wie is er nog meer 40+ en zwanger?

Hoi Iedereen
Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

Ik ben 42 en zwanger van mijn 5de kindje , heb 3 bengels en een engel.
We hebben 3 weken geleden een zeer uitgebreide 20 weken echo gehad en niets wijst op down ondanks het verhoogde risco van 1 op 90.
We zijn nu bijn a 6 maanden zwanger en heb nog geen klachten of zo.
Thuis heb ik een dochter van bijna 16 een zoon van 13 en een dochterdje van 3 jaar lopen. Stilleltjes hoop ik op een jongen dan is de stand weer gelijk en dan heeft mijn partner ook een meisje en een jongen maar is het een meisje dan is het net zo welkom.
Trouwens de reacties in onze omgevinging waren eigenlijk alleen maar goed want ze wisten van ons hoe we hoopte dat het nog een keer mocht lukken.
Groetjes Yvonne

Welkom andere dames!
Ook jullie gefeliciteerd.

Vanavond hebben we het dan toch maar verteld tegen mn zoontje, kan me zo voorstellen dat hij dingen ziet of hoort maar het dan niet kan plaatsen dus laten we het dan maar vertellen maar wel verteld dat hij het nog eventjes niet tegen iemand anders mag vertellen, opa en oma weten het ook zn oom en tante maar zn nichtje(7)nog niet. Nu is  12/9 mn  jongste nichtje jarig (1jr) en dan mag hij het tegen  haar vertellen, ben heel benieuwd hoe zij zou reageren.
Hij snapte het eerst niet (eurotje viel niet) maar toen we het anders formuleerden snapte hij het wel. Hij maakte zich in eerste instantie zorgen om zn legotafel (daar staat een legostad op die hij samen met de a.s. vader heeft gemaakt) Hij vind het wel heel leuk allemaal en toen kwamen de vragen, hoe komt die baby daar nu eigenlijk en is het wel echt zo of daar iets inzit... maar dat was een opwelling van hem want daarna kwam hij al met wat anders.
hihi... ik heb vanmiddag ook een beebiesite gemaakt, wel zo leuk om de zaakjes zo bij te houden.
Ik heb ook vanmiddag een boxpakje gekocht en als kadotje in laten pakken en aan de a.s. vader gegeven, die maakte het open en vond het helemaal leuk en een grijns van oor tot oor.
Ik ga nu maar eens naar mn mandje, partner ligt er al in.
maareh...... wie is er moe? (hihi)

leuk Yvonne, dat je er ook bij bent. en gefeliciteerd natuurlijk. nr 5, wat leuk! ik ben de jongste van 5. vandaag aan een zus verteld, die reageerde wel redelijk. verwacht zowiezo niet echt enthousiaste reacties van die kant. zus van mijn man reageerde wel echt leuk.
maar ja, maakt ook niet zo veel uit. heb ook net twee rotervaringen achter de rug, dus kan me het van hen ook wel voorstellen.
mijn zoontje van 6  heeft het vandaag in de klas verteld. ik had ook geprobeerd de punctie uit te leggen. hij zei dat hij de in de klas had gezegd dat ik over drie maanden (oh ja mam, is dat zo veel langer dan 3  weken?) een naald in mijn buik krijg en dat ze dan wat bloed weg nemen, maar dat ze dan ook per ongeluk het kindje kunnen doodmaken en weghalen. oeps, misschien was ik wat ver gegaan in mijn uitleg, maar ik wilde hen op het ergste voorbereiden. reactie van mijn dochter was: nou mam, als de andere 2 ook goed waren gegaan, dan hadden we straks 5 kinderen en  dat was dan het meeste van de klas!
ik kan niet slapen, heb ik niet vaak. maar ga het nu toch maar weer proberen.
groet
paulien

Hai allemaal hier,

Ik ben Sirah en sinds kort 41. Ik ben 16 weken zwanger van onze derde! We hebben twee meisjes van zes en bijna drie. Ik ben een beetje zenuwachtig want aanstaande maandag hebben wij een vruchtwaterpunctie.
Daarnaast was ik afgelopen woensdag voor de eerste controle bij de verloskundige (kon niet eerder vanwege verblijf in het buitenland en ik heb ook nog geen echo gehad) en zij zei dat het er misschien ook wel twee konden zijn omdat mijn baarmoeder al veel groter is dan 16 weken en omdat ze een hartje helemaal bovenin vond, dat komt bij 1 baby niet zo vaak voor.
Dat was aan de ene kant dus even schrikken, maar aan de andere kant misschien wel heel leuk. We wachten nu dus in spanning ons bezoek maandag bij de gynaecoloog af, waar eerst een echo gemaakt wordt, dan zullen we weten of het er 1 of 2 zijn. Twee kindjes erbij lijkt me geweldig, maar een tweelingzwangerschap lijkt me wel zwaar, er zijn dan immers veel meer risico's op complicaties voor de babies... Van mijn man mag ik me nog niet druk maken omdat het immers nog niet zeker is, waarschijnlijk is het er gewoon maar eentje, maar toch. Ook voor de vruchtwaterpunctie heeft het gevolgen, die heeft misschien geen zin bij een tweeling, is moeilijker, meer risico, we moeten dat dan allemaal bespreken.
Wel leuk dat er hier meer vrouwen van 40+ zijn. Ik heb het nog niet breed verteld, alleen familie en met wijde kleren ziet niemand het nog heb ik gemerkt. Wel alleen maar leuke reacties van degenen die het weten.
Verder heb ik eigenlijk nog weinig last van zwangerschapskwalen gehad, alleen 's avonds soms misselijk en sinds kort om een uur of vier 's middags heel moe (even ogen dicht dan) en 's avonds vroeg naar bed, rond acht uur en om een uur of half tien slaap ik dan echt.

Allemaal een fijne tijd verder en ik hoop dat we nog wat meer mailen hier,

groetjes, Sirah

hi Sirah,
leuk dat je er ook bij bent!
ondertussen zul je wel al meer weten. ik ben natuurlijk heel nieuwsgierig of het er 1 of 2 zijn. Laat je het even weten?
hoe gaat het met alle andere 40+ers? last van kwaaltjes?
komen jullie veel aan?
ik ben nu 13 weken en ik denk zo'n 4 kilo aangekomen, en jullie?
heb het vandaag en gisteren op werk verteld.
en willen jullie weten wat het wordt?
wij bij de eerste twee niet, maar nu wel, omdat de een heel graag een broertje wil en de ander een zusje. hoeven ze zich niet 6 maanden tevergeefs op iets te verheugen. maar weten ze waar ze aan toe zijn.

groetjes
paulien

met mij gaat het prima, af en toe een weeig gevoel in de maag soort van misselijk maar ook weer niet. Heb nergens trek in maar eet wel 3 x per dag. Toen we wisten dat ik zwanger was heb ik meteen koek/snoep en zoet afgezworen. Bij mn vorige zwangerschap was ik 20 kg aangekomen maar ik ben nu 10 kg zwaarder dan toen begin van mn zwangerschap. Ik ben niet aan het lijnen of zo want dat mag niet. Als mijn partner dan iets neemt, koek of chips dan wordt ik al ziek van de geur.... dat wel maar ook geen trek in. Gisteren naar Symphonica in Rosso geweest, Lionel Richie...was super. Wat een heerlijke muziek is en blijft dat toch.
Heb wel zo nu en dan wat roze slijm bij het afvegen maar dit had ik ook bij mn vorige zwangerschap echter wist ik het toen niet, sterker nog ik kwam er pas achter toen we 13 weken waren... dus al die kwaaltjes waar ik dus nu meer last van heb had ik toen niet of wel maar geen erg in gehad. Zie wel uit naar de afspraak met de vk want dan mogen we een afspraak maken voor een (termijn)echo en weten we of we wel begin mei zijn uitgerekend of toch verder.

Groetjes,
San

hoi meiden, helaas het heeft niet mogen baten. Gisteravond krampen gehad en vannacht veel pijn (soort van nek omdraaien in je baarmoeder) vanmorgen bij de ha en die bevestigde al wat ik vermoede. We geven niet op.... en weet je... beter nu dan met de 20 wkjn echo te horen krijgen dat het mis is.
Hopenlijk tot snel!!
De andere... succes met de zwangerschap

Hoi Meiden,
sorry dat ik hier binnen val met mijn pas (haha)38 jaren maar wilde jullie eigenlijk wat vragen. Ik heb 2 kinderen van 13 en 9 en toen was het niet ter spraken, maar wat voor onderzoeken hebben jullie gedaan en hoe zijn jullie daartoe gekomen, ben nu 5 wk zwanger en erg gewenst maar ook in ene het gevoel ik zal toch niet te lang gewacht hebben he , het gevoel maakt me erg onzeker op sommige momenten en begrijp dat eerst het begin er nog moet komen door dadelijk een hartje te zien kloppen want het is nog zo pril maar moet toch ook verder kijken.hoe hebben jullie dat gedaan??
gr Maaike

Terug
Bovenaan