wie is er ondanks een niet zo'n goede samenlevingstest toch zwanger geworden?

hallo allemaal,t onderwerp zegt t al,

ik moest vanmorgen voor een samenlevings test heen,daarop was helaas niet veel zaadcellen te zien zei de gyn,maar wat WEL aanwezig was was actief,dus goed  bewegelijk.

ik maak me nu dus best wel zorgen,zijn er nog meer mensen met ervaringen over samenlevingstesten?

gr.droppy

ps;ik had deze topic ook geopend op het zwanger worden forum maar ik dacht er zijn er opdeze forum ff meer mensen met ervaringen over samenlevingstesten enz. .

Hoi droppy,

Ik had de 1e keer ook niet zo'n goede test. er waren niet zo heel veel zaadcellen te zien en degene die ze zagen waren er niet zo heel veel actief. 2 of 3 dagen later moest ik weer terugkomen ook weer na een samenlevingstest en toen waren het heel erg goed. Veel zaadcellen en veel actieve. Dus bij ons is het goed gegaan, ondanks een 1e niet zo'n goede test. Ik ben nu inmiddels 11 weken zwanger! Ik hoop dat voor jou hetzelfde geld. Sterkte verder en ik hoop voor jullie op net zo'n goede afloop als bij ons.

Groetjes Corina

Dag droppy,

De meningen over het toepassen van de betrouwbaarheid van een slt verschilt enorm.
Ook ik heb een samenlevingstest gehad 1 keer afgelopen maand.Test was negatief,omdat ik waarschijnlijk te laat was met de test (eisprong dus al gehad).In die zelfde maand raakte ik zwanger.Helaas na 6,5week miskraam.
Dus test zegt dus niks.Ik heb de test gehad terwijl ik dus eigelijk zwanger bleek te zijn.
Maak je dus niet te druk om die test.
Ook bij mij in zh zijn ze niet tevreden over het gebruiken van de slt.Het is zo moeilijk plannen om de test uit te voeren.En het kan dus ook verschillende oorzaken hebben als de test negatief uitvalt.
Dus na negatieve test weten ze dan nog niet precies wat de oorzaak is.

Succes.

Gr susie

bedankt voor jullie reacties, dus als ik het goed begrijp hoeft het niet zo te zijn dat ik niet zwanger kan worden?

maar door dat de test niet geheel positief was gaat de gyn volgende week opnieuw naar zijn zaad kijken,dus vriendlief moet dan weer ff heen om wat af te geven ,maar hij moet het nu wel terplekke doen,vorig jaar mocht hij het nog thuis doen.
nu ben ik dan toch bang dat ook volgende week de uitslag niet goed is.
ik vraag me af wat ze dan gaan doen als blijkt dat zijn zaad niet goed is.
zoals jullie merken ben ik een hoop dingen vergeten te vragen aan mijn gyn..

groetjes droppy

Hallo droppy,

Ik zou mij zeker nog geen zorgen maken.
En nee het is nu niet zo dat je niet zwanger kan worden.
Mijn vriend moest ook 2x zijn zaad inleveren ondanks de eerste keer goed was.
Zaad verschilt nog wel qua kwaliteit.Kan de ene  maand beter zijn dan andere maand.
Vaak willen ze dit dan 2x checken om zo een gemiddelde te krijgen van de kwaliteit.
Ik moet deze maand voor de tweede keer een samenlevingstest doen.Ook omdat 1ste keer neg. was.
Maar je moet zeker niet denken dat je nu na de neg. test niet zwanger kan worden.Je ziet het ook aan mij ik was ook zwanger ondanks neg. slt en ik heb meerdere mensen gehoord op dit forum die ook na neg. test zwanger is geworden.

Dus zeker niet de hoop opgeven droppy.Doe ik ook niet.Al blijft het iedere maand teleurstelling. Blijf wel de hoop houden.
Hoelang zijn jullie al bezig om zwanger te worden?

x susie

sorry ik bedoel natuurlijk jullie.

maar ik geef al regelmatig de moed op en heb weinig moed/vertrouwen er in,
ja ik weet dat ik positief moet blijven maar dat is zooooooo moeilijk.
en al die onderzoeken duren allemaal zow lang,ik moet nu namelijk eerst wachten tot ik ongesteld wordt en dan moet ik weer bellen naar het ziekenhuis en dan gaan ze als het goed is vlak voor mijn nieuwe vruchtbare periode mijn eileiders schoon spoelen.

gr.droppy

Dag droppy,

Wij zijn al 21 maanden bezig voor ons eerste kindje.
Inmiddels bijna alle onderzoeken achter de rug alleen nog een kijkoperatie binnenkort.
Die eileiders schoonspuiten doen ze d.m.v HSG ze spuiten contract vloeistof door je eileiders en dan kunnen ze kijken door tegelijkertijd echo te doen of het verstopt is.Voordeel daarvan is dat mocht je eileiders verstopt zijn ze direct doorgespoten worden.
Ze wachten daarna weer 6mnd omdat het schijnt dat je dan weer meer vruchtbaar bent na dat onderzoek.Helaas heb ik daar niks van gemerkt.
Maar wat voor onderzoeken heb jij al zoal gehad dan?

gr susie

Terug
Bovenaan