterpunctie. Ik kan natuurlijk niets aanraden, maar heb nu beiden gedaan. Ik wilde dit keer persé geen vlokkentest, omdat het risico 1,5 keer zo hoog is, en dat vond ik teveel. En het argument dat je dan niet hoeft te bevallen ging voor mij niet op. ik ben 'gewoon' bevallen na de vlokkentest, de gyn vond dat beter voor de baarmoeder en ik denk dat het psychisch ook wel goed is. we kregen een piepklein kereltje mee naar huis die we in de tuin hebben begraven. Wij hebben met de kinderen (hebben hem niet gezien) tekeningen of een gedicht gemaakt. Foto's gemaakt (zodat ze en wij hem ooit nog kunnen zien als ze willen).
Ik vind deze vp zo'n mijlpaal. Deze week krijgen we de eerste uitslag. spannend.
Succes allemaal met de zwangerschappen.
tot snel weer,
paulien

Terug
Bovenaan