Wie is er ook bevallen op 16 juni 2008?

Patricia,

Nog bedankt voor je reactie ik kon niet eerder reageren ivm een fout op de site.
Fabian draait zich nu al 2 weken om en gaat echt de hele woonkamer door echt geweldig om te zien. Ook dat "praten" is echt leuk om te zien. Hij heeft echt weer een sprong gemaakt.

Gisteravond om 23.30 uur een papfles gegeven en vanochtend kwam hij om 4.30 uur nog steeds niet ideaal maar het is zo.

Van het weekend gaan we voor het eerst brood proberen te geven dan hebben we even rustig de tijd. Zijn jullie al met brood begonnen en zo ja hoe ging het?

Wij zijn ook net met brood begonnen en gister ook voor het eerst yoghurt.
Brood vind hij wel een beetje gek, gewoon alles wat stukjes zijn vind hij gek.
Maar ik merk dat het wel steeds beter gaat.
Had laatst ook spaghetti en daar zaten ook stukjes in, nou je moest hem zien kijken hahahaha..
Het schema veranderd inmiddels weer, omdat Celeno erg goed fruit en groente eet.

-rond 8.00 fles 180+6 schep.
-rond 12.00 fruithap met wat sap of water
-rond 13.30/14.00 fles 150+5 schep.
-tussendoor een liga of rijstwafel
-rond 17.30/18.00 warm eten met wat sap of water
-rond 18.45 yoghurt
-rond 23.00 laatste fles 180+6 schep.

En dan proberen we nu brood erbij te geven.
Wanneer geven jullie dat? hoelaat?

Misschien het fruit wat eerder en dan brood om 12.00/12.30?

xx

Sorry beetje laat maar we zijn weer aan het werk dus even wennen weer allemaal. Wat wil je als je 6 maanden thuis bent geweest!!

Wat een goed schema heeft Celeno als zeg!!

Fabian gaat nog niet zo hard we hebben hem al holle bolle Gijs genoemt.

Potjes met stukjes gaat nu maar bij een koekje dacht ik dat hij bijna stikte!! Morgen wil ik brood gaan proberen maar durf niet zo goed omdat hij bij dat koekje al stikte.

Het schema is nog als volgt:

8.00 uur fles  180cc met 6 scheppen en pap
10.00 uur fruit
12.00 uur flesje 180cc met 6 scheppen
16.00 uur groente met danone
24.00 uur 24.30 uur fles met pap
4.00 uur fles

Van de nachtfles komen we echt niet af maakt niet uit hoeveel pap ik in de fles doe ook niet met de pyamapapjes.

Vanaf deze week de fles van 12.00 uur proberen te vervangen door brood, hoop ik!!

Ik vind het wel weer een leuke leeftijd bijna 7 maanden alles willen ontdekken, lekker kletsen en alles mooi vinden wat zijn grote broer doet!

heey

Misschien helpt het juist als je hem wat eerder een fles geeft (om 22.30/23.00) en juist wat minder.
Dat hielp bij ons juist... ik was begonnen met pap bij de laatste fles om hem door te laten slapen maar het werkte maar niet...
En toen weer gestopt en ging hij ineens langer doorslapen.
Soms zitten ze te vol om goed te slapen.

En wat betreft dat eten... Celeno kan er ook wat van!!
Maar de flessen worden ineens een stuk minder, maar ja... hij eet dan ook goed groente en fruit.
en nu ook af en toe wat brood, gewoon hele kleine stukjes.

xx

Patricia,

En ja hoor gelukkig je hebt helemaal gelijk!!! Er is een wonder gebeurd de flessen zijn inderdaad een stuk minder en 's-avonds gaat het ook veel beter. Wij hebben nu ook een nieuw schema en die komt aardig overeen.

Fles met pap om 7.30 uur.
Fruit om een uurtje of half 10.
Boterham om 12.00 uur
en een klein flesje om 1.00 uur
soms om 15.00 uur een koekje  
groente met danone om 17.00 uur.
Flesje klein om 19.00 uur en dan de laatste fles om 11.30 uur dan slaapt Fabian tot een uurtje of 7.00.

Helemaal prima zo alleen zijn we nu gestopt met de bakerzak. Vanaf het weekend slaapt hij in een gewone slaapzak dat is voor Fabian nog wel even wennen!!

Brood gaat nu ook redelijk ik geef hem  hele kleine stukjes want de tanden zijn er nog lang niet!! Wat geef jij Celeno op brod behalve smeerkaas?

Alvast bedankt weer
Charmaine

Heey

Wat goed dat het geholpen heeft zeg, dat scheelt weer he!
Celeno heeft bijna 2 weken gehad dat hij elke nacht een paar keer wakker werd, maar het kwam opeens en is ineens weer over.
Denk dat hij ineens veel meer begrijpt en dat allemaal moet verwerken s nachts.
Maar gelukkig slaapt hij alweer een aantal dagen gewoon weer de hele nacht door.

Hij eet goed brood nu, wel hele kleine stukjes en ook niet echt korsten, want die propt hij gewoon helemaal in zn mond...   hahah
Maar hij eet het ook gewoon droog op, met niks erop, wel bruin brood.
Soms inderdaad smeerkaas, maar ik weet dus ook niet zo goed vanaf wanneer ze wat mogen op brood
En tja... als hij het lust...

Appelstroop is goed voor ze, maar mogen ze dat al? ik denk het wel.

Komt hij al vooruit op zijn buik??
Celeno doet zo zijn best haha maar hij komt nog niet echt vooruit.
Wel wat achteruit en hij kan om zijn as draaien, dus hij verplaatst wel hahah
Heel grappig om te zien want alles beweegt

xx

Terug
Bovenaan